🔥46

خبر مهم درباره قرعه کشی سایپا | اگر پیگیر ثبت نام سایپا هستید، بخوانید

خودروهای وارداتی سایپا مدل ۲۰۲۳ پیش از این تایید استاندارد لازم را دریافت کرده بودند، اما مدل‌های جدیدتر ۲۰۲۴ به تأخیر افتاده و در حال حاضر تاییدیه‌های لازم دریافت شده است.


سایپا

آقاطاهریان‌ دلیل تأخیر در تحویل خودروهای چانگان وارداتی را به گپ زمانی در واردات و تایید استانداردها نسبت داد و گفت: خودروهای وارداتی مدل ۲۰۲۳ پیش از این تایید استاندارد لازم را دریافت کرده بودند، اما مدل‌های جدیدتر ۲۰۲۴ به تأخیر افتاده و در حال حاضر تاییدیه‌های لازم دریافت شده است.

او توضیح داد: خودروهای مدل ۲۰۲۳ که پیشتر وارد شده بودند استانداردهای لازم را دریافت کرده بودند، اما مدل‌های جدیدتر ۲۰۲۴ که بعداً وارد شدند نیاز به تاییدیه‌های جدید از سازمان حمایت داشتند.

اقاطاهریان تصریح کرد: تاییدیه‌های لازم دریافت شده و تحویل خودروها در حال انجام است. از مجموع ۶ هزار دستگاه تعهد شده حدود ۱۲۰۰ دستگاه به پارکینگ‌های سایپا وارد شده و ۶۰۰ تا ۷۰۰ دستگاه نیز پلاک شده و در حال تحویل به مشتریان است.

او با اشاره به تلاش‌های گروه سایپا برای رفع کامل تعهدات معوق تا شهریور افزود: این گروه در حال حاضر تمامی تلاش خود را برای تحویل به موقع خودروها به کار گرفته است.

وی تصریح کرد: قبل از پذیرش مسئولیت مدیر عامل جدید، سایپا میزان تعهدات معوق به حدود ۴۰ هزار دستگاه رسیده بود که اکنون به ۱۲ هزار دستگاه کاهش یافته است. سایپا امیدوار است با همکاری تأمین کنندگان و تیم، تولید میزان تعهدات معوق ظرف یک ماه آینده به صفر برسد.

پلاک‌گذاری و تحویل ۲۷۲ دستگاه چانگان وارداتی

مهر ۱۴۰۲: حسین کاظمی طرقی، معاونت بازاریابی و فروش سایپا، اعلام کرد یکی از سیاست‌های وزارت صمت در کنترل بازار خودرو طرح سامانه یکپارچه تخصیص خودرو بود که تاکنون دو مرحله از آن اجرایی شده است. برنامه واردات خودرو نیز دومین سیاست جهت کنترل قیمت بوده که گروه خودروسازی سایپا در همین زمینه نسبت به واردات خودروهای Cs۳۵ ، Cs ۵۵ و زوتی Dl۵ اقدام نموده است.

وی افزود رئیس سازمان توسعه تجارت معتقد است تاکنون فقط ۱۰۰ دستگاه خودرو چانگان وارداتی تحویل مشتریان شده است. مطابق گزارش دریافتی تا روز جاری از مجموع ۴۶۰ نفر ثبت نامی تعداد ۲۷۲ دستگاه خودروهای چانگان مشتریان فاکتور و تخصیص پلاک صورت پذیرفته و خودروها در حال تحویل به مشتریان هستند.

ثبت سفارش جدید برای چانگان وارداتی

مهر ۱۴۰۲: آقای محمدعلی تیموری، مدیرعامل شرکت سایپا، در نشست خبری خود در تاریخ ۴ مهرماه، درباره افزایش قیمت خودروهای چانگان پس از ورود به گمرکات کشور می‌گوید این خودروها پس از ترخیص از گمرک قیمت‌گذاری شدند. سپس هزینه عوارض گمرک و شماره گذاری و پلاک نیز به آن اضافه شد. در حقیقت افزایش قیمت خودروهای چانگان ناشی از اعمال هزینه‌های ذکر شده بود.

وی اضافه کرد: از روزی که اولین خودرو وارداتی تحویل و قیمت‌ها اعلام شد تا امروز برای ۲۰۰ نفر از متقاضیان فاکتور صادر کردیم و زمانی که برای متقاضیان فاکتور صادر شود آنها باید مابه‌ التفاوت را واریز کنند و پس از آن برای آنها درخواست پلاک می‌شود که این فرآیند ۷ تا ۱۰ روز طول می کشد. تیموری تصریح کرد: در طول دو هفته ۶۰ خودروی وارداتی پلاک شده چانگان را تحویل دادیم. مابقی نیز توسط خریداران در حال تکمیل وجه است و پس از آن نیز خودرو تحویل داده خواهد شد.

مدیرعامل سایپا با بیان اینکه برای خودروهای چانگان و دلفی، حدود ۲۹ هزار ثبت سفارش در وزارت صمت داشتیم، گفت: باید فرآیند تامین و تخصیص ارز این خودروها طی شود. همچنین طی روزهای آینده ۱۰۰۰ دستگاه چانگان به سمت ایران حرکت خواهد کرد و ۲۰۰۰ دستگاه دیگر نیز در فرآیند ساخت است. در حقیقت این ۲۹ هزار دستگاه بر اساس سفارش و تخصیص ارز تولید و تحویل می شود.

تحویل اولین سری چانگان CS۳۵

شهریور ۱۴۰۲: شرکت خودروسازی سایپا، در حاشیه اولین دوره نمایشگاه «روایت خدمت» که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، در اوایل شهریورماه ۱۴۰۲ برگزار گردید، طی مراسمی با حضوری عباس علی‌آبادی، وزیر صمت، , محدعلی تیموری، مدیرعامل سایپا، شماره‌گذاری نخستین چانگان CS۳۵ پلاس وارداتی را انجام داد و تحویل نمادین آنرا آغاز کرد.

براساس وعده مدیران سایپا، در هفته آینده، تعداد قابل توجهی از خودروهای چانگان، شماره‌گذاری شده و بزودی تمامی ۱۱۰۸ نفری که برای این محصول ثبت نام کرده بودند، به خودروی‌شان می‌رسند.

ترخیص خودروهای چانگان از گمرک تهران

مرداد ۱۴۰۲: رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، روز دوشنبه مورخ ۹ مردادماه، با حضور سرزده در گمرک غرب تهران، دستور ترخیص یک هزارو ۱۳۳ خودروی وارداتی در این گمرک را صادر کرد. این خودروها که بیش از ۱۰ روز از اظهار آن گذشته به علت عدم تطابق تولید در پارکینگ گمرک دپو شده بود که با دستور رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و اخذ تعهد قانونی واردکننده برابر اظهاریه انطباق ترخیص شدند.

اسلام‌پناه در روند این بازدید سرزده تأکید کرد: خودروهایی که تایید نوع و تطابق تولید داشته باشند را در کمتر از ۲۴ ساعت بعد از اظهار ترخیص می‌شود. رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه مجوز واردات به واردکننده داده شده است، افزود: خودروها پس از ورود و اظهار ترخیص و انتظار قیمت گزاری شورای رقابت وارد بازار و شبکه توزیع می شوند.

وی اظهارداشت: خودروهای وارداتی باید قابلیت پاس کردن استانداردهای قانونی ابلاغی و مد نظر را داشته باشند. اگر واردکنندگان از مبدا‌ تاییدیه و تعهد اصالت همراه با تایید نوع خودرو را داشته باشند با اخذ تعهد قانونی وارد کننده و یا روش های جایگزین، ترخیص انجام می‌شود. اسلام پناه اضافه کرد: عدم ترخیص خودرو فقط مربوط به نظامات استاندارد و گمرک نیست و بعضا سایرعوامل نیز تعلل می کنند.

سایپا باید تعهد دهد تا چانگان‌ها ترخیص شوند

مرداد ۱۴۰۲: مهدی اسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد، از خودروهای وارداتی در گمرک غرب تهران بازدید کرد و از شرکت سایپا خواست با دادن تعهد در رابطه با برخی نواقص در نشانه‌گذاری خودروها، ۱۱۳۳ دستگاه خودروی چانگان که در گمرک غرب تهران دپو شده را ترخیص کند.

بر اساس اطلاعات موجود، شرکت سایپا این خودروها را دیر اظهار کرده است. به طوری که ۱۵ روز پیش این خودروها اظهار شده، اظهارنامه تایید و به سازمان ملی استاندارد ارجاع است. اما این خودروها دارای برخی نواقص نشانه‌گذاری است که قرار شده شرکت سایپا با ارائه تعهد به سازمان ملی استاندارد مبنی بر رفع آن‌ها، در کمتر از ۲۴ ساعت بتواند این خودروها را ترخیص کند. اما تاکنون این تعهد ارائه نشده است.

 

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید