با این نوشیدنی گرم توی تابستان خنک میشی | بجای آب اینو بخور

ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما نوشیدن چای داغ در واقع می تواند به خنک شدن شما در تابستان کمک کند؛ ولی چطور؟ پاسخ این سوال در نحوه پاسخ بدن ما به گرما نهفته است.


نوشیدنی گرم

تابستان با گرمای شدید خود می‌تواند آزاردهنده باشد اما نگران نباشید، راهکارهایی برای خنک ماندن و لذت بردن از این فصل وجود دارد.

وقتی تابستان است و هوا گرم، مرتب آب می نوشیم و انواع آبمیوه های خانگی را به عنوان راه حلی بری رفع عطش خود استفاده می کنیم و اگر کسی به ما پیشنهاد نوشیدن چای گرم بدهد، قطعا دست رد به سینه اش میزنیم چراکه تصور میکنیم نوشیدنی گرم در هوای گرم انتخابی غلط است و دمای بدن را افزایش میدهد غافل از اینکه نتایج تحقیقات علمی نظری کاملا مخالف با نظر ما دارد. جزئیات بیشتر را در ادامه این بخش از بهداشت و سلامت میخوانید.

چای داغ شما را خنک می کند

ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما نوشیدن چای داغ در واقع می تواند به خنک شدن شما در تابستان کمک کند؛ ولی چطور؟ پاسخ این سوال در نحوه پاسخ بدن ما به گرما نهفته است.

به گزارش Acta Physiologica هنگامی که نوشیدنی های گرم مانند چای مصرف می کنیم، بدن ما با افزایش تولید عرق به این گرمای وارد شده به بدنمان پاسخ می دهد. این یک مکانیسم خنک کننده طبیعی است که بدن ما از آن برای تنظیم دمای داخلی استفاده می کند.

یعنی با نوشیدنی چای گرم، بدن ما عرق کرده و هنگامی که عرق روی پوست ما تبخیر میشود، گرمای اضافی بدن کاهش یافته و خنک میشود.

برای بدن در تابستان، نوشیدنی های گرم بهتر از نوشیدنی های سردند

علاوه بر آنچه خواندید لازم است بدانید که برخلاف نوشیدنی های سرد که تمایل به کاهش ضربان قلب دارند، نوشیدن چای داغ می تواند گردش خون را بهبود بخشد. همین افزایش گردش خون می تواند به حفظ جریان خون سالم کمک کند، که به ویژه در ماه های گرم تابستان که بدن ما مجبور است برای خنک شدن بیشتر تلاش کند. بنابراین دفعه بعد که احساس گرمای بیش از حد کردید، یک فنجان چای داغ را امتحان کنید تا با مشاهده نتیجه، شگفت زده شوید.

شربت تخم شربتی

شرب تخم شربتی در رنگ‌های مختلف برای فصل تابستان

تخم شربتی یکی از مواد غذایی است که برای رفع عطش روزهای گرم سال، مثل آب روی آتش عمل می‌کند. خیلی‌ها این نوشیدنی خنک تابستانی را در روزهای گرم سال، به صورت روزانه و برای رفع کم‌آبی بدنشان می‌نوشند. برای درست کردن شربت تخم شربتی کار چندان سختی ندارید. می‌توانید برای رفع عطش در ماه رمضان شربت خاکشیر و تخم شربتی درست کنید.

یک روش دیگر رفع عطش خوردن شربت تخم شربتی است. تخم‌شربتی‌ها پاک کنید و بخیسانید تا حسابی لعاب پس بدهند. مقدار کافی شکر را به همراه یک پیمانه آب در یک قابلمه روی حرارت قرار دهید تا دانه‌های شکر کاملا حل شود و چند جوش بزند. برای مشاهده ادامه مراحل آموزش این نوشیدنی خوشمره ، به مقاله طرز تهیه شربت تخم شربتی مراجعه کنید.

شربت ریواس

طرز تهیه شربت ریواس

شربت ریواس یک شربت قرمز، خوش رنگ و پر از فواید بی‌شمار برای سلامت بدن است. این شربت که با استفاده از ریواس تازه تهیه می‌شود، برای درمان کبد چرب و پیشگیری از آلزایمر بسیار مفید است. شما می‌توانید این شربت جذاب را به راحتی در خانه آماده کنید. برای مطالعه مراحل طرز تهیه شربت ریواس خوش طعم و مجلسی روی لینک مطلب کلیک کنید.

بابل تی

روش درست کردن نوشیدنی سرد بابل تی

بابل تی یک نوشیدنی تایوانی با ظاهر فوق‌العاده جذاب است که برای روزهای تابستان فوق‌العاده انتخاب مناسبی است. در طرز تهیه بابل تی یا چای حباب دار معمولاً از دانه‌های مرواریدی گیاه تاپیوکا استفاده می‌شود. اما شما برای ساخت نوشیدنی بابل تی در خانه می‌توانید از نشاسته تاپیوکا به عنوان یک جایگزین دیگر استفاده کنید. چیزی در مورد طرز تهیه بابل تی با نشاسته می‌دانید؟ بهترین روش برای درست کردن این نوشیدنی مشهور تایوانی چیست؟ برای خواندن مراحل طرز تهیه نوشیدنی بابل تی روی لینک مقاله طرز تهیه بابل تی کلیک کنید.

شربت بهار نارنج

مراحل طرز تهیه شربت بهار نارنج با عرق بهار نارنج

شربت بهار نارنج یکی از جذاب‌ترین انواع نوشیدنی‌ فصل بهار و تابستان است. این نوشیدنی خوش عطر و بو با استفاده از شکوفه‌های تازه بهار نارنج یا عرق بهار نارنج تهیه می‌شود و از همین رو بسیار مفید و خوش طعم است. اما طرز تهیه شربت بهار نارنج و زعفران و گلاب خانگی چگونه است؟

مراحل درست کردن شربت بهار نارنج و زعفران چقدر طول می‌کشد؟ آیا چیزی در مورد طرز تهیه شربت بهار نارنج با گل خشک می‌دانید؟ طریقه مصرف شربت بهار نارنج چگونه است؟ برای مطالعه مراحل طرز تهیه شربت بهار نارنج روی لینک مطلب کلیک کنید.

شربت زردآلو

طرز تهیه شربت زردآلو خانگی خوشمزه و مجلسی با میوه تازه آن

معمولاً در طرز تهیه انواع شربت خوشگل مجلسی بهتر است از میوه تازه استفاده شود. این کار موجب می‌شود تا شربت شما خوش طعم‌تر شود و خواص بیشتری داشته باشد. شربت زردآلو به دلیل عطر و طعم بی‌نظیری که دارد می‌تواند انتخاب مناسبی برای پذیرایی از مهمان‌ها در فصل تابستان باشد. برای مطالعه مراحل طرز تهیه شربت زردآلو خانگی خوشمزه و مجلسی با میوه تازه آن روی لینک مطلب کلیک کنید.

شربت نعنا

طرز تهیه شربت نعناع تازه خوشمزه

شربت نعنا خانگی با برگ‌های تازه و عطر با طراوت و جذابی که دارد، یکی از دلچسب‌ترین و مفیدترین انواع نوشیدنی‌های تابستانه است. معمولاً در طرز تهیه شربت نعناع تازه و خوشمزه از نعنای تازه استفاده می‌شود، اما شما می‌توانید این نوشیدنی خوش‌طعم را با عرق نعنا نیز آماده کنید.

از طرف دیگر ترکیب شربت نعنا با گلاب یا لیمو می‌تواند طعم این شربت خوشمزه را تا حد زیادی تغییر دهد. اما آیا می‌دانید طرز تهیه شربت نعنا و لیمو چگونه است؟ علت تلخ شدن شربت نعنا چیست؟ برای مطالعه طرز تهیه شربت نعنا به روش‌های مختلف روی لینک مطلب کلیک کنید.

شربت زنجبیل

مراحل طرز تهیه شربت زنجبیل

شربت زنجبیل برای افرادی که دوست دارند انواع نوشیدنی‌ مفید و سنتی میل کنند، یک انتخاب فوق‌العاده است. زنجبیل که یکی از مفیدترین گیاهان دارویی است به خاطر عطر خاص و طعم تند و تیزی که دارد، از آن برای مزه دار کردن غذاها و درست کردن انواع دمنوش و شربت استفاده می‌شود.

اما طریقه درست کردن شربت زنجبیل خانگی چگونه است؟ آیا چیزی در مورد خواص شربت زنجبیل می‌دانید؟ شربت زنجبیل و لیمو خانگی ساده چطور آماده می‌شود؟ برای مطالعه مراحل طرز تهیه شربت زنجبیل به ۲ روش روی لینک مطلب کلیک کنید.

انواع نوشیدنی استوایی

طرز تهیه اسموتی استوایی ? خوشمزه کافی شاپی با ۵ طعم مختلف

طرز تهیه اسموتی استوایی یا همان اسموتی تروپیکال درست همانند انواع دیگر اسموتی‌ها بسیار راحت است. این اسموتی با استفاده از میکس کردن میوه‌های متنوع استوایی آماده می‌شود و به دلیل به کار بردن میوه‌هایی خاص و کمیاب در ایران به عنوان یک نوشیدنی لوکس و پرطرفدار شناخته می‌شوند.

میوه‌های استوایی انرژی زیادی دارند و می‌توانند به عنوان وعده صبحانه یا میان وعده مصرف شوند. برای مطالعه مراحل طرز تهیه انواع نوشیدنی استوایی با طعم‌های مختلف روی لینک مطلب کلیک کنید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید