🔥91

ثبت نام وام بازنشستگان مرداد ۱۴۰۳ آغاز شد / لینک مستقیم سایت وام بازنشستگان

با افزایش ده میلیون تومانی نسبت به سال قبل، ثبت‌نام اولین مرحله تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی در سال ۱۴۰۳ آغاز شد.


ثبت نام وام بازنشستگان مرداد ۱۴۰۳ آغاز شد / لینک مستقیم سایت وام بازنشستگان

با افزایش ده میلیون تومانی نسبت به سال قبل، ثبت‌نام اولین مرحله تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی در سال ۱۴۰۳ از تیرماه آغاز شد. مهلت ثبت‌نام در نخستین مرحله پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان تا روز دوشنبه چهارم تیرماه  بود.

وام قرض‌ الحسنه بازنشستگان

براساس این گزارش، در این مرحله ۴۰ هزار فقره وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران واجد شرایط پرداخت خواهد شد که برای هر استان سهمیه‌ای مشخص در نظر گرفته شده است. ثبت‌نام این وام از طریق کانون‌های بازنشستگان در هر استان انجام می‌شود و بعد از به حد نصاب رسیدن تعداد ثبت‌نام‌کنندگان، سایت به صورت خودکار بسته می‌شود.

سازمان تأمین‌اجتماعی شرایط پرداخت وام به بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان را دارا بودن حداکثر ۷۸ سال، مسدود نبودن حساب بانکی فرد متقاضی، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، فقدان سابقه چک برگشتی و بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)، عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی دو سال گذشته و داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اعلام کرده است.

براساس این گزارش، پس از تکمیل این مرحله از ثبت‌نام که به صورت غیرحضوری و از سوی کانون‌های بازنشستگان در هر استان انجام خواهد شد، اقدامات اداری و بررسی‌های لازم توسط بانک عامل آغاز و طی حدود یک هفته این تسهیلات به حساب بازنشستگان واجد شرایط واریز می‌شود.

پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران؛ یکی از خدمات رفاهی سازمان تأمین‌اجتماعی برای کمک به بهبود شرایط معیشت بازنشستگان است که با همکاری بانک رفاه کارگران انجام می‌شود. در سال گذشته، رقم ریالی این تسهیلات بیست میلیون تومان بود که در سال جاری به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته و مراحل بعدی پرداخت این تسهیلات نیز متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی

بازنشستگان واجد شرایط دریافت و ثبت نام وام ۳۰ میلیونی کانون⁧ بازنشستگان تامین اجتماعی، می توانند با مراجعه به کانون های بازنشستگی هر استان یا شهرستان ، اقدام به ثبت نام برای دریافت این وام نمایند به عنوان مثال ساکنین سمنان، می توانند با مراجعه برای ثبت نام کانون بازنشستگان تامین اجتماعی سمنان، درخواست ثبت نام وام خود را نیز داشته باشند.

برای ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی، البته در صورتی که ثبت نام این وام مانند سال گذشته به شکل غیرحضوری امکان پذیر باشد، مطابق راهنمای تصویری می باشد. ابتدا می بایست وارد سامانه ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی، به نشانی اینترنتی vaam.kabtatamin.ir شوید. سپس، گزینه ثبت نام وام را از بالای صفحه، انتخاب نمایید.

عید علی کریمی (دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین) در رابطه با جلسه‌ی برخی از نمایندگان کارگری با رئیس‌جمهور گفت: در نشستی که با آقای پزشکیان داشتیم در ابتدا از ایشان خواستیم که وزیری از جنس مجموعه کارگری و آشنا به مسائل کارگران انتخاب کنند.

وی گفت: تعیین دستمزد مطابق با نرخ تورم از شعارهای رئیس‌جمهور منتخب بود. در آن جلسه از رییس‌جمهور خواستیم که نرخ واقعی تورم را در سفره‌های کارگران ببیند. ما در ماده ۴۱ قانون کار علاوه بر نرخ تورم، مولفه‌ی سبد معیشت هم داریم و این مولفه بیشتر از نرخ تورم می‌تواند پاسخگوی نیازهای اساسیِ کارگران باشد. از ایشان خواستیم به نرخ‌های تورمی که روی کاغذ نوشته می‌شود توجه نکنند و وزیری انتخاب کنند که برای تعیین دستمزد به سفره‌ی کارگران توجه کنند.

کریمی بیان کرد: مسئله‌ی معیشت کارگران و بازنشستگان در جلسه با رییس‌جمهور یکی از موضوعات مهمی بود که مطرح شد. از ایشان خواستیم که هم‌سان‌سازیِ حقوق بازنشستگان را پیگیری کنند و اجازه ندهند تبعیضِ بین بازنشستگان صندوق‌های دولتی و بازنشستگان صندوق تأمین اجتماعی ادامه‌دار باشد.

این فعال کارگری گفت: پیش از انتخابات ۳ میلیون تومان به حساب بازنشستگان تأمین اجتماعی واریز شد و در حالی که باید بعد از پرداختِ مابه‌التفاوت، متناسب‌سازی ادامه پیدا می‌کرد و هر ماه به حساب بازنشستگان واریز می‌شد. اما بازنشستگان تأمین اجتماعی حقوق تیرماه خود را بدون دریافت مبلغ متناسب‌سازی گرفتند.

وی با اشاره به ادعای پرداختِ بدهی‌ها از سوی دولت به سازمان تأمین اجتماعی گفت: اگر این بدهی پرداخت شده برای اجرای قانون متناسب‌سازی چه مشکلی وجود دارد؟ این تأخیر ۴ الی ۵ روزه در پرداخت دستمزد بازنشستگان برای چیست؟ اگر سازمان بدهی خود را گرفته چرا در پرداخت به موقع دستمزد بازنشستگان مشکل دارد؟

کریمی بیان کرد: در جلسه با رییس‌جمهور همچنین اشاره کردیم که سیاست‌هایی از قبیل فرزندآوری و جوان‌سازیِ جمعیت را نمی‌شود با حرف و قوانینِ روی کاغذ پیگیری کرد. وقتی دستمزد کارگران حتی نمی‌تواند حداقل هزینه‌های زندگیِ فردیِ یک جوان را تأمین کند، چگونه انتظار داریم جوانان تشکیل خانواده بدهند و به فکر فرزندآوری باشند. باید برای سیاست‌هایی که روی کاغذ می‌نویسند برنامه‌ی عملی داشته باشند.

کریمی با اشاره به معرفی علیرضا محجوب از سوی تشکیلات خانه کارگر به عنوان وزیر پیشنهادی گفت: در جلسه با رییس‌جمهور، فرصت کافی برای بیان تمام مشکلات کارگران نبود، اما ما معتقدیم با انتخاب وزیری کاربلد می‌توان بسیاری از مشکلات کارگران را حل کرد. باید فضا را برای فعالیتِ تشکل‌های کارگری باز کرد و ما معتقدیم آقای محجوب با تسلطی که روی مسائل کارگری و روابط کار دارند، بهترین گزینه برای وزارت کار هستند.

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده که واریز حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران طبق جدول زمان‌بندی واریز مستمری‌ها انجام می‌شود و هیچ‌گونه تاخیر و مشکلی در زمینه پرداخت مستمری‌ها وجود ندارد.

براساس جدول زمان‌بندی، پرداخت‌ها از بیستم تیرماه آغاز شده و خبرگزاری ایلنا مدعی شده که برخلاف ادعای طرح شده در یکی از پایگاه‌های خبری، پرداخت حقوق بازنشستگان تاکنون بدون هیچ‌گونه تأخیری انجام شده و ادامه فرایند پرداخت‌ها نیز مطابق جدول زمان‌بندی اعلام شده، بدون اشکال در حال انجام است. واریزی‌ها تا فردا ادامه خواهد داشت.

خبری از یک میلیون تومان نشد!

روز گذشته حقوق تیرماه بازنشستگان، بازماندگان و مستمری‌بگیران صندوق لشگری هم به حساب‌شان واریز شد. به گزارش ایلنا،‌ خبری از پرداخت یک میلیون تومان نشد. این در حالیست که بنا به اعلام منابع رسمی،‌ برخی صندوق‌ها مانند صندوق نفت، قرار است تا زمان تصویب آیین‌نامه متناسب‌سازی هر ماه یک میلیون تومان به صورت علی‌الحساب برای بازنشستگان واریز کند.

علی دهقان‌کیا رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران، درباره آخرین اخبار از اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی برای سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: بند و تبصره ۲ لایحه بودجه ۱۴۰۰ مشخص شده بود که ۹۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان اختصاص پیدا کند.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران ادامه داد: در این بند مشخص نشده بود که سهم سازمان تأمین اجتماعی چقدر است، طی مذاکراتی که با کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی داشتیم این رقم به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و سهم سازمان تأمین اجتماعی ۹۰ هزار میلیارد تومان شد و از این رقم برای سال ۱۴۰۰ برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی استفاده می‌کنیم.

وی افزود: متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با دریافت این رقم در سال ۱۴۰۰ نزدیک به حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری خواهد شد.

دهقان‌کیا با اشاره به دیداری که کانون عالی با رئیس سازمان برنامه و بودجه داشت گفت: قرار شد با ۹۰ هزار میلیارد تومانی که کمیسیون تلفیق به تصویب رسانده، موافقت شود و رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد رقمی را که مجلس برای بازنشستگان تأمین اجتماعی تعیین کرده بود پرداخت می‌کنیم.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید