طالع بینی چینی | طالع بینی چینی دقیق برای سال جدید میلادی رو اینجا بخون

سال نو قمری (سال نو چینی) امسال در روز شنبه، 10 فوریه 2024 اتفاق می‌افتد، و بله امسال به عنوان سال اژدها یا در واقع اژدهای چوبی آغاز می‌شود! اما سال نو قمری چیست و چه کسی این تعطیلات را جشن می‌گیرد؟ اژدها نماد چیست و توقع چه سالی را باید داشته باشیم؟ سال ۲۰۲۴ سال چه حیوانی است؟ در این نوشتار خواهیم دید.


طالع بینی

سال نو قمری چه زمانی است؟

سال نو قمری در تاریخ (در شرق آسیا) دومین ماه جدید پس از انقلاب زمستانی، که همیشه در اواخر دسامبر رخ می‌دهد، آغاز می‌شود. این بدان معناست که اولین روز سال نو قمری می‌تواند در زمانی بین 21 ژانویه تا 20 فوریه رخ دهد. در سال 2024 و در دومین ماه جدید در چین، روز شنبه 10 فوریه، آغاز یک سال قمری جدید است.
تقویم سنتی چینی یک تقویم قمری است که بر اساس مشاهدات نجومی موقعیت خورشید در آسمان و فازهای ماه است. این تقویم باستانی به قرن چهاردهم قبل از میلاد برمی گردد (در حالی که تقویم میلادی در سال 1582 معرفی شد). تقویم قمری چینی شباهت‌هایی با تقویم عبری دارد که آن هم قمری است و بر دیگر تقویم‌های آسیای شرقی مانند کره و ویتنام تأثیر گذاشته است.
درست مانند سال نو طبق تقویم میلادی (1 ژانویه)، جشن‌های سال نو قمری در شب قبل از اولین روز سال جدید آغاز می‌شود.
چه کسی سال نو قمری را جشن می‌گیرد؟

اگرچه این تعطیلات معمولاً در غرب “سال نو چینی” نامیده می‌شود، چین تنها کشوری نیست که آن را جشن می‌گیرد. سال نو قمری که به عنوان جشنواره بهار نیز شناخته می‌شود، پرطرفدارترین و طولانی ترین جشن در بین تمام فستیوال‌های آسیایی است و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان آن را جشن می‌گیرند.
بسیاری از کشورهای دیگر در شرق آسیا از جمله ویتنام، کره، ژاپن و فیلیپین جشن سال نو خود را در این زمان برگزار می‌کنند. (گاهی اوقات، تاریخ جشن گرفته شده ممکن است یک روز یا حتی یک چرخه ماه به دلیل مناطق زمانی و عوامل دیگر متفاوت باشد.)
سال نو قمری چگونه جشن گرفته می‌شود؟
مانند بسیاری از جشن‌های انقلاب زمستانی، تاریکی نمادین شب با نور آتش بازی، فانوس‌ها و شمع‌ها از بین می‌رود. صدها فانوس کاغذی در مکان‌های عمومی آویزان می‌شوند و اعتقاد بر این است که برای سال جدید خوش شانسی به ارمغان می‌آورند.
رقص اژدها، نمایش، و رژه جشنواره با موسیقی و آکروباتیک وجود دارد. این جشن‌ها به مدت دو هفته ادامه می‌یابد و با جشنواره فانوس ویژه ای به پایان می‌رسد که نشان دهنده پایان دوره جشن سال نوست.
حیوان سال ۲۰۲۴ یا سال نو چینی چیست؟

در سال 2024، ما در سال اژدهای چوبی، یکی از 12 حیوان زودیاک چین، خواهیم بود. زودیاک چینی یک چرخه 12 ساله را دنبال می کند که هر سال با یک حیوان نشان داده می شود: موش، گاو نر، ببر، خرگوش، اژدها، مار، اسب، گوسفند، میمون، خروس، سگ و خوک، به ترتیب.
سال اژدها چه جور سالی خواهد بود؟

اعتقاد بر این است که سال اژدها می‌تواند رشد، پیشرفت و فراوانی را افزایش دهد و به همین دلیل سال ۲۰۲۴ برای ایجاد یک پایه محکم برای چیزهای جدید با پتانسیل طولانی مدت خوب خواهد بود. آخرین سال اژدهای چوبی 60 سال پیش در سال 1964 بود.
در آن سال، گروه بیتلز آمریکا را تحت تأثیر قرار داد، به گونه‌ای که عمیقاً بر توسعه موسیقی غربی به مدت نیم قرن پس از آن تأثیر گذاشت. قانون حقوق مدنی ایالات متحده در سال 1964 توسط رئیس جمهور جانسون به قانون تبدیل شد. در واقع می‌توان گفت سال اژدهای چوبی همواره اتفاقات بزرگی را به همراه داشته است.
متولدین سال اژدها چه ویژگی‌هایی خواهند داشت؟
اعتقاد بر این است که متولدین سال اژدها جاه طلب، پرانرژی و کاریزماتیک هستند و اغلب شور و اشتیاق خود را به دیگران القا می‌کنند. آنها به عنوان رهبران طبیعی در نظر گرفته می‌شوند، اعتماد به نفس بالا و عدم ترس از ریسک کردن، از آنها شخصیت‌هایی بسیار جذاب در محافل اجتماعی و حرفه ای می‌سازد.

  • علی خان

    سلام طالع بینی شما چسب دل نبود طالع بینی به نظر من باید بگه مثلا سال ۲۰۲۴ برای متولدین سال های دیگر چگونه سالی است

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید