مراقب این بیماری مرگبار باشید | علائم خاموشی که روی پاها ظاهر می شود

سرطان پوست یکی از خطرناک ترین انواع سرطان به شمار می رود که خطر آن است. می تواند در افرادی که به طور گسترده در معرض نور خورشید هستند ایجاد شود.


سرطان پوست یکی از سرطان‌های جدی است که می‌تواند اساساً بر سلامت افراد تأثیر بگذارد، زیرا سلول‌های سرطانی معمولاً در نتیجه قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید روی پوست ایجاد می‌شوند که عامل اصلی ظاهر آن است و اگرچه بسیاری ممکن است انتظار کشف آن را نداشته باشند. سرطان پوست از طریق علائم قابل مشاهده در پاها، اما تحقیقات و مطالعات پزشکی تایید کرده اند که علائمی وجود دارد که می توان در این قسمت از بدن جستجو کرد.
پدیده ها و علائمی وجود دارد که احتمال ابتلا به سرطان پوست را نشان می دهد، از جمله:

زخم ها و زخم هایی که سریع التیام نمی یابند و درد مداوم.
علاوه بر این، منابع پزشکی تعدادی از علائم دیگر را نشان می دهد که ممکن است در هر ناحیه از بدن ظاهر شود و نشان دهنده وجود سرطان پوست باشد، مانند ظهور خال های جدید یا تغییر در شکل و رنگ خال های موجود. و تورم آنها مانند جوش.
پیدایش لکه های غیر معمول زیر ناخن، وجود پوسته روی خال ها و احساس خارش یا خونریزی زیر پوست.
همچنین خاطرنشان می شود که سرطان پوست ممکن است قبل از تشخیص بدتر شده و به سرعت گسترش یابد، که آگاهی و غربالگری منظم را برای تشخیص زودهنگام و مدیریت موثر این بیماری ضروری می کند.

چه عواملی خطر ابتلا به سرطان پوست رو بیشتر می کنند ؟
مواجه طولانی با اشعه یو وی یا ماوراء بنفش خورشید ویا بیماری هایی که پوست رو نسبت به پرتو خورشید حساس می کنند .
تماس طولانی با ارسنیک در محیط کار
التهاب مزمن یا زخم
تضعیف سیستم ایمنی بدن مثلاً براثر دارو یا بیماری
سابقه ی شخصی ابتلا به نوعی از سرطان
سابقه ی خانوادگی
خال ها هم می توانند به مرور زمان تغییراتی داشته باشند که نشان دهنده ی سرطان است به عنوان مثال خال ها به طور طبیعی متقارن هستند اگر نامتقارن شوند و لبه های آن ها ناهموار و ناسازگار شود باید بررسی شوند ، همین طور خال های طبیعی معمولاً قهوه ای هستند و تغییر رنگ آن ها اهمیت دارد ، اگر قطر خال از قطر یک مداد بیشتر باشد مشکوک است به طور کلی هر تغییری در خال بزرگ یا کوچک تر شدن باشد مانند تغییر رنگ ، خارش ویا خونریزی باید حتماً مورد توجه قرار بگیرد.
خطرات-ابتلا-به-سرطان-پوست-را-بیش-تر-می-کند؟

سرطان پوست چگونه تشخیص داده می شود؟
ماهی یک بار لازم است بدن خودتان رو برای پیدا کردن خال یا لکه ی مشکوک بررسی کنید باید در مورد خال هایی که فکر می کنید قبلاً نبوده اند حساسیت بیشتری به خرج دهید همین طور از خال عکس بگیرید تا متوجه تغییرات آن شوید اگر فکر می کنید در معرض خطر ابتلا هستید باید با یک پزشک در این مورد مشورت کنید .سرطان قابل پیشگیری ودرمان است.

برچسب‌ها:

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید