🔥68

سقوط قیمت شاسی‌ بلند ایران خودرو / غول مونتاژی بدون مشتری شد!

با مطالعه این گزارش اطلاعات کاملی درباره قیمت روز خودروهای هایما به دست خواهید آورد.


سقوط قیمت شاسی‌ بلند ایران خودرو / غول مونتاژی بدون مشتری شد!

قیمت هایما اس هشت مدل ۱۴۰۳ ۱ میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان شد این خودرو در یک هفته اخیر ۳۰ میلیون تومان ارزان شده است. مدل ۱۴۰۲ این خودرو نیز ۱ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان شد که این مدل نیز ۲۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته است.

با مطالعه جدول زیر اطلاعات کاملی درباره قیمت روز خودروهای هایما به دست خواهید آورد.

قیمت بازار انواع خودرو هایما
برند مدل(سال ساخت) کارکرد (کیلومتر) قیمت (تومان)
S۵ ۶ سرعته اتوماتیک ۱۴۰۲| ایران خودرو صفر(نمایندگی) ۹۸۲,۶۸۹,۰۰۰
S۵ ۶ سرعته اتوماتیک ۱۴۰۳| ایران خودرو صفر ۱,۵0۰,۰۰۰,۰۰۰
S۵ ۶ سرعته اتوماتیک ۱۴۰۲| ایران خودرو صفر ۱,۴30,۰۰۰,۰۰۰
S۷ ۱۸ لیتر توربو پلاس ۱۴۰۲| ایران خودرو صفر (نمایندگی) ۱,۰۰۷,۰۰۰,۰۰۰
S۷ ۱۸ لیتر توربو پلاس ۱۴۰۳| ایران خودرو صفر ۱,۶7۰,۰۰۰,۰۰۰
S۷ ۱۸ لیتر توربو پلاس ۱۴۰۲| ایران خودرو صفر ۱,۵80,۰۰۰,۰۰۰
۸S ۱۴۰۲| ایران خودرو صفر ۱,۸2۰,۰۰۰,۰۰۰
۸S ۱۴۰۳| ایران خودرو صفر ۱,89۰,۰۰۰,۰۰۰
۸S ۱۴۰۲| ایران خودرو صفر (نمایندگی) ۱,۲۱۲,۴۲۸,۰۰۰
هایما ۷X ۱.۶ لیتر توربو ۱۴۰۲ صفر ۱,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
هایما ۷X ۱.۶ لیتر توربو ۱۴۰۳ صفر ۱,۸۱۵,۰۰۰,۰۰۰
هایما ۷X ۱.۶ لیتر توربو ۱۴۰۲ صفر (نمایندگی) ۱,۴۸۱,۳۱۸,۰۰۰
منبع: باما

معرفی خودروی هایما

هایما اس۷  یک خودرو اس‌یووی است که توسط هایما اتومبیل، زیر مجموعه گروه فاو تولید می‌شود. این خودرو بر اساس پلتفرم مزدا تریبیوت و نسل اول فورد اسکیپ ساخته شده‌است. هایما S۷ در بخش‌های فنی از تکنولوژی پاورتک کره جنوبی و مزدا ژاپن و شرکت بوش نیز بهره گرفته‌است.

هایما S۷ در سال ۲۰۱۰ طراحی و تا به حال در سه مدل اول در سال ۲۰۱۳، مدل فیس لیفت ۲۰۱۴ و مدل جدید ۲۰۱۶ توربو تولید شده‌است. S۷ از پرفروش‌ترین محصولات شرکت هایما در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ بوده‌است.[۱][۲]

این خودرو از سال ۱۳۹۴ با مشارکت شرکت هایما در ایران خودرو خراسان به تولید و مونتاژ مدل ۲۰۰۰ سی‌سی و از سال ۱۳۹۶ مدل ۱۸۰۰ توربو شارژ به تولید رسیده‌است

رقیب اصلی هایما s۷؛ جک اس۵ محسوب میشود.

تولید این خودرو در اواسط سال ۱۳۹۹ به علت نبود قطعات به خاطر تحریم‌ها متوقف شد.[۵] ولی پس از گذشت حدود دو الی سه ماه دوباره تولید شد و با ارتقای تجهیزات نام آن به هایما اس۷ پلاس تغییر پیدا کرد.

پرچمدار هایما در ایران، نخستین‌بار و در جریان نمایشگاه خودرو تهران در بهار ۱۴۰۱ رونمایی شد. سپس از پاییز همان سال نیز تولیدانبوهش در کارخانه ایران خودرو خراسان آغاز شد.

هایما ۸S متولد سال ۲۰۱۸ است اما ابتدا از مدل ۲۰۱۹ به بازار جهانی آمد. این خودرو، همه چیزش با سایر کراس‌اورهای خانواده هایما فرق دارد؛ به عنوان مثال، طراحی آن با مدل‌های S۵ و S۷ که پیش از این در بازار کشورمان دیه بودیم، کاملا فرق دارد. حتی اسمش هم شبیه بقیه اعضای خانواده هایما نیست! چراکه با یک عدد (۸) شروع شده و سپس یک حرف لاتین (S) بدنبال آن آمده است.

البته این نوع نامگذاری، شاید شروع سبک جدید نامگذاری محصولات هایما باشد چرا که ون هایما ۷X که سال ۲۰۲۰ معرفی شد و همچنین کراس‌اور پلاگین هیبرید هایما ۶P که در ۲۰۲۱ به بازار چین آمد نیز با همین شیوه جدید، نامگذاری شده‌اند. کمتر

 

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید