🔥284

فوری/ واریزی 2 برابری مستمری این مددجویان بهزیستی و کمیته امداد | خبر مهم درباره مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی

خبرهایی جدید درباره افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی که به جزئیات این خبر میپردازیم.


مستمری مددجویان

در پی انتشار خبر فوری درباره افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی، سری به اخبار منتشر شده زدیم تا جزئیات بیشتری درباره این خبر بدست آوریم.

مدیرکل بهزیستی ایلام در گفت‌وگوی اخیر خود، درمورد افزایش سهم بهزیستی ویژه خانواده‌های 2 معلول به بالا گفت:در دولت سیزدهم کمک هزینه مسکن، سهم بهزیستی ویژه خانواده‌های 2 معلول، 2 برابر افزایش داشته است.

طبق صحبت های نورعلیوند، کمک هزینه مسکن سهم بهزیستی ویژه خانواده‌های 2 معلول به بالا نیز 2 برابر افزایش یافته است و حق پرستاری و حق نگهداری در منزل معلولان و بیماران ضایعه نخاعی نیز برقرار شده است.

در بخشی از این خبر آمده است که مستمری جامعه هدف، 3 مرحله افزایش داشته و مستمری تمامی خانوارهای پشت نوبت حوزه اجتماعی و توانبخشی نیز برقرار شده است.

همچنین 29 هزار مددجو برای رایگان شدن تعرفه آب، برق و گاز معرفی شده‌اند.

گفته شده است برای اولین بار در اداره کل بهزیستی این استان، سقف پرداخت بیمه بازنشستگی مددجویان و معلولان نیز برداشته شد.

میزان افزایش حقوق و مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در سال 1403 مشخص شد و همچنین تاریخ واریز آن نیز اعلام شد.

زمان واریز مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در سال 1403

در حالی که افزایش حقوق برای بازنشستگان در سال 1403، 20 درصد اعلام شده است حقوق مستمری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی افزایش ش30 درصدی خواهد داشت.

با افزایش حقوق مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، می‌توان با استفاده از اطلاعات ارائه شده، مقدار واریزی های جدید برای مددجویان را محاسبه کرد.

ابتدا مقدار حقوق مستمری مددجویان در سال گذشته و امسال را محاسبه می‌کنیم.

میزان حقوق مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در سال گذشته:
حقوق مستمری مددجوی در سال گذشته = 700 هزار تومان

حقوق مستمری مددجوی در سال 1403:
حقوق مستمری مددجوی در سال جاری = 700 هزار تومان + (700 هزار تومان * 30%) = 910 هزار تومان

زمان واریز حقوق و مستمری فروردین 1403 مددجویان کمیته امداد و بهزیستی
طبق جدول زمانبندی برای واریزی های جدید مستمری ها برای نهادهای حمایتی 20 فروردین ماه 1403 انجام خواهد شد.

دلیل عدم واریز عیدی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت که با دعوت از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی از آنها خواهیم خواست تا درباره علت عدم پرداخت عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد توضیح دهند.

 سید کریم حسینی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به عدم پرداخت عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی در اولین جلسه کمیسیون که در هفته آینده برگزار می‌شود، علت عدم پرداخت عیدی تحت پوششان کمیته امداد و بهزیستی را پیگیری خواهد کرد.

وی افزود: به همین منظور از مسئولان مربوطه از جمله وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور دعوت به عمل خواهد آمد تا در جلسات کمیسیون حضور یافته و توضیحی درباره دلایل عدم پرداخت عیدی مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی به اعضا ارائه دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه عیدی یک خانواده ۵ نفره حدود ۲ میلیون تومان است، اظهار کرد: این خانواده‌ها برای هزینه کرد این میزان دریافتی در شب عید برنامه ریزی کرده بودند که با عدم پرداخت بسیاری از آنها در این شرایط اقتصادی دچار مشکل شده‌اند.

حسینی با بیان اینکه پرداختی سازمان‌های حمایتگر به این اقشار رقم ناچیزی است، گفت: پرداخت مستمری و حمایت از اقشار ضعیف و آسیب پذیر باید اولویت نهادهای مربوطه باشد، لذا مجلس به عنوان نهاد نظارتی موضوع عدم پرداخت عیدی به مددجویان را پیگیری خواهد کرد.

عیدی مددجویان به میزان یک مستمری ماهانه است که در سال ۱۴۰۱ میزان مستمری حدود ۵۰۰ هزار تومان بود و متاسفانه عیدی مددجویان در سال ۱۴۰۲ نیز حدود ۲۵۰ هزار تومان به میزان نصف یک مستمری واریز شد.

نمناک

  • نسرین ستاری

    باز که تاریخ واریزی رو اعلام نکردید

  • ناشناس

    خدای هم هست

  • کتایون مددی بندانی

    سلام وقتتون بخیر من پسرم سی پی هست ازتون خواهش میکنم بیشتر به بچه‌بچهای سی پی کمک کنید واقعا هزینه هاشون خیلی بالاست

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید