ثبت نام وام ساخت مسکن آغاز شد | چه کسانی می‌توانند وام ساخت مسکن بگیرند؟

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بانک مرکزی نامه اعطای وام جدید ۸۰۰ میلیون ساخت مسکن شهری را ابلاغ کند.


وام

حبیب قاسمی، عضو کمیسیون عمران مجلس درباره دلایل تأخیر در ابلاغ آئین نامه اعطای وام جدید مسکن شهری و افزایش سقف تسهیلات مسکن و پیامدهای آن برای صنعت ساختمان گفت: به این عملکرد بانک مرکزی انتقاد شدیدی وارد داریم، این موضوع ناشی از عدم تعهد بانک مرکزی به اجرای مصوبات مسکن است.

قاسمی با اشاره به مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری در خصوص افزایش سقف تسهیلات مسکن، گفت: با وجود تصویب افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن شهری به ۸۰۰ میلیون تومان و ابلاغ آن به بانک مرکزی، متأسفانه تاکنون شاهد پرداخت این تسهیلات با سقف جدید به متقاضیان نیستیم. این تأخیر طولانی مدت در پرداخت تسهیلات، امید مردم به خانه‌دار شدن را کاهش داده و باعث رکود در صنعت ساختمان شده است.

وی با بیان اینکه فصل ساخت و ساز در بسیاری از مناطق کشور محدود به چند ماه از سال است، افزود: تأخیر در ابلاغ آئین نامه اعطای وام جدید مسکن شهری و افزایش سقف تسهیلات مسکن در حالی رخ می‌دهد که فصل ساخت و ساز در بسیاری از مناطق کشور رو به پایان است. این موضوع باعث می‌شود که بسیاری از مردم نتوانند از این تسهیلات استفاده کنند و پروژه‌های ساختمانی آنها با تأخیر مواجه شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به افزایش هزینه‌های ساخت و ساز گفت: با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی و هزینه‌های ساخت، افزایش سقف تسهیلات مسکن به ۸۰۰ میلیون تومان ضروری بود. اما متأسفانه بانک مرکزی تاکنون و بعد از گذشت دو ماه آئین نامه آن را برای اجرا به بانک‌های عامل ابلاغ نکرده است.

قاسمی با تاکید بر ضرورت پیگیری جدی این موضوع از سوی مجلس، اظهار کرد: ما نمایندگان مجلس به عنوان صدای مردم، پیگیر این موضوع خواهیم بود و تا زمان حل مشکل پرداخت تسهیلات ساخت مسکن شهری و ابلاغ آئین نامه آن، با سقف جدید، از تلاش خود دست بر نخواهیم داشت. همچنین، در کمیسیون عمران مجلس نیز این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت: بانک مرکزی باید به عنوان متولی نظام بانکی کشور، نظارت بیشتری بر عملکرد بانک‌ها داشته باشد و آنها را به اجرای مصوبات قانونی ملزم کند.

قاسمی با اشاره به اهمیت صنعت ساختمان در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی، گفت: رکود در صنعت ساختمان به معنای افزایش بیکاری و کاهش تولید ناخالص داخلی است. بنابراین، رفع مشکل پرداخت تسهیلات ساخت مسکن، نه تنها به نفع مردم است، بلکه به نفع اقتصاد کشور نیز خواهد بود.

وی گفت: ما امیدواریم با پیگیری‌های مستمر مجلس و همکاری دولت، شاهد حل مشکل ابلاغ آئین نامه اعطای وام مسکن شهری و پرداخت تسهیلات مسکن و افزایش سقف آن باشیم.

ثبت نام وام بانک مسکن ۱۴۰۳

ثبت نام وام بانک مسکن ۱۴۰۳ به صورت اینترنتی و از طریق مراجعه به سایت ثبت نام وام بانک مسکن انجام می شود. معمولا یکی از عمده مشکلات مردم بحث تهیه مسکن برای جوانان است. وام مسکن جوانان یکی از تسهیلات شناخته شده بانک مسکن است که والدین می توانند از زمان نوجوانی فرزندان خود با واریز مبالغ کوچک در عرض ۵ تا ۱۵ سال وام خرید مسکن را دریافت نمایند.

بانک مسکن به منظور رفاه حال مشتریان واجد شرایط برای ثبت نام وام اقدام به راه اندازی سامانه ثبت نام وام بانک مسکن کرده است. به این ترتیب تمامی کسانی که امکان دریافت وام از بانک مسکن را دارند می توانند در منزل و یا محل کار خود در هر ساعتی از شبانه روز و حتی روزهای تعطیل اقدام به ثبت نام وام بانک مسکن نمایند.

شرایط ثبت نام وام بانک مسکن ۱۴۰۳

شرایط ثبت نام وام بانک مسکن ۱۴۰۳ برای انواع وام بانکی مختلف متفاوت است که متقاضیان واجد شرایط بایستی در زمان ثبت نام وام اطلاعیه مورد نظر را مطالعه کرده و در صورتی که سوال و یا مشکلی در رابطه با ثبت نام داشتند از مشاوره و یا مسئول بانک سوال کرده سپس و ثبت برای ثبت نام الکترونیکی و تکمیل فرم تسهیلات از طریق سایت بانک مسکن اقدام نمایند.

معمولا نمی توان شرایط مشخصی را برای ثبت نام وام بانک مسکن ۱۴۰۳ معرفی کرد، چرا که هر کدام از وام های بانک مسکن دارای شرایط و مدارک مشخصی است که متقاضیان در هنگام ثبت نام وام بایستی پس از مشخص کردن نوع تسهیلات مورد نظر آنها را در اختیار داشته باشند. به طور کلی از شرایط ثبت نام وام بانک مسکن می توان به حساب بانکی دارای گردش مالی، ارائه جواز کسب، بارگذاری مدارک شناسایی و سایر موارد دیگر اشاره کرد.

در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت سقف تسهیلات خرید و تعمیر مسکن از محل اوراق ممتاز به‌ازای هر فرزند زیر ۲۰ سال و حداکثر تا ۴ فرزند افزایش یافت. در این طرح به ازای یک فرزند زیر ۲۰ سال سن ۲۵ درصد، دو فرزند زیر ۲۰ سال ۵۰ درصد، سه فرزند زیر ۲۰ سال ۷۵ درصد و ۴ فرزند زیر ۲۰ سال ۱۰۰ درصد به سقف تسهیلات خرید و تعمیر مسکن اضافه می شود.

دوره بازپرداخت این وام نیز به ازای هر فرزند ۲ سال و در مجموع برای ۵ فرزند به میزان حداکثر ۱۰ سال قابل افزایش خواهد بود. از جمله شرایط دریافت این وام این است که نرخ باروری در شهرستان محل تولد پدر و فرزند بالاتر از ۲.۵ باشد. اعطای این تسهیلات حداکثر تا آبان ماه سال ۱۴۰۷ امکان پذیر می باشد.

با توجه آنچه بیان شد اگر پدر و فرزندان متولد تهران باشند، این خانواده می توانند علاوه بر مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان وام خرید مسکن که در حالت انفرادی قابل دریافت است، به ازای هر فرزند ۱۰۰ میلیون و با احتساب ۴ فرزند زیر ۲۰ سال مجموعا تا سقف ۸۰۰ میلیون تسهیلات خرید مسکن دریافت کنند. همینطور برای تعمیر مسکن نیز علاوه بر ۱۶۰ میلیون تومان در حالت عادی، مبلغ ۴۰ میلیون تومان دیگر به ازای هر فرزند و تا سقف ۳۲۰ میلیون تومان را در قالب تسهیلات جعاله مسکن از محل اوراق ممتاز بانک مسکن دریافت خواهند کرد.

تسهیلات بانک مسکن شامل وام کسب و کار، وام ازدواج، وام مسکن جوانان و … است که متقاضیان واجد شرایط پس از تکمیل فرم تسهیلات می توانند به منظور ثبت نام این وام اقدام نمایند. این تسهیلات با بهره کم و مدت بازپرداخت طولانی می باشد که مشتریان دارای حساب بانکی در گردش در بانک مسکن می توانند پس از مطالعه شرایط ثبت نام وام، به منظور ثبت نام وام بانک مسکن ۱۴۰۳ اقدام نمایند.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید