غایبان سربازی اخطار قرمز گرفتند!

مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی سربازان ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: تا امروز یک میلیون و ۶۵۰ هزار سرباز گواهینامه مهارتی دریافت کردند.


سربازی

سردار موسی کمالی در حاشیه برگزاری نشست هماهنگی مهارت آموزی تا اشتغال سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: نیروی‌های مسلح برای کمک به اشتغال کشور در حوزه مهارت آموزی به صورت جدی پای کار است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در سطح کشور قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه فعالیت می‌کند، گفت: این طرح را با هدف تحقق شعار هر سرباز یک مهارت تخصصی و ۵ مهارت عمومی شروع کردیم.

مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی سربازان ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: تا امروز بالغ بر یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر از سربازان گواهینامه مهارتی دریافت کردند که هشتصد و پنجاه هزار نفر از آنها وارد بازار کار شده‌اند.

کمالی با تاکید بر اینکه امروزه سربازی یک نگاه نو و تحولی است، گفت: مهارت آموزی حق سربازان است و انتظار می‌رود که سربازان آن را از فرماندهان خود مطالبه کنند.

اخبار سربازی

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: خرید خدمت سربازی اجرا نخواهد شد و مشمولان غایب و غیر غایب باید وضعیت خدمت خود را تعیین تکلیف کنند.
سردار تقی مهری در خصوص شایعه خرید خدمت سربازی گفت: خرید خدمت سربازی چندسالی است که اجرا نمی‌شود لذا همه افراد ذکوری که به سن مشمولیت رسیده‌اند باید وضعیت خدمت سربازی خود را تعیین تکلیف کنند.

وی گفت: خرید خدمت سربازی از سال ۹۴ تا ۹۷ در قالب طرح جریمه مشمولان غایب در دو مرحله اجرا شده و در حال حاضر برنامه‌ای در این خصوص در دستورکار نیست، بنابراین مشمولان غایب به امید خرید خدمت سربازی نباشند.

سردار مهری افزود: مشمولان عزیز در نظر داشته باشند که غیبت سربازی، محرومیت‌های اجتماعی از جمله عدم استخدام در سازمان‌ها، دستگاه‌های خصوصی و دولتی، محرومیت از تحصیل، خروج از کشور و. را به همراه خواهد داشت.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد:مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام وظیفه مطلع شوند.

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی مردادماه / معافیت سربازی

معاون وظیفه عمومی کرمان از فراخوان کلیه مشمولان دارای برگ آماده به خدمت سربازان مرداد ماه برای اعزام به مراکز آموزش و شروع این دوران مقدس خبر داد.
حسین حسینی گفت: بنا به اعلام سازمان وظیفه عمومی فراجا، کلیه مشمولانی که برگ آماده به خدمت به تاریخ مرداد ماه سال ۱۴۰۳ دریافت کرده اند، می‌بایست با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰)، برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش را دریافت و برابر اطلاعات مندرج در آن اقدام کنند.

وی افزود: این دسته از مشمولان می‌بایست روز دوشنبه یکم مرداد ماه سال ۱۴۰۳ در همان ساعت و محلی که در برگ معرفی نامه مشمولان اعلام شده با به همراه داشتن تائیدیه واکسن مننژیت و دوگانه حضور یابند و به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.

معاون وظیفه عمومی استان تاکید کرد: مشمولان می‌بایست اصل مدارک مورد نیاز، اعم از: برگ آماده به خدمت، برگ محل مراجعه، برگ واکسیناسیون، کارت ملی و شناسنامه، مدارک مربوط به شرایط خاصی همچون وضعیت تأهل، گواهی فوت والدین و دیگر موارد خاص را همراه خود داشته باشند تا دچار مشکل نشوند.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید