فروش فوری خودرو کوییک فول آپشن GX-H با قیمت ارزان و استثنایی | معرفی کوییک فول آپشن GX-H با مشخصات فنی

صبح امروز نخستین سری از خودروهای کوییک GX-H تحویل خریداران شد. کوییک GX-H یا همان فول آپشن، کامل ترین نسخه تولید شده از کوییک دند‌ه‌ای محسوب می‌شود. نوبرانه بودن محصول اقتصادی سایپا در بازار باعث شده تا قیمت‌های بالایی برای این مدل از کوییک اعلام شود.


کوییک GX-H به عنوان نهمین نسخه کوییک با گیربکس دستی با هدف کسب استانداردهای ۸۵ گانه، اصلاح ایرادات گذشته و افزایش قیمت کارخانه‌ای کوییک توسعه پیدا کرده است! کوییک GX-H در درب کارخانه در مدل تک رنگ ۳۸۵ میلیون تومان و در مدل R (دو رنگ) پارس خودرویی ۳۹۷ میلیون تومان قیمت دارد.

هنوز قیمت دقیقی برای کوییک GX-H در بازار کشف نشده و اعداد اعلامی خارج از عرف هستند. با نگاه به قیمت سایر مدل‌های کوییک و اطلس، به نظر می‌رسد در وضعیت ثبات، کوییک فول آپشن دستی در محدوده ۴۶۰ تا ۴۷۰ میلیون تومان قیمت بخورد.

کوییک دستی فول آپشن با موتور ارتقا یافته M15i عرضه می‌شود. این پیشرانه با هدف کاهش مصرف سوخت و آلایندگی توسعه پیدا کرده است تا بتواند استاندارد یورو ۵ را پاس کند. پیشرانه ۸ سوپاپه جدید به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ، هدرز به جای منیفولد معمولی و بالانسر جدید شفت مجهز است. این سه تغییر مهم در کنار تغییر نسبت تراکم و بهبود روغن کاری باعث شده تا موتور ضعیف سایپا در حدود ۱۰ درصد بازدهی بهتری نسبت به قبل داشته باشد.

تجربه رانندگی با اطلس و کوییک GX (مجهز به موتور جدید) نشان می‌دهد که این افزایش اعداد برای یک رانندگی معمولی ملموس نیستند؛ صرفا در هنگام اوج بار و فشار، موتور جدید رفتار بهتری نسبت به قبل از خود نشان می‌دهد. در مورد صدا و لرزش هم همین ماجرا صدق می‌کند، وضعیت کلی تغییری نکرده و تنها در بعضی از دورها نویز و لرزش آزار دهنده کمتر شده است.

آنچه که در جدول فوق مشاهده می‌کنید نهایت تلاش سایپا برای ارتقای بازدهی این موتور قدیمی محسوب می‌شود؛ درست است که این خانواده موتور با تکنولوژی فورد و مزدا سال‌های زیادی بدون خرج و دردسر کار می‌کنند، اما در اوج بلوغ صنعت خودرو در دنیا این یک توقع به حق از سوی مشتری سایپا است که خودروی تولیدی این شرکت ایرانی متناسب با اقلیم کشور از توانمندی حداقلی برای حرکت و تهویه کابین برخوردار باشد.

جدای از کیفیت پایین تولیدات سایپا، متأسفانه پلتفرم ایکس دویست در بحث طراحی و جزئیات فنی با دنیایی از مشکلات روبرو است؛ ارگونومی ضعیف و موقعیت بد نشستن راننده و سرنشین، جلوبندی بسیار ضعیف و حجم زیاد نویز، لرزش و تکان‌های خودرو باعث شده تا رانندگی با ساینا، کوییک و مدل‌های جدید اطلس و سهند سخت و مشقت بار باشد!

کوییک GX-H نسبت به کوییک‌ S و GX-L به ۴ آپشن جدید مجهز است:

مالتی مدیا مجهز به دوربین دید عقب و مسیریاب
دکمه‌های کنترل صدا بر روی فرمان
صندلی با روکش چرم و پارچه
رینگ آلومینیومی ۱۴ اینچی
سایپا برای نصب مالتی مدیا بر روی داشبورد کوییک GX-H بر خلاف کوییک اتوماتیک، پنل میانی داشبورد را تغییر داده و این طراحی جدید موجب شده تا محل قرار گیری مانیتور و پنل تنطیمات تهویه بهتر شوند. علاوه بر این با تغییر فرم دریچه‌های تهویه، میزان پرتاب باد در کوییک جدید بسیار بهتر از قبل شده است. مالتی مدیای نصب شده بر روی کوییک GX-H نیز مشابه اطلس و شاهین دنده‌ای، از نوع اندروید است و امکان نصب اپلیکیشن بر روی آن وجود دارد.

این خودرو علاوه بر موارد فوق به دو کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سنسور نور، سنسور پایش فشار باد تایرها، فرمان هیدرولیک، تهویه الکتریکی دستی، نشانگر تعویض دنده GSI، شیشه و آینه‌های برقی و سنسور پارک عقب مجهز است.

در نهایت به نظر می‌رسد موتور ارتقایافته M15i و امکانات رفاهی جدید مسکنی کم اثر برای کوییک ضعیف و بی کیفیت سایپا باشند و تنها بتواند مشتریان خودروهای قبلی سایپا را مجاب به خرید این مدل جدید کند؛ اطلس نیز با طراحی جدید و نسبتا جذاب نتوانسته مشتریان محصولات ایران خودرو را به سمت خود بکشاند چرا که این پلتفرم سایپا در لذت و کیفیت سواری فاصله معناداری با خودروهای قدیمی پژو دارد. در نهایت این انتظار از سایپا می‌رود که با عرضه پرتیراژ نسخه‌های اتوماتیک اطلس و کوییک جدید، حداقل انگیزه‌ای را در مشتری برای خرید محصولات خود ایجاد کند!

  • سلام سروران گرامی ایران خودرو و سایپا من یکی آرزوهایم از بچه گی تابه حال این بود که یک خودرو شیک و زیبا داشته باشم افسوس که این آرزو به واقعیت تبدیل نشده ونمیشود انشالله که دیگران به آرزویشان برسند خسته نباشید عالی جنابان

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید