چگونه در 5 دقیقه از شر سردرد خلاص شویم؟

وقتی سرتان درد می گیرد، نیازی نیست فوراً قرص بخورید. طب فشاری می تواند کمک کند.


درمان خانگی

طب فشاری یک روش درمانی سنتی چینی باستانی است که بر پایه ماساژ دادن نقاط خاصی است.

بنشینید و استراحت کنید. ماساژ تک تک نقاط زمان زیادی نمی برد، تقریباً نیم تا یک دقیقه. با فشار ملایم و با حرکات دایره ای ماساژ دهید. سردرد معمولاً 5-10 دقیقه پس از پایان ماساژ از بین می رود.

6 نکته اساسی برای از بین بردن سردرد وجود دارد.

نقطه چشم سوم بین ابروها و در نقطه ای که تیغه بینی به داخل پیشانی می رود قرار دارد. ماساژ دادن نقطه نیز خستگی چشم را برطرف می کند.

سمت داخلی ابروها

نقاط متقارن واقع در پایه لبه داخلی ابرو. ماساژ دادن این نقاط نیز آبریزش بینی را برطرف کرده و بینایی را بهبود می بخشد. با فشار دادن یا حرکت دایره ای به مدت یک دقیقه ماساژ دهید.

نقاط زیر استخوان گونه

نقاطی که به طور متقارن در دو طرف بینی در زیر استخوان گونه قرار دارند. برای اینکه راحت تر آن را پیدا کنید، گودی را در پایین استخوان گونه احساس کنید. ماساژ به آرامش سینوس ها، کاهش سردرد و دندان درد و کاهش تنش عمومی کمک می کند.

نقاط در پشت سر

نقاط به طور متقارن در پشت سر بین گوش و ابتدای ستون فقرات قرار دارند، جایی که رشد مو شروع می شود. ماساژ آنها گرفتگی بینی را برطرف می کند، درد چشم و گوش را کاهش می دهد و سردردهای شدید و میگرن را تسکین می دهد.

بدن بالای گوش

نقاط متقارن بالای گوش در دو طرف قسمت مودار سر، حدود 2-3 سانتی متر از مرز رویش مو در ناحیه شقیقه قرار دارد. ممکن است یک فرورفتگی کوچک در آن نقطه احساس کنید. عمل بر روی این نقطه باعث تسکین درد در ناحیه خواب و خستگی چشم می شود.

بدن هگو

نقاط هگو (che-ku) به طور متقارن بین انگشت شست و سبابه، در وسط استخوان متاکارپ دوم قرار دارند. نقطه هگو علاوه بر درمان سردرد برای دندان درد، نوراستنی یا فلج عضلات صورت موثر است. تنش عضلات گردن را برطرف می کند.

برچسب‌ها:

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید