غذای ساده | واسه امشب یه غذای سبک و اقتصادی ولی همه پسند درست کن + روش تهیه

سوپ، مایعی خوراکی است که مصرف آن در برنامه غذایی هر شخص از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. سوپ از مواد غذایی مختلفی مانند: سبزیجات، گوشت، آب و غیره تشکیل می‌شود.


غذای ساده

غذای ساده یا همان غذای معمولی و روزمره، غذایی است که برای بسیاری از افراد در سراسر جهان مهم است. غذای ساده برای تأمین نیازهای روزانه بدن و حفظ سلامتی بسیار مهم است. این نوع غذاها برای رفع گرسنگی، افزایش انرژی و بهبود عملکرد بدن بسیار مفید هستند. همچنین، غذای ساده از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است. این نوع غذاها به راحتی در خانه تهیه می‌شوند و می‌توانند با تنوع و انواع مختلف، هر روز برای شما و خانواده‌تان طبخ شوند. در تهیه غذای ساده، مواد اولیه سالم و تازه بسیار مهم هستند. همچنین، استفاده از روش‌های پخت سالم و بهداشتی نیز برای حفظ سلامتی بسیار حائز اهمیت است. غذای ساده همچنین می‌تواند برای کاهش وزن و حفظ سلامتی بسیار مفید باشد. با توجه به اینکه غذای ساده کمترین مقدار چربی و قند را دارد، مصرف آن به عنوان یک رژیم غذایی سالم و موثر برای کاهش وزن بسیار مفید است

سوپ، مایعی خوراکی است که مصرف آن در برنامه غذایی هر شخص از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. سوپ از مواد غذایی مختلفی مانند: سبزیجات، گوشت، آب و غیره تشکیل می‌شود.
عمدتا سوپ به عنوان پیش غذا برای افزایش اشتها سرو می‌شود که به دو نوع رقیق و غلیظ تقسیم‌بندی می‌شود. سوپ‌ها انواع مختلفی دارند که از پرطرفدارترین آن‌ها می‌توان به سوپ جو، سوپ شیر، سوپ کدو حلوایی، سوپ گوجه فرنگی و غیره اشاره کرد. در این بخش قصد داریم به طرز تهیه سوپ جو با شیر و خامه بپردازیم.
طرز تهیه سوپ جو با شیر و خامه

در ابتدا جو را در قابلمه ریخته و سپس هویج را نیز اضافه می‌‎کنیم و در حدود ۲۰ دقیقه منتظر می‌مانیم تا این مواد بپزند. اگر تمایلی به استفاده از شیر در این سوپ خوشمزه ندارید، می‌توانید از آب مرغ استفاده کنید.
مرغ را با یک عدد پیاز و هویج به موادی که در مرحله اول آماده کرده بودیم، اضافه کرده به طوری که نباید هیچ ادویه‌ای به آن اضافه کنیم. شاید با خود بگویید که دلیل این کار چیست؟ برای اینکه سوپ تغییر رنگ ندهد از ادویه استفاده نمی‌کنیم.
شیر را به جو اضافه کرده و صبر می‌کنیم تا با حرارت ملایم بپزد.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید