بستیون T77 با فناوری جدید و ظاهری شگفت انگیز | معرفی خودرو بستیون T77 با مشخصات فنی

بستیون T77 کراس اوور وارداتی BM Cars است که ظاهر مدرنی دارد. خودرویی از گروه FAW که عملکرد فنی قابل قبولی ارائه می کند.


بستیون (Bestune) نام یکی از زیر مجموعه های گروه خودرو سازی چینی FAW است که وظیفه اش تولید خودرو های لوکس با قیمت های منطقی است. نام قبلی بستیون، بسترن بوده که مدل هایی نظیر B30 و یا B50 نیز توسط بهمن موتور در داخل ایران مونتاژ می شد. اما در سال ۲۰۱۸ میلادی کمپانی فاو تصمیم گرفت نام بسترن را به بستیون تغییر دهد و هدفش را بر مبنای تولید خودرو های جوان پسند تر بگذارد. تاکنون مدل هایی نظیر T77 ، T55 و T99 از این خانواده به بازار های جهانی عرضه شده اما بستیون T77 بیشتر از همه مورد استقبال قرار گرفته است. اکنون با آزاد شدن واردات خودرو ، شرکت فرسام تصمیم گرفته است تا در غالب شرکت BM CARS ، بستیون تی ۷۷ را وارد بازار ایران کند. در ادامه بیشتر به این خودرو خواهیم پرداخت.

در طراحی بستیون تی ۷۷ از سبک طراحی خاص و منحصر به فردی استفاده شده و سعی شده است تا این خودرو به لحاظ ظاهری به خودرو های ژاپنی و یا حتی اروپایی نزدیک شود. بستیون T77 در نمای جلو بسیار زیبا ظاهر می شود. چراغ های اصلی که در نما جلو همچون الماس می درخشند و جلو پنجره بزرگی که تا سپر جلو کشیده شده ، جلوه بسیار لوکس و زیبایی را به وجود آورده است. چراغ های مه شکن جلو درون قابی مشکی رنگ با طراحی گرافیکی خاص قرار گرفته که به زیبایی این خودرو در این نما می افزاید. اما در نما های جانبی این خودرو ساده تر ظاهر می شود و از طراحی شلوغ در این نما خبری نیست. در این نما یک خط طراحی وجود دارد که از گلگیر جلو شروع شده و تا گلگیر عقب کشیده ادامه می یابد. در قسمت پایین درب ها کروم کاری های انجام شده و ترکیب رنگ های مشکی با رنگ اصلی بدنه چهره بروزی را در این نما به وجود آورده است. رینگ های آلومینیومی ۱۹ اینچی این خودرو طراحی بسیار زیبا و منطقی دارد و از پیچیدگی های اضافه به دور است.

چراغ های عقب بستیون T77، در نمای عقب ، با طراحی خوب خود توجه ها را به خود جلب می کند. در قسمت پایین بستیون تی ۷۷ در این نما ، دیفیوزر این خودرو قابل مشاهده است که طراحی خوب آن جلوه مناسبی را به این خودرو داده است. به طور خلاصه اگر بخواهیم در مورد طراحی ظاهری تی ۷۷ نظر دهیم باید بگوییم که سبک طراحی این خودرو بسیار زیبا، منطقی و همچنین لوکس به نظر می رسد و ایراد گرفتن از آن کار دشواری است.

بستیون T77 یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ مجهز به سیستم پاشش سوخت مستقیم را در زیر کاپوت خود جای داده است. این پیشرانه می تواند نهایت قدرت ۱۵۸ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۵۸ نیوتن متر را از طریق گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه تر (WDCT) به چرخ های جلو منتقل می کند. سیستم تعلیق استفاده شده در محور جلو تی ۷۷ از نوع مک فرسون و در محور عقب از نوع میله پیچشی است که سواری قابل قبولی را برای سرنشینان فراهم می کند. این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۷.۱ لیتر است که با توجه به وزن و ابعاد این خودرو، عدد قابل قبولی به نظر می رسد.

طراحی کابین بستیون T77 بسیار لوکس و در عین حال بروز و مشابه خودرو های اروپایی است. در بخش رودری ها طراحی به نسبت شلوغی را شاهد هستیم. در بخش بالا رودری ها از متریال پلاستیکی استفاده شده و در بخش هایی از طرح چوب استفاده شده است. در بخش میانی رودری ها از متریال پارچه ای نرم با دوخت رنگی استفاده شده که نشان از لوکس بودن این خودرو است. بخش بالا داشبورد مانند رودری ها ، از ترکیب رویه پارچه ای نرم و پلاستیک بهره می برد. نکته ای که در این قسمت وجود دارد و در کمتر خودرو چینی شاهد آن هستیم استفاده از دستیار کمک راننده به صورت هولوگرامی است که فرمان های راننده را اجرا کرده و اطلاعات مختلف را به آن اعلام می کند. این قابلت جزو امکانات بروزی است که در این خودرو دیده می شود.در بخش میانی داشبورد از طرح چوب استفاده شده که چهره لوکسی را به داخل کابین به وجد آورده است. سوئیچ کنترل و کلید های مربوط به سیستم تهویه در مرکز این بخش قرار گرفته که طراحی لوکس و شکیل آنها بر زیبایی کابین افزوده است. در بستیون تی ۷۷ از دو نمایشگر به هم پیوسته ۱۲.۳ اینچی استفاده شده که یکی برای سیستم مالتی مدیا و دیگری برای کلاستر دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرند. این سبک طراحی را در اکثر خودرو های بروز چینی می بینیم که نشان دهنده پیشرفت خودرو سازی چین در بخش طراحی داخلی است. غربیلک فرمان Bestune T77 مانند بسیاری از خودرو های چینی دیگر از نوع دی کات است و از روی کلید های تعبیه شده بر روی آن می توان به سیستم مالتی مدیا و یا کروز کنترل دسترسی داشت.از محسنات طراحی داخلی این خودرو می توان به طراحی بخش کنسول وسط اشاره کرد که این سبک طراحی را در کمتر خودرو چینی شاهد هستیم. درسته دنده این خودرو طراحی ارگونومی خاصی دارد که بیشتر آن را در خودرو های اروپایی دیده بودیم. در بخش پایین دسته دنده کلید های مربوط به اتوهلد و ترمز پارک برقی قرار گرفته و کلید استارت از کنار فرمان به این بخش منتقل شده است.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید