سنگ کلیه و دیابت در کمین این افراد | روش های طبیعی درمان عفونت ادراری

این ریشه پرخاصیت باعث تسکین درد در ناحیه پایین شکم و افزایش دفع مایعات توسط دستگاه ادراری می‌شود،‌ همچنین از جنبه‌های مقابله با عفونت ادراری نیز مؤثر است.


سنگ کلیه و دیابت

برای استفاده از زنجبیل، می‌توانید یک لیوان آب (200 میلی‌لیتر) را جوشانده و یک قاشق معادل 10 گرم زنجبیل رنده شده را به آن اضافه کنید. زیر شعله را خاموش کرده و به مدت چند دقیقه دم بدهید. سپس دم‌نوش را صاف کرده و میل کنید. می‌توانید روزانه تا 3 لیوان از این دم‌نوش را مصرف کنید. برای شیرین کردن آن نیز می‌توانید از عسل استفاده کنید. همچنین اگر از فشارخون بالا رنج می‌برید حتما در مصرف زنجبیل احتیاط کنید.

جعفری و سیر نیز مواد غذایی فوق‌العاده مؤثر با خواص ضدباکتری و آنتی‌اکسیدانی بالا هستند. می‌توانید این دو ماده غذایی را به طور همزمان در تهیه غذاها استفاده کنید و یا هر یک را به تنهایی به کار ببرید. برای داشتن تأثیر بیشتر از جعفری، می‌توانید آن را با آب‌میوه‌های ترش میل کنید. همچنین برای له کردن و مصرف سیر، بهترین کار استفاده از کمی روغن زیتون است.

در صورتی که به بلوبری دسترسی دارید، می‌توانید از آب بلوبری استفاده کنید. این میوه‌های ریز دارای ترکیبات ضدباکتری و آنتی‌اکسیدانی فراوانی هستند که بر روی مجاری ادراری تأثیر می‌گذارند و رشد میکروب‌های مضر را کنترل می‌کنند. برای استفاده از آب بلوبری، 100 گرم آن را با نصف لیوان آب مخلوط کرده و با اضافه کردن کمی عسل شیرین کنید. در صورت مشاهده نشانه‌های عفونت ادراری، می‌توانید روزانه دو مرتبه از آب بلوبری استفاده کنید.

لاکتوباسیل‌ها نیز برای مقابله با عفونت ادراری مؤثر هستند و می‌توانید این ترکیبات را در محصولات لبنی، به خصوص ماست، پیدا کنید. لاکتوباسیل‌ها با تقویت فلور روده و افزایش تولید آنتی‌بادی‌ها، به از بین بردن عفونت ادراری کمک می‌کنند.

علاوه بر این، مصرف مواد غذایی ادرارآور می‌تواند کمک کند. مدرها که شامل خیار، کرفس، مارچوبه و بخصوص آناناس هستند، به دفع عوامل خارجی از مجاری ادراری و کاهش انبساط آب بدن کمک می‌کنند. این مواد غذایی دارای آنزیم‌های ضدالتهابی هستند و به بهبود عفونت ادراری کمک می‌کنند، به خصوص آناناس که حاوی آنزیم مهمی به نام “بروملین” است. پژوهش‌ها نشان داده است که افرادی که از بروملین بیشتری استفاده کرده‌اند، در مقابل عفونت ادراری سریع‌تر بهبود یافته‌اند.

در صورتی که علائم عفونت ادراری بیش از دو روز برایتان پیش بیاید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید و درمان دارویی دریافت کنید، زیرا عدم درمان ممکن است منجر به عفونت کلیه شود. برای پیشگیری و درمان این مشکل، همچنین توصیه می‌شود که هنگام مشاهده علائم، یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین را در یک لیوان آب حل کرده و خود را با آن شستشو دهید. این کار به کاهش عفونت کمک می‌کند، زیرا جوش شیرین حالت اسیدی ادرار را خنثی می‌کند و روند بهبودی را سریع‌تر می‌کند.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید