🔥151

خبر مهم برای کسانیکه سهام عدالت ندارند | ثبتنام دریافت سود 10 میلیونی سهام عدالت جاماندگان

۴.۶ میلیون نفر جامانده سهام عدالت در کشور شناسایی شدند.


سهام عدالت

ساری- توکلی، رییس هیئت مدیره اتحادیه سهام عدالت، مجموع جاماندگان سهام عدالت را در کشور چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر اعلام کرد.

عسکر توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار از مردم خواست تا به پیامک های جعلی توجه نکنند و افزود: در تعطیلات گذشته افرادی زیادی گرفتار این پیامک های جعلی شدند.

وی با بیان این که در حال تدوین برنامه ای برای اطلاع رسانی به سهامداران هستیم، گفت: در تلاش هستیم تا سامانه ای مشخص برای اطلاع رسانی طراحی کنیم و مشغول انجام روال اداری آن هستیم.

رییس هیئت مدیره اتحادیه سهام عدالت درباره جاماندگان سهام عدالت نیز گفت: چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جامانده هستند و شرکت های مورد نظر برای عضویت این افراد مشخص شد و این افراد باید از طریق شرکت های تعاونی شناسایی شوند.

توکلی از افراد خواست تا به کافی نت ها و مراکز دیگر برای عضویت در سهام عدالت مراجعه نداشته باشند و ادامه داد: در زمینه ساماندهی متوفیان آن دسته از وراثی که تا بهمن ماه مدارک مورد نیاز را ثبت و ارائه کردند، سود بین آن ها تقسیم شده است و سود مابقی افراد نیز در مرحله بعدی به حساب آنان واریز می شود.

آخرین جزئیات از روند برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت اعلام شد.
مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی بورس مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت باید تا ابتدای شهریور ۱۴۰۳ به شکل کامل برگزار شود.
ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار  گفت: نمی‌توان برای مجامع سهام عدالت اینگونه برنامه ریزی داشت که مثلا در اردیبهشت ماه مجامع ۴ استان برگزار شود جلسات توجهی را با ۱۰ استان قبل از شروع سال جدید برگزار کردیم یعنی به ۱۰ استان مراجعه و مصوبات شورای عالی بورس در رابطه با برگزاری مجامع را برای آنها تشریح و نقطه نظرات آنها را هم شنیدیم.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: سال گذشته مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت استان زنجان و خراسان شمالی برگزار شد و در فروردین نیز مجامع استان گیلان را داشتیم حالا منتظر هستیم که استان‌هایی که به آنها مراجعه کردیم و یا دیگر استان‌ها که آمادگی برگزاری مجامع را دارند آگهی دعوت به مجمع را منتشر کنند.

جعفری همچنین بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی بورس مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت باید تا ابتدای شهریور ۱۴۰۳ به شکل کامل برگزار شود تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم که این اتفاق عملیانی شود.

او می‌گوید: اکنون استان‌های مختلف با ما تماس می‌گیرند و اعلام آمادگی می‌کنند همچنین نامه‌ای را هم به تمام استان‌ها ارسال کردیم و به آنها اعلام شد مطابق مصوبه شورای عالی بورس و جلسات باید برنامه زمان بندی خود را برای برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به سازمان بورس دهند، اما باید این را هم گفت که مسائل و مشکلات مختلفی در این زمینه وجود دارد که باید این موارد هم تک به تک حل شوند و ما منتظر آگهی استان‌ها هستیم.

چندی قبل رئیس سازمان بورس در خصوص تعیین تکلیف نماد‌های استانی سهام عدالت، اعلام کرده بود، مقرر شده که همزمان با برگزاری مجامع شرکت‌های مذکور در ۳۱ استان کشور، بازگشایی نماد شرکت‌ها به صورت تدریجی انجام شود و فروش اتفاق افتد، فعلا برنامه‌ای برای فروش سهام عدالت در دستور کار نیست. در همین خصوص مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس اعلام کرده بود، فعلا شورای عالی بورس در خصوص بازگشایی نماد شرکت‌های استانی تصمیم گیری نکرده است و در گام اول باید مجامع عمومی این شرکت‌ها برگزار شود.

آخرین بار در سال ۱۴۰۰ و در دولت دوازدهم موضوع تعیین تکلیف هییت مدیره شرکت‌های سهام عدالت ۳۱ استان در در دستور کار قرار گرفت که به دلیل طرح برخی ابهامات از جمله مباحثی مثل حضور بازنشستگان دولتی در هیات مدیره این شرکت‌ها موضوع از مسکوت ماند.

اما حالا وزیر اقتصاد در راستای تحقق شعار سال و حضور اقشار مختلف مردم در مدیریت نهاد‌های اقتصادی از خروج کامل دولت از مدیریت شرکت‌های سهام عدالت استانی خبر داده است.

بر اساس اعلام وزیر اقتصاد تا پایان سال جاری هییت مدیره تمام شرکت‌های سهام عدالت استانی به مردم واگذار شده و دولت و مجموعه وزارت اقتصاد از این حوزه مدیریتی خارج خواهد شد.

بازار/آرمان ملی

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید