🔥223

غذای ساده واسه شام | عمرا تا حالا خاویار بادمجون به این خوشمزگی خورده باشی

طرز تهیه غذای ساده خاویار بادمجون خوراکیِ بسیار خوشمزه و سریع است که در حداقل زمان آماده می شود را در مکتوب نامه بخوانید.


غذای ساده

غذای ساده یا همان غذای معمولی و روزمره، غذایی است که برای بسیاری از افراد در سراسر جهان مهم است. غذای ساده برای تأمین نیازهای روزانه بدن و حفظ سلامتی بسیار مهم است. این نوع غذاها برای رفع گرسنگی، افزایش انرژی و بهبود عملکرد بدن بسیار مفید هستند. همچنین، غذای ساده از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است. این نوع غذاها به راحتی در خانه تهیه می‌شوند و می‌توانند با تنوع و انواع مختلف، هر روز برای شما و خانواده‌تان طبخ شوند. در تهیه غذای ساده، مواد اولیه سالم و تازه بسیار مهم هستند. همچنین، استفاده از روش‌های پخت سالم و بهداشتی نیز برای حفظ سلامتی بسیار حائز اهمیت است. غذای ساده همچنین می‌تواند برای کاهش وزن و حفظ سلامتی بسیار مفید باشد. با توجه به اینکه غذای ساده کمترین مقدار چربی و قند را دارد، مصرف آن به عنوان یک رژیم غذایی سالم و موثر برای کاهش وزن بسیار مفید است.
خاویار بادمجان یکی از خوراک های خوشمزه ایرانی است که مانند میرزا قاسمی با بادمجان کبابی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی ساده در ادامه با مکتوب نامه همراه باشید.

بادمجان ۳ عدد بزرگ
پیاز ۱ عدد درشت
سیر ۲ حبه
فلفل دلمه ای ۱ عدد
گوجه فرنگی ۴ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی
غذای ساده
غذای ساده

دستور پخت خوراک خاویار بادمجان

مرحله اول
برای تهیه خاویار بادمجان خانگی ابتدا بادمجان ها را باید به صورت کبابی اماده کنیم. برای این منظور می توانیم از منقل زغال یا شعله گاز استفاده کنیم. اگر از طعم بادمجان کبابی خوشتان نمی آید می توانید بادمجان ها را در فر کباب کنید.

مرحله دوم
پس از اینکه بادمجان ها را کباب کردیم، پوستشان را جدا می کنیم و با گوشتکوب یا چاقو بادمجان ها را به خوبی له می کنیم. در ادامه پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه کمی روغن در یک تابه مناسب تفت می دهیم.

مرحله سوم
پس از اینکه پیاز سبک شد، سیرها را رنده می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. سیر را فقط در حدی تفت می دهیم که عطرش بلند شود. در ادامه فلفل دلمه ای را به صورت ریز خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم.

مرحله چهارم
پس از اینکه فلفل دلمه ای به خوبی نرم شد، پوست گوجه فرنگی ها را می گیریم، سپس رنده می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. در ادامه رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و مواد را به خوبی تفت می دهیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله پنجم
حالا بادمجان ها له شده را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا تمام مواد خوراک یکدست شوند، سپس آب لیمو ترش را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم. در اخر یک لیوان آب جوش اضافه می کنیم.

مرحله ششم
درب تابه را می گذاریم تا خوراک به طور کامل پخته شود، پس از اینکه آب خوراک تبخیر شد و مانند املت گوجه فرنگی به روغن افتاد خوراک ما آماده سرو است. حالا خوراک را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه نان خانگی و سبزی خوردن سرو می کنیم.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید