لاغری فوری بدون ورزش | این میوه قاتل چربی شکم است

 تاکنون هیچ مطالعه مشخص علمی تایید شده در مورد تاثیر موز در کاهش وزن انجام نشده، اما محتوای فیبر ممکن است با افزایش احساس سیری و کاهش اشتها همراه شود که در نهایت منجر به کاهش وزن می‌شود.


لاغری

اگرچه موز کربوهیدرات بالایی دارد اما برای کاهش وزن به این دلیل مفید است که فیبر دارد و هضم را کند کرده و فرد را سیر نگه می‌دارد.

تاکنون هیچ مطالعه مشخص علمی تایید شده در مورد تاثیر موز در کاهش وزن انجام نشده، اما محتوای فیبر ممکن است با افزایش احساس سیری و کاهش اشتها همراه شود که در نهایت منجر به کاهش وزن می‌شود.

اینکه موز برای کاهش وزن مفید است یا بد، بستگی زیادی به رسیده بودن آن دارد. اگرچه موز به طور کلی دارای مقادیر زیادی فیبر غذایی برای افزایش سیری و کاهش مصرف رژیم غذایی است، اما هر چه موز زردتر باشد، کربوهیدرات بیشتری نیز دارد، که احتمالاً باعث کاهش وزن می‌شود.

موز سبز نیز کربوهیدرات دارد اما در عوض به شکل نشاسته مقاوم است که در واقع جذب قند را کند می‌کند و باعث چربی سوزی می شود. بنابراین، بهتر است زمانی که می خواهید وزن کم کنید، موز سبز رنگ را انتخاب کنید.

به هر حال موز منبع سرشاری از پتاسیم بوده و به دلیل داشتن فیبر سیر کننده بوده و به کند شدن هضم کمک می‌کند و فرد مدت طولانی‌تری احساس سیری می‌کند و اگر در رژیم غذایی متعادل و سالم گنجانده شود،می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

توجه به این نکته مهم است که برنامه‌ها و روش های لاغری سریع، به‌ویژه برنامه‌هایی که نتایج قابل‌توجهی را در عرض چند روز وعده می‌دهند، می‌توانند به طور بالقوه برای سلامتی مضر باشند. محدودکردن شدید دریافت کالری می‌تواند منجر به سوءتغذیه، کم‌آبی و عدم تعادل الکترولیت شود. علاوه بر این، ازدست‌دادن وزن خیلی سریع می‌تواند منجر به ازدست‌دادن توده عضلانی و کاهش سرعت متابولیسم شود و حفظ کاهش وزن در طولانی‌مدت را دشوارتر می‌کند.

اگرچه ممکن است وسوسه‌انگیز باشد که یک راه‌حل سریع برای کاهش وزن امتحان کنید، اما مهم است که تغییرات طولانی‌مدت و پایدار در رژیم غذایی و سبک زندگی را در اولویت قرار دهید. این شامل یک رژیم غذایی متعادل است که تمام مواد مغذی لازم، فعالیت بدنی منظم و استراحت و هیدراتاسیون کافی را فراهم می‌کند. مشاوره با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی یا متخصص تغذیه ثبت شده نیز می‌تواند به ایجاد یک برنامه کاهش وزن ایمن و مؤثر که متناسب با نیازها و اهداف فردی باشد کمک کند.

راه کارهایی برای لاغری در سریع‌ترین زمان ممکن

مصرف پروتئین در وعده صبحانه
حذف نوشیدنی‌های شیرین و حاوی قند
مصرف زیاد آب
افزودن چای سبز و قهوه به رژیم غذایی
دوری از استرس
خواب منظم و کافی
سرعت غذا خوردن را کاهش دهید
افزودن مغز ها به رژیم غذایی
افزودن سبزی ها و میوه ها به برنامه غذایی
کاهش مصرف کربوهیدرات و نشاسته
پیاده روی را در برنامه روزانه خود قرار دهید

نحوه کاهش وزن سریع در ۳ روز

به نظر شما آیا رژیم لاغری ۸ کیلو در یک ماه یا رژیم لاغری ۱۰ کیلو در یک ماه، قابل‌انجام است؟! با ازدست‌دادن سریع این وزن، به بدن آسیبی نمی‌رسد؟! بر روی لینک موردنظر کلیک کرده تا به جواب این سؤالات برسید و اما نحوه لاغری سریع در ۳ روز:

تغییرات طبیعی رژیم غذایی

تاحدامکان از مواد غذایی مانند سبزیجات، میوه، برنج قهوه‌ای، مرغ پخته و ماهی استفاده کنید. این غذاها رژیم غذایی شما را با ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر و تعدادی دیگر از مواد مغذی غنی می‌کنند. اضافه‌کردن میوه‌ها و سبزیجات تازه در رژیم غذایی، روند کاهش وزن شما را تسریع می‌کند، زیرا بدن شما کالری ناخواسته را از غذاهای ناسالم مانند غذاهای سرخ شده و فست‌فود دریافت نمی‌کند.

رژیم غذایی نظامی

رژیم غذایی سه‌روزه یا رژیم نظامی به نام رژیم غذایی کم‌کالری است که هدف آن کاهش دریافت کالری در روز (۸۷۰) است و به شما کمک می‌کند تا ۱۰ پوند (۴.۵ کیلوگرم) را در سه روز کاهش دهید. این برنامه غذایی سه‌روزه شامل برنامه‌های غذایی تنظیم شده برای هر وعده‌غذایی است که برای هر سه روز متفاوت است

روتین ورزش
یک ورزش ۶۰ دقیقه‌ای در روز بسیار مهم است. چه ۲۰ دقیقه سه بار در روز بدوید یا یک ساعت روی دستگاه، بدن شما برای کاهش وزن در سه روز نیاز به سوزاندن حدود ۱۷۰۰ کالری (بیش از میزان مصرف روزانه خود) دارد. هرچقدر فعالیت‌های بیشتری انجام دهید، کالری بیشتری می‌سوزانید. مثلاً یک ساعت بسکتبال کامل می‌تواند بیش از ۸۰۰ کالری بسوزاند.

طبق گفته کالج پزشکی ورزشی آمریکا، ممکن است برای لاغری در ۳ روز به ۶۰ تا ۹۰ دقیقه فعالیت در روز نیاز داشته باشید. همچنین می‌توانید تمرینات اینتروال را در فعالیت قلبی روزانه خود بگنجانید. تناوب بین دویدن و پیاده‌روی به مدت ۲۰ دقیقه در روز می‌تواند به شما کمک کند کالری بیشتری بسوزانید.

تمرینات قدرتی

برای اینکه لاغرتر به نظر برسید، باید عضلات خود را تقویت کنید. از تمرین‌دادن همه عضلات در هر روز خودداری کنید و روی کاهش وزن کلی بدن خود تمرکز کنید. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید روز اول روی عضلات بالاتنه، روز دوم روی عضلات مرکزی بدن و روز سوم روی عضلات پایین‌تنه، کار کنید. برای تمرین نیازی به رفتن به باشگاه ندارید. می‌توانید تمریناتی مانند فشاردادن، کرانچ شکم، پلانک، لانژ و اسکات را انجام دهید.

محدودکردن مصرف نمک

نمک حاوی سدیم است و سدیم به ذخیره آب در بدن کمک می‌کند؛ بنابراین محدودکردن مصرف نمک و سایر غذاهای حاوی سدیم می‌تواند به خلاص‌شدن از شر وزن اضافی بدن کمک کند. مصرف سدیم شما باید تقریباً ۱-۱.۵ گرم در روز باشد. از غذاهای کنسرو شده و از پیش بسته‌بندی‌شده از جمله سس‌ها خودداری کنید. چون نمک یک ماده نگهدارنده است و تمام کنسروها حاوی مقدار زیادی سدیم هستند.

هیدراته نگه‌داشتن بدن

مقدار زیادی آب بنوشید. هنگامی که در تلاش برای کاهش وزن هستید، نوشیدن مقدار زیادی آب مهم است. چون نه‌تنها به عادی‌سازی سطح هیدراتاسیون شما کمک می‌کند، بلکه سطح مایعات بدن شما را نیز متعادل نگه می‌دارد. افزودن مقداری لیمو به آب می‌تواند به‌عنوان یک کمک‌کننده گوارشی و ادرارآور و همچنین به احتباس آب و نفخ کمک کند. نوشیدنی‌هایی مانند قهوه و چای می‌توانند به‌عنوان دیورتیک عمل کنند و بدن شما را برای ترشح بیشتر آب تحریک کنند.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید