🔥315

ریزش شبانه قیمت دلار همه را شوکه کرد | بروزترین قیمت دلار | قیمت دلار در تاریخ 20 مردادماه 1402

قیمت دلار یکی از اهمیت‌های بالایی در بازارهای مالی جهانی دارد. عواملی مانند رشد اقتصادی، بخش خصوصی، بدهی‌های حکومتی و نرخ بیکاری نیز بر قیمت دلار تأثیرگذار هستند. بهطور کلی، اقتصاد پایدار و رونق در کشورهای مرتبط با قیمت دلار مثبت است. تغییرات سیاسی، جنگ، تحریم‌ها، تغییرات نفت و سایر رویدادهای جهانی نیز می‌توانند قیمت دلار را تحت تأثیر قرار دهند قیمت دلار در مقابل سایر ارزها نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد. نرخ تبدیل دلار به یک ارز خاص نشان‌دهنده قدرت دلار در مقایسه با آن ارز است نرخ ارز رسمی توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین می‌شود. با…


قیمت دلار

قیمت دلار یکی از اهمیت‌های بالایی در بازارهای مالی جهانی دارد.
عواملی مانند رشد اقتصادی، بخش خصوصی، بدهی‌های حکومتی و نرخ بیکاری نیز بر قیمت دلار تأثیرگذار هستند. بهطور کلی، اقتصاد پایدار و رونق در کشورهای مرتبط با قیمت دلار مثبت است.
تغییرات سیاسی، جنگ، تحریم‌ها، تغییرات نفت و سایر رویدادهای جهانی نیز می‌توانند قیمت دلار را تحت تأثیر قرار دهند
قیمت دلار در مقابل سایر ارزها نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد. نرخ تبدیل دلار به یک ارز خاص نشان‌دهنده قدرت دلار در مقایسه با آن ارز است
نرخ ارز رسمی توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین می‌شود. با این حال، قیمت دلار در بازار آزاد (سیاه) ممکن است بسیار متفاوت باشد و به صورت غیرقانونی معامله شود.
عواملی همچون نرخ تورم، وضعیت اقتصادی کشور و سیاست‌های مالی و پولی می‌توانند نرخ دلار را تحت تأثیر قرار دهند. عرضه و تقاضا بر ارزها نیز نقش مهمی در تعیین قیمت دلار در کشورهایی با نرخ ارز آزاد دارند.

فارس نوشت: اعلام توافق صورت گرفته برای آزادسازی پول های بلوکه شده طی ساعت های پایانی روز گذشته، منجر به ریزش قیمت دلار شد.

نرخ دلار طی نرخ گذاری‌های شبانه در بازارهای تهران، هرات و سلیمانیه با کاهش شدید روبرو شد.

اعلام خبر توافق صورت گرفته برای آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی طی ساعت های پایانی روز گذشته، منجر به ریزش قیمت دلار در تمامی بازارهای نقدی و فردایی شد.

بررسی کانال های نرخ گذاری ارز نشان می دهد قیمت دلار در بازار شبانه پنج شنبه با کاهش ۱۰۰۰ تومانی به نرخ ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان بازگشته است.

دیروز اخباری در رسانه های ایرانی و آمریکایی منتشر شد که از توافق ایران با آمریکا با میانجی‌گری کشور ثالث خبر می داد که گفته شده ۵ زندانی که جرمشان دور زدن تحریم ها بوده با زندانیان در آمریکا مبادله خواهند شد و ۶ میلیارد دلار از منابع بلوکه شده ایران نیز آزاد خواهد شد.

معاون امور سیاسی دفتر رئیس جمهور در حساب کاربری فضای مجازی خود نوشت: بعد از آزاد شدن پول های ایران در عراق، فرایند آزادسازی کل دارایی‌های ایران در کره جنوبی نیز آغاز شده است. تا زمان انتقال کامل پولها، زندانیان مدنظر آمریکا همچنان در ایران باقی می‌مانند.

برچسب‌ها:

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید