روانشناسی شخصیت | خصوصیات مشترک و جالب متولدین بهار | متولدین فصل بهار رو بیشتر بشناسید

شما متولد فصل بهار هستید؟ می دانید با بهاری‌های دیگر چه اشتراکاتی دارید؟


روانشناسی شخصیت

روانشناسی شخصیت عبارت است از علمی که به بررسی و تحلیل شخصیت انسان می‌پردازد.روانشناسی شخصیت یکی از مهم‌ترین مسائل روانشناسی است و لذا تحت بررسی‌های مختلف قرار گرفته است. در روانشناسی شخصیت تئوری پنج عاملی است. این تئوری می‌گوید که پنج عامل اصلی، شامل همبستگی، رفاه‌مندی، رویایی بودن، پشتکار و پا کشیدگی هستند. برخی از روانشناسان با تمرکز بر روانشناسی شخصیت، مثل فروید، اعتقاد دارند که تمامی اعمال انسان از طریق ناخودآگاه انجام می‌شوند. به علاوه، مؤلفه‌هایی مانند شهرت شخصیت، عزت نفس، خودشناسی و ارزشمندی نیز در روانشناسی شخصیت به بررسی و تحلیل می‌پردازند.

آشنایی با روحیات فردی که با آن در ارتباط هستیم می‌تواند یکی از راهکارهای اساسی برای پیشرفت در عمق یک رابطه باشد. آگاهی از شخصیت شناسی و طالع بینی شما را چندین پله برای داشتن رابطه‌ای محکم و قوی جلو خواهند انداخت.
ویژگی‌های مشترک بهاری‌ها
آب و هوای هرفصل نمی‌تواند تاثیرات مشترکی بر متولدین هر فصل داشته باشد.
۱. بدغذایی

افرراد متولد بهار ، دوران جنینی سختی را می‌گذرانند. اما کمبودها و سختی‌های دوران جنینی با به دنیا آمدنشان تمام می‌شود. افرادا متولد بهار معمولا بدغذا هستند و این موضوع از همان دوران ککودکی تا بزرگسالی ادامه دارد.

به دلیل هوای فصل تولد، افرادی که در بهار به دنیا می‌آیند همیشه دوست دارند در تعادل باشند و در زندگی از گرمی تابستان و سردی زمستان فراری‌ هستند.
۲. کارتیمی

متولدین بهار معمولا انرژی زیادی دارند و در مشاغلی که مربوط به روانشناسی یا مدیریت است بسیار موفق عمل می‌کنند. همچنین این افراد از کار تیمی استقبال می‌کنند و از تک‌گرایی بی‌زارند. چراکه ترجیح می دهند همکارانی داشته باشند تا بتوانند با آن ها مشورت کنند.

بهاری‌ها خیال پرداز و مثبت اندیش هستند و از دریافت گل به عنوان هدیه خوشحال می‌شوند.
۳. تنبلی

متولدان بهار تنبل تر از دیگران هستند و بی تحرکی در ذات آنها است. براساس بررسی‌های انجام شده بچه‌هایی که در نیمه دوم سال یعنی فصل‌های پاییز و زمستان به دنیا می‌آیند، پرتحرک‌تر از متولدان نیمه اول سال هستند.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید