فروش اقساطی و نقدی ام وی ام X۳۳ کراس اتوماتیک آغاز شد. مدیران خودرو نسخه اتوماتیک MVM X۳۳ Cross را به شکل نقد و اقساط به بازار عرضه میکند.
شرکت مدیران خودرو از امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ خودرو ام وی ام ایکس ۳۳ کراس اتوماتیک را به شکل نقد و اقساط از طریق نمایندگیهای مجاز خود به متقاضین عرضه کرد.
مدیران خودرو در این طرح ام وی ام ایکس ۳۳ کراس اتوماتیک (CVT) را با قیمت علیالحساب ۹۰۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به شکل نقد و اقساط به متقاضیان عرضه کرد. موعد تحویل این خودرو نیز ۴۵ روزه اعلام شده است. همچنین این خودرو در رنگهای سفید اسپرت، مشکی و نوک مدادی اسپرت به فروش میرسد.
ام وی ام X22 برای ایرانیها نامی آشنا است. این خودرو نسخه کراس اوور از هاچبک ام وی ام ۳۱۵ محسوب میشود و چند سال اخیر فروش قابل قبولی در بازار ایران داشته است. اولین فیس لیفت رسمی این خودرو با نام ام وی ام X22 پرو به بازار کشور آمد و طراحی متفاوت آن مورد توجه کارشناسان و علاقمندان قرار گرفت.
حالا دومین فیسلیفت رسمی X22 قرار است با نام ام وی ام X33 کراس به دست مشتریان ایرانی برسد. تحول چشمگیر طراحی داخلی و تغییرات دلچسب طراحی ظاهری، از مهمترین بهروزرسانیهای این مدل نسبت به ایکس ۲۲ پرو به حساب میآید.
در ادامه به بررسی مشخصات فنی ام وی ام X33 کراس پرداختهایم تا هر نوع اطلاعاتی که از محصول جدید و کوچک مدیران خودرو نیاز دارید، به آگاهی شما برسد.
مزایا و معایب
+ ظاهر مدرنتر از گذشته
+ طراحی داخلی چشمنواز
+ امکانات مناسب
+ مصرف سوخت پایین
– استایل قدیمی بدنه
– قیمت بالا
مشخصات فنی ام وی ام X33 کراس تفاوتی با مشخصات X22 پرو ندارد. بنابراین همچون گذشته یک موتور ۳ سیلندر توربوشارژ به حجم یک لیتر، نیروی محرکه این کراس اوور کوچک را تامین میکند. حداکثر قدرت موتور ام وی ام X33 کراس، ۱۰۲ اسب بخار و بیشترین گشتاور هم ۱۵۰ نیوتن.متر است.
این میزان نیرو برای آن که بتواند چرخهای جلو را به گردش درآورد، از یک گیربکس اتوماتیک CVT با ۹ دنده مصنوعی استفاده میکند. این گیربکس در محصولات سطح بالاتر چری همچون آریزو ۶، تیگو ۷ پرو و آریزو ۵ توربو به کار رفته و به دلیل عملکرد مناسب مورد تحسین کارشناسان قرار گرفته است.
عملکرد دقیق گیربکس به همراه توان متعادل موتور باعث شده تا کاربران این خودرو حس نکنند که سوار ماشینی با یک موتور کوچک ۳ سیلندر هستند. حتی این پیشرانه نسبت به موتور ۴ سیلندر تنفس طبیعی در مدل قبلی نیز ضعف چندانی نشان نمیدهد و توان کافی را به چرخها میفرستد تا چابکی و شتاب خودرو نسبت به مدل ۴ سیلندر تفاوت چندانی نداشته باشد.
میزان مصرف سوخت ام وی ام ایکس ۳۳ کراس بهطور رسمی اعلام نشده، اما باید چیزی در حدود ۵.۵ تا ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر باشد.
همچنین نسخه دندهای ام وی ام X33 کراس هم به فهرست تولیدات مدیران خودرو اضافه میشود. این مدل به موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی، مشابه X22 اسپرت اکسلنت مجهز خواهد بود. بنابراین توانی معادل ۱۱۶ اسب بخار و ۱۴۳ نیوتن.متر به واسطه یک گیربکس دستی ۵ سرعته به چرخهای جلو ارسال میشود.
سیستم تعلیق ام وی ام X33 کراس در هر دو نسخه اتوماتیک و دندهای از نوع مکفرسون در جلو و میله پیچشی در عقب است. بنابراین کیفیت سواری آن در صندلیهای ردیف دوم کمی خشک احساس میشود تا هندلینگ و پایداری این کراس اوور کوچک حین عبور از پیچها در حد استاندارد و ایمن قرار داشته باشد.
البته وجود سامانههای کنترل کشش و پایداری موجب بهبود تعادل خودرو سر پیچها میشود، با این حال در سرعتهای بالا، باید جانب احتیاط را هنگام ورود به پیچ رعایت کرد.
مشخصات کلی
نوع موتور خودرو
خطی بنزینی
حجم موتور
۱ لیتر
۱.۵ لیتر
سیلندر / سوپاپ
۴ / ۱۶
تنفس موتور
توربوشارژ
طبیعی
قدرت
۱۰۲ اسب بخار
۱۱۶ اسب بخار
گشتاور
۱۵۰ نیوتن.متر
۱۴۳ نیوتن.متر
گیربکس
CVT با ۹ دنده مصنوعی
۵ سرعته دستی
محور محرک
دیفرانسیل جلو
شتاب
—–
سرعت
۱۷۰ کیلومتربرساعت
مصرف سوخت
۶ لیتر در صد کیلومتر
استاندارد آلایندگی
یورو ۶
فرمان
برقی
بدنه
کراس اوور کوچک
نوع رینگ
آلومینیومی
ابعاد و ظرفیت ها
طول
۴۲۰۰ میلیمتر
عرض
۱۷۶۰ میلیمتر
ارتفاع
۱۵۷۰ میلیمتر
فاصله محورها
۲۵۵۵ میلیمتر
وزن خالص
۱۲۳۹ کیلوگرم
تعداد سرنشین
۵ نفر
ظرفیت صندوق عقب
۴۲۰ لیتر
حجم مخزن سوخت
۵۰ لیتر
قطر رینگ
۱۷ اینچ
آپشن ها و امکانات
کروز کنترل
دارد
کروز کنترل هوشمند
ندارد
کنترل ایستایی در سربالایی
دارد
کنترل سرعت در سرازیری
دارد
کنترل کشش
دارد
کنترل پایداری
دارد
اتو پارک
ندارد
سنسور جلو
ندارد
سنسور عقب
دارد
رادار نقطه کور
ندارد
رادار تغییر لاین
ندارد
رادار تصادف جلو
ندارد
رادار تصادف عقب
ندارد
ترمز ضدقفل
دارد
توزیع نیروی ترمز
دارد
ترمز کمکی
دارد
ترمز اضطراری
ندارد
ترمز پارک برقی
دارد
اتوهلد
دارد
پدال شیفتر
ندارد
اتولایت
ندارد
چراغ روز
دارد
دکمههای کنترلی فرمان
دارد
گرمکن فرمان
دارد
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی
دارد
ناوبری
دارد
نمایشگر هدآپ
ندارد
دوربین عقب
دارد
دوربین ۳۶۰ درجه
ندارد
کیسه هوا
دارد
ورود بدون کلید
دارد
استارت بدون کلید
دارد
تهویه اتوماتیک
ندارد
صندلی برقی راننده
ندارد
صندلی برقی سرنشین جلو
ندارد
گرمکن صندلی جلو
دارد
سردکن صندلی جلو
ندارد
ماساژور صندلی جلو
ندارد
آینه بغل برقی
دارد
گرمکن آینه بغل
دارد
پانوراما
ندارد
سانروف
دارد
یکی از مهمترین تفاوتهای MVM X33 Cross نسبت به X22 پرو تغییر کامل نمای چهره و قسمت پشت این خودرو است که باعث شده بدنه این کراس اوور کوچک مدرنتر از گذشته به نظر برسد.
در قسمت جلو به واسطه الگوبرداری از طرح چهره هیوندای توسان ۲۰۲۳، شاهد جلوپنجره یکپارچه با سپر هستیم. چراغهای روز به صورت منقطع و شطرنجی در گوشهها قرار گرفته و هماهنگی زیبایی با تزیینات کرومی جلوپنجره پیدا کرده. چراغ اصلی در کنارههای سپر، داخل قابهای مشکی رنگ دیده میشود و زیر آن مهشکنها جانمایی شده است.
نمای جانبی نسبت به گذشته تغییری نکرده و همان استایل ایکس ۲۲ را در مدل X33 کراس هم میبینید. قسمت عقب خودرو نیز مقداری تغییر کرده و حالا چراغهای بههمپیوسته خودنمایی میکند. طرح سپر عقب کمی اصلاح شده و شمایل بهتری ارائه میدهد. با این وجود، تغییرات نمای پشت به اندازه قسمت جلوی خودرو دلچسب به نظر نمیرسد.
با این تفاصیل، طراحی ظاهری ام وی ام X33 کراس از لحاظ استایل بدنه تفاوت چندانی با ایکس۲۲ پرو ندارد اما اصلاحاتی که روی نمای چهره این خودرو صورت گرفته، باعث میشود تا حالت مدرنتری را از این محصول کهنهکار در بازار ایران شاهد باشیم. البته باید تاکید شود که انتظار نداریم این تغییرات ظاهری باعث به وجد آمدن بیش از حد مشتریان شود و آنها را با شور و شوق فراوان به سوی خرید این خودرو بکشاند.
مهمترین و دلچسبترین تغییری که در ام وی ام X33 کراس نسبت به مدلهای قبلی صورت گرفته، تحول کامل طراحی داخلی خودرو به سبک محصولات لوکس چری است. داشبرد X22 پرو طراحی جذابی نداشت و نتوانست نظر مثبت کارشناسان و مالکان را کسب کند. اما طرح داشبرد ایکس ۳۳ کراس میتواند آب رفته را به جوی بازگرداند و افرادی را که پیش از این از نمای داخلی ایکس ۲۲ پرو دل خوشی نداشتند، به جمع طرفداران ام وی ام X33 کراس اضافه کند.
طراحی روان و سیال که به واسطه خطوط ملایم و المانهای مدرن روی داشبرد به چشم میخورد، باعث میشود بیننده از دیدن این طرح در یک خودروی نهچندان گرانقیمت تا حدودی ذوقزده شود. البته قیمت ماشینهای اقتصادی خارجی در بازار ما همواره بالاست و نمیتوان به این محصول در بازار ایران لقب خودروی اقتصادی داد.
طراحی زیبای قسمت میانی داشبرد، استفاده از کلیدهای پیانویی، جانمایی مناسب دکمه استارت، حالت بههمچسبیده نمایشگر مالتی مدیا با قاب صفحه آمپر، استفاده از الگوهای لوزی شکل روی پنل داشبرد و رودریها، طرح زیبای دریچههای تهویه و…، از نکات مثبت این سبک از طراحی داخلی به حساب میآیند.
اگرچه صندلیهای ردیف عقب خیلی جادار نیست، اما فضای کافی برای افراد با قد متوسط را دارد. صندوق عقب ام وی ام X33 کراس نیز ظرفیتی برابر با ۴۲۰ لیتر را برای اسباب و لوازم را در اختیار راننده و سرنشینان قرار میدهد که برای این کلاس خودرویی گنجایش مناسبی به حساب میآید.
شرکت مدیران خودرو ۲۵تیرماه ۱۴۰۲ از مینی کراس جدید X۳۳ کراس از برند MVM رونمایی کرد. خودروی X33 کراس (Coming- Redefine- oxygen-Pasion-Self) در جمع مدیران این شرکت و اصحاب رسانه معرفی شد.
قیمت ام وی ام X33 کراس تا زمان نگارش این مطلب بهطور رسمی از سوی مدیران خودرو اعلام نشده، اما میتوان حدس زد که قیمت نهایی این خودرو ۱۰ درصد بالاتر از ام وی ام X22 پرو خواهد بود. همچنین نسخه دنده ای این محصول نیز در صورت عرضه به بازار ایران، حدود ۱۵ درصد از مدل اتوماتیک ارزانتر به دست مشتریان میرسد.
همانطور که مدیران خودرو به صورت غیر رسمی اعلام کرده است، قرار است این خودرو کمتر از یک میلیارد تومان و در شهریورماه امسال عرضه شود.