پیش از این نورا موتور پارس مجوز شماره گذاری سانگ یانگ کوراندو دو دیفرانسیل مونتاژی را دریافت کرده بود. حال این شرکت خصوصی برنامه دارد تا با اخذ مجوز شماره گذاری برای تورس، جدیدترین کراس اوور کره ای را به بازار کشور عرضه کند.
زیر کاپوت این شاسی بلند جذاب یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۵ لیتر توربو با فناوری پاشش مستقیم سوخت (TGDI) را داریم. این پیشرانه توان تولید نهایت قدرت ۱۶۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT به تمام چرخ ها می رسد. البته نسخه های دیفرانسیل جلو را هم برای سانگ یانگ تورس در بازار جهانی داریم اما نسخه فول و جذاب آن که قرار است به ایران بیاید سیستم انتقال قدرت AWD دارد و می توان برای آفرود های سبک روی این خودرو حساب کرد.
جدیدترین کراس اوور کره ای بازار به امکاناتی نظیر کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری، دنده پشت فرمان، رانندگی بین خطوط، سرد کن و گرم کن صندلی های جلو، گرم کن فرمان، سامانه استارت استاپ، شش کیسه هوای ده نقطه ای، رادار خط خوان، سامانه کنترل کشش و پایداری، رادار نقطه کور، قفل دیفرانسیل مرکزی، تهویه اتوماتیک دو کاناله، سیستم پاکسازی هوای کابین، نوربالای اتوماتیک، کنترل حرکت در سراشیبی، در صندوق عقب برقی، کنترل حرکت در سربالایی، سنسور نور و باران مجهز است.
این خودرو مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر با استاندارد آلایندگی یورو 6 است که با بهرهگیری از سیستم توربوشارژر، قدرت 163 اسببخار در محدوده دور موتور 5000 تا 5500 دور در دقیقه و گشتاور 280 نیوتنمتر در بازه 1500 تا 4000 دور در دقیقه را ارائه میکند. این پیشرانه پرقدرت و پاک، نیروی لازم برای حرکت سریع و پرشتاب تورس را فراهم میآورد.
انتقال قدرت در این کراساوور توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک ترونیک انجام میشود که امکان تعویض دندهها به صورت دستی از طریق پدالهای پشت فرمان را نیز فراهم میآورد. این گیربکس پیشرفته، تجربه رانندگی لذتبخش و روانی را برای راننده به ارمغان میآورد. سیستم انتقال نیرو در تورس از نوع چهارچرخ محرک (AWD) است که کنترل و چسبندگی بیشتری را در شرایط جادهای مختلف، از جمله آب و هوای نامساعد و مسیرهای ناهموار، ارائه میدهد.
از نظر سیستم تعلیق، تورس در محور جلو از سیستم مکفرسون و در محور عقب از سیستم مولتیلینک بهره میبرد. این ترکیب امکان کنترل و هدایت مطلوب خودرو را در انواع مسیرها فراهم میآورد و به راننده اطمینان خاطر میدهد که در هر شرایط جادهای، خودرو پایدار و قابل کنترل خواهد بود. علاوه بر این، تورس قابلیت کشیدن تریلر یا کانتینر تا وزن 1500 کیلوگرم را دارد که آن را به یک همراه ایدهآل برای سفرهای طولانی و حمل بارهای سنگین تبدیل میکند.
این کراساوور کرهای سه حالت رانندگی کامفورت، اسپرت و نرمال را در اختیار راننده قرار میدهد تا بتواند تجربه رانندگی را بر اساس سلیقه و نیاز خود تنظیم کند. در حالت کامفورت، خودرو تنظیمات نرمتر و آرامتری را برای رانندگی شهری و آسوده ارائه میکند. حالت اسپرت برای رانندگی پرشور و لذتبخش در جادههای خارج از شهر مناسب است، در حالی که حالت نرمال یک تجربه میانه را پیشنهاد میدهد.
کابین تورس نیز از امکانات رفاهی و آسایشی گستردهای بهره میبرد تا سفر با این خودرو به تجربهای لذتبخش برای سرنشینان تبدیل شود. صندلیهای گرمکن، بخاری، پنجرههای برقی، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، نمایشگر لمسی بزرگ، دوربینهای کناری و عقب، سیستم صوتی با قابلیت اتصال بلوتوث و فضای بار 839 لیتری از جمله این امکانات هستند. سرنشینان میتوانند از آسایش و راحتی کامل در طول سفر لذت ببرند و از طریق سیستمهای مالتیمدیا پیشرفته به سرگرمیهای مورد علاقه خود دسترسی داشته باشند.
اما تورس تنها به امکانات رفاهی مجهز نیست، بلکه از تجهیزات ایمنی پیشرفتهای نیز بهره میبرد تا اطمینان خاطر راننده و سرنشینان را در هر شرایط جادهای تأمین کند. سیستم کمکی انحراف از خطوط (LCW)، راننده را در صورت خروج ناخواسته از لاین ترافیکی هشدار میدهد. سیستم کروز کنترل تطبیقی (ACC) فاصله با خودروی جلویی را کنترل میکند و در صورت لزوم ترمز میگیرد. سیستم ضد واژگونی (ARP) از واژگونی خودرو در پیچها و مانورهای تند جلوگیری میکند.