🔥472

غذای ساده | واسه امشب یه غذا با ارزان ترین مواد غذایی تو سه سوت به روش گیلانی ها درست کن

غذای ساده: شش انداز بادمجان یکی از انواع غذاهای سنتی و اصیل ایرانی است که اصالت آن متعلق به گیلان می باشد


غذای ساده

غذای ساده یا همان غذای معمولی و روزمره، غذایی است که برای بسیاری از افراد در سراسر جهان مهم است. غذای ساده برای تأمین نیازهای روزانه بدن و حفظ سلامتی بسیار مهم است. این نوع غذاها برای رفع گرسنگی، افزایش انرژی و بهبود عملکرد بدن بسیار مفید هستند. همچنین، غذای ساده از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است. این نوع غذاها به راحتی در خانه تهیه می‌شوند و می‌توانند با تنوع و انواع مختلف، هر روز برای شما و خانواده‌تان طبخ شوند. در تهیه غذای ساده، مواد اولیه سالم و تازه بسیار مهم هستند. همچنین، استفاده از روش‌های پخت سالم و بهداشتی نیز برای حفظ سلامتی بسیار حائز اهمیت است. غذای ساده همچنین می‌تواند برای کاهش وزن و حفظ سلامتی بسیار مفید باشد. با توجه به اینکه غذای ساده کمترین مقدار چربی و قند را دارد، مصرف آن به عنوان یک رژیم غذایی سالم و موثر برای کاهش وزن بسیار مفید است.

.

.

.

.

.

.

طرز تهیه شش انداز بادمجان

شش انداز بادمجان یکی از انواع غذاهای سنتی و اصیل ایرانی است که اصالت آن متعلق به گیلان می باشد
مواد لازم برای ۲ نفر
گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
پیاز ۲ عدد متوسط
سیب زمینی ۱ عدد بزرگ
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی ۲ عدد بزرگ
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی
دستور پخت واویشکا گوشت
مرحله اول
برای تهیه واویشکای گوشت رشتی ابتدا پیازها را به سلیقه خود به صورت خلالی یا نگینی خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن داخل یک تابه مناسب تفت می دهیم تا پیازها تغییر رنگ دهند و کاملا طلایی شوند.

مرحله دوم
پس از اینکه پیازها طلایی شدند، سیرها را به صورت ریز خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. به دلیل اینکه سیر خیلی سریع می سوزد آنرا کمی تفت می دهیم تا عطرش بلند شود سپس گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه می کنیم.
مرحله سوم
در این مرحله زردچوبه و فلفل سیاه را هم اضافه می کنیم و مواد را به خوبی تفت می دهیم تا گوشت چرخ کرده به طور کامل تغییر رنگ دهد و سرخ شود، سپس وسط تابه را باز می کنیم و رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم.
مرحله چهارم
رب گوجه فرنگی را به خوبی تفت می دهیم تا عطر و طعم خامی اش گرفته شود و به طور کامل سرخ شود. در ادامه گوجه فرنگی ها را پوست می گیریم و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به تابه اضافه می کنیم.
مرحله پنجم
حالا درب تابه را می گذاریم تا گوجه فرنگی ها آب بیندازند و گوشت به طور کامل بپزد. هر چند لحظه یک بار به غذا سر می زنیم و کمی مخلوط می کنیم تا ته نگیرد. پس از اینکه آب درون تابه کشیده شد و گوشت پخت نمک را اضافه می کنیم.

مرحله ششم
در همین حین سیب زمینی ها را پوست می گیریم و به صورت نگینی خرد می کنیم. در ادامه در یک تابه مناسب کمی روغن می ریزیم و سیب زمینی ها سرخ می کنیم. در پایان غذا را به همراه سیب زمینی سرخ کرده سرو می کنیم.

  • ناشناس

    حتما این دستور شش انداز برای شهریهای اصیل رشتی نیست لطفا دستور غذایی که می‌نویسید تعلق مکانی غذای مورد نظر راهم بنویسید چون شش انداز ماشهریهای رشتی که البته نسلمون از رشت منقرض شده و انگشت شمار هستیم اصلا یه چیز دیگه هست

  • ندامحمدی

    ممنون واقعا خیلی خیلی عالیوجذابه باتشکر

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید