🔥109

غذای ساده | واسه امشب یک غذای گرم و مقرون به صرفه فقط تو 20 دقیقه درست کنید

به دنبال یک آغوش گرم در یک کاسه هستید؟ جلوترش رو نگاه نکن! فلفل دلمه ای کدو تنبل دودی ما یک غذای دلچسب و جیب پسند است که در یک لحظه آماده می شود. طعم‌های خاکی کدو تنبل و لوبیا سیاه را به زیبایی با کمی دود ترکیب می‌کند و نوید یک انفجار طعم را می‌دهد که مطمئناً شما را برای کسب اطلاعات بیشتر باز می‌گرداند!


غذای ساده

زمان آماده سازی: 20 دقیقه زمان پخت
فلفل قرمز کدو تنبل دودی
مواد لازم (4 عدد)

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
1 پیاز بزرگ، خرد شده
2 حبه سیر، خرد شده
فلفل دلمه ای سبز 1 عدد، خرد شده
1 پوند (453 گرم) بوقلمون آسیاب شده
2 قوطی (هر کدام 15 اونس، هر کدام 425 گرم) لوبیا سیاه، آبکش شده و آبکشی شده
1 قوطی (15 اونس، 425 گرم) پوره کدو تنبل
1 قوطی (14.5 اونس، 411 گرم) گوجه فرنگی خرد شده
2 قاشق غذاخوری پودر چیلی
1 قاشق چایخوری پاپریکا دودی
1 قاشق چایخوری زیره
1 قاشق چایخوری نمک
1 فنجان (237 میلی لیتر) آب مرغ
خامه ترش و پنیر رنده شده برای سرو

کل کالری در هر وعده: تقریباً 566 (بدون چاشنی اختیاری)
روش

روغن زیتون را روی حرارت متوسط در یک قابلمه بزرگ گرم کنید. پیاز، سیر و فلفل دلمه ای را اضافه کنید. حدود 5 دقیقه بپزید تا سبزیجات نرم شوند.
بوقلمون آسیاب شده را به قابلمه اضافه کنید. آنقدر بپزید تا بوقلمون قهوه ای شود و در حین پخت آن را به قطعات کوچک خرد کنید. این باید حدود 10 دقیقه طول بکشد.
لوبیا سیاه، پوره کدو تنبل، گوجه فرنگی خرد شده، پودر چیلی، پاپریکا دودی، زیره و نمک را اضافه کنید. همه چیز را با هم خوب هم بزنید.
در آب مرغ بریزید. قابلمه را بجوشانید سپس حرارت را کم کنید و بگذارید بجوشد. درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید حدود 30 دقیقه بپزد و هر از گاهی هم بزنید.
فلفل دلمه ای را داغ و در صورت تمایل با خامه ترش و پنیر رنده شده سرو کنید. از فلفل قرمز کدو دودی خانگی خود لذت ببرید!
این دستور غذای دلچسب کدو تنبل دودی ساده، ارزان و مناسب برای یک عصر سرد است. ادویه های گرم آن آشپزخانه شما را با رایحه ای خوشمزه پر می کند که مطمئناً در کمترین زمان کل خانواده را به میز سفره می کشاند.
جایگزین سالم تر برای فلفل قرمز کدو دودی

برای ایجاد یک نوع سالم تر از فلفل قرمز کدو دودی، به جای گوشت گاو از بوقلمون چرخ کرده بدون چربی استفاده کرده ایم. این گوشت دارای چربی کمتری است اما طعم بسیار خوبی دارد.

افزودن سبزیجات بیشتر مانند فلفل دلمه ای یا کدو سبز نیز می تواند محتوای غذایی را افزایش دهد.

برای به حداکثر رساندن طعم و در عین حال به حداقل رساندن سدیم، به جای استفاده از نسخه های خریداری شده در فروشگاه، چاشنی فلفل قرمز را با گیاهان و ادویه جات تازه درست کنید.
چیلی کدو تنبل دودی خود را ذخیره کنید

این غذای لذیذ را پس از آماده شدن می توان در ظرف در بسته نگهداری کرد و به مدت 3 تا 4 روز در یخچال نگهداری کرد. همچنین به خوبی یخ می زند، و آن را به یک غذای آماده آماده تبدیل می کند.
به سادگی می توانید آن را در ظرف های جداگانه تقسیم کنید و تا 3 ماه در فریزر قرار دهید. برای گرم کردن مجدد، بگذارید یک شب در یخچال یخ بزند و سپس روی اجاق گاز یا مایکروویو گرم کنید.
پیشنهادات سرو برای فلفل قرمز کدو دودی

فلفل دلمه ای کدو تنبل دودی به طرز شگفت انگیزی با یک تکه نان ذرت یا یک سالاد کوچک کناری برای یک وعده غذایی راحت و کامل ترکیب می شود. یک عدد ماست یونانی کم چرب می تواند جایگزین سالم تری برای خامه ترش باشد.

برای نوشیدنی ها، یک لیوان خنک با دودی فلفل چیلی به خوبی هماهنگ می شود، در حالی که برای یک گزینه غیر الکلی، یک لیوان چای سرد می تواند یک مکمل با طراوت باشد.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید