🔥1251

اطلاعیه مهم بیمه تامین اجتماعی | شرایط جدید خرید حق بیمه کسانی که سوابق بیمه‌ ای جامانده یا بریده شده دارند

آخرین جزییات خرید حق بیمه تامین اجتماعی را در سایت مکتوب نامه می خوانید.


بیمه تامین اجتماعی

بیمه تامین اجتماعی یک نظام تامین اجتماعی است که به منظور حفظ و تامین حقوق اجتماعی و اقتصادی افراد در برابر ریسک‌های مختلف به صورت تامین مالی فعالیت می‌کند. بیمه تامین اجتماعی در بسیاری از کشورها وجود داشته و در بسیاری از جوامع مورد استفاده قرار گرفته است.هدف اصلی بیمه تامین اجتماعی، ایجاد تعادل میان حقوق و تعهدات اجتماعی و اقتصادی فرد است. اعطای کمک‌های مالی به افرادی که به دلیل بیماری، ناتوانی، تحت تاثیر سن، از کار افتاده‌اند و یا در شرایط اقتصادی ضعیف قرار دارند، از عمده فعالیت‌های این سازمان است.یکی از موارد پیگیر در سازمان خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی است.در ادامه به آخرین خبر از بیمه تامین اجتماعی می پردازیم.

براساس دستورالعمل فرمت ادعای اشتغال، چنانچه بیمه شده در حق بیمه خود کسری داشته باشد می‌تواند ادعا کند در مورد سوابقی که بریده شده است مستنداتی را فراهم کند تا در کمیته ۶ نفره ای که براساس این دستورالعمل پیش بینی شده تا درباره مشکل کارگران بیمه شده ای که حق بیمه آنها پرداخت نشده تصمیم‌گیری شود.
به گزارش کارگر ۲۴؛ مدیرکل سابق دفتر برنامه‌ریزی اقتصادی و اجتماعی سازمان تامین‌ اجتماعی گفت: براساس آمار و اطلاعات موجود در مرکز آمار سازمان تامین‌اجتماعی، اکنون ۲۱ میلیون بیمه شده، سوابق بیمه‌ای جامانده یا بریده شده دارند که برخی از افراد بیمه شده از یک تا پنج سال بیمه خود را به دلایل مختلف پرداخت نکرده‌اند.

حسین امیری گنجه افزود: با جمع‌آوری سوابق بیمه‌ای افراد جامانده و پرداخت بخشی از حق بیمه توسط خود فرد بیمه‌شده، طبق اطلاعات و آمار موجود مرکز آمار تامین اجتماعی در سال ۹۷ و ۹۸ با اقدام مهمی همچون پر کردن سوابق بیمه‌ای بیمه‌ شدگان، ۶۰ هزار میلیارد تومان برای سازمان تامین اجتماعی درآمدزدایی خواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه قانون تامین اجتماعی، قانون اشتغال است باید همه افرادی که به هر دلیلی سوابق جامانده دارند، مشکلات آنها حل شود و بهتر است که سازمان بحث خوداظهاری در این مساله را فراهم کند تا بیمه‌شدگانی که سوابق آنها جامانده یا بریدگی دارد از این خدمت استفاده کنند.

امیری گنجه تصریح کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که در این زمینه موثر خواهد بود این است که سازمان تامین اجتماعی برای این موضوع روش محاسبه‌ای در نظر گیرد تا همه افرادی که سوابق بیمه‌ای جامانده دارند با استفاده از فرمولی تعریف شده از این سوابق خود برای بازنشستگی در آینده استفاده کنند.

جمع‌آوری سوابق بیمه‌ای کمک به ماندگاری بیمه تامین اجتماعی

به گفته وی، در صورتی که سوابق بریده بیمه‌شدگان جمع‌آوری شود ضمن اینکه از نظر اقتصادی و افزایش منابع سازمان تامین اجتماعی موثر خواهد بود، نگاه اقتصادی به این قضیه نیز می‌تواند در افزایش منابع سازمان هم تاثیر بسزایی داشته باشد و چون سازمان تامین اجتماعی سازمانی اقتصادی و اجتماعی است به ماندگاری این سازمان بیمه‌گر هم کمک خواهد شد.

امیری گنجه معتقد است سازمان تامین اجتماعی می‌تواند براساس فرم خوداظهاری و تعریف فرمولی خاص، شرایطی را در قانون فراهم کند تا افراد بیمه شده بتوانند ضمن تکمیل سوابق بیمه‌ای و بریدگی سوابق خود، برای کمک به منابع سازمان و تکمیل فرایند بیمه‌ای افراد نیز گامی برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: جمع‌آوری این سوابق افراد بیمه شده برای سازمان تامین اجتماعی درآمدزادیی ایجاد خواهد کرد و با سازوکاری که تامین اجتماعی می‌تواند فراهم کند، تکمیل فرایند سوابق بیمه‌ای افراد بیمه شده در تامین منابع سازمان نقش جدی دارد و حتی می‌توان بخشی از درآمد سازمان را از همین بریدگی سوابق ایجاد کرد.

بیمه تامین اجتماعی
بیمه تامین اجتماعی

مدیرکل سابق دفتر برنامه‌ریزی اقتصادی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: اکنون طرحی مانند بیمه فراگیر خانواده ایرانی در بخش حرف و مشاغل آزاد برای زنان خانه‌دار و دانشجویان در سازمان تامین اجتماعی در حال اجراست، باید گفت که اگر بزرگترین سازمان بیمه‌گر اجتماعی به دنبال جذب بیمه شده با پرداخت ۱۲ درصد حق بیمه است، از طرفی دیگر تامین اجتماعی این افرادی که سوابق بیمه‌ای بریده دارند به عنوان بیمه شده ۳۳ درصدی را از دست می‌دهد.

وی اضافه کرد: اگر سازمان تامین اجتماعی نگاه بهتری به تکمیل فرایند سوابق بیمه جامانده افراد باشد، حتی می‌توان این مساله را به خوبی دید که بخشی از مشکلات سازمان به ویژه در تامین منابع حل شود زیرا معتقدیم اگر بیمه‌شده‌ای که سوابق جا مانده دارد در قالب دستورالعمل و سازوکارهای اساسی و با شرایطی خاص دیده شود، می‌توان در بازه سه تا پنج سال، براساس فرم خوداظهاری و دستورالعمل خاص منابع درآمدی خوبی برای سازمان تامین اجتماعی داشته باشد و حتی خود افراد بیمه‌شده نیز از مزایای آن بهره‌مند شوند.

این کارشناس حوزه تامین اجتماعی ادامه داد: دلیل اینکه تاکنون بحث تکمیل و جمع‌آوری سوابق بیمه‌ای جامانده اجرایی نشده این است که برخی از منتقدان آن معتقدند که اجرای آن باعث افزایش درخواست‌های بازنشستگی و تحمیل تعهدات زودهنگام به سازمان تامین اجتماعی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اما باید این مساله را مطرح کرد که اکنون به واسطه مشاغل سخت و زیان آور این مشکلات در حوزه بازنشستگی وجود دارد اما باید این موضوع را هم باور داشت که جامعه ایران به سمت سالمندی و کهنسالی پیش رفته و همین مساله نیز بازنشستگی زودهنگام و افزایش تعهدات سازمان تامین اجتماعی را به دنبال دارد.

امیری گنجه با بیان اینکه براساس ماده ۱۴۸ قانون کار موضوع سوابق بیمه‌ای و ارسال حق بیمه کارگران باید از سوی کارفرمایان به بهترین شکل ممکن انجام شود، تصریح کرد: مطابق این ماده قانونی، همه کارگاه‌ها وظیفه دارند تا فهرست کارگران خود را به سازمان تامین اجتماعی ارسال کرده و برای همه کارکنان خود حق بیمه را پرداخت کنند و این قانون صراحت دارد که البته برخی اوقات مشاهده می‌شود که در این زمینه کوتاهی از سوی کارفرمایان صورت می‌گیرد.

کارشناس حوزه تامین اجتماعی افزود: اجرا شدن این ماده قانونی به نفع کارگران و حتی خود سازمان تامین اجتماعی است و حتی در مورد سوابق بیمه‌ای بیمه‌شدگان که سال‌ها نزد سازمان به صورت امانت مانده است، تامین‌اجتماعی مکلف است که نگهداری از سوابق این افراد را روزآمد کند.

وی اظهار داشت: همچنین در ماده ۳۹ قانون تامین اجتماعی نیز تکالیفی برای سازمان تامین اجتماعی و کارفرمایان تعیین شده است و این قانون صراحت دارد وقتی فهرست حق بیمه کارگران از سوی کارفرما به تامین اجتماعی ارسال نشود خود این سازمان باید ظرف ۶ ماه این مساله را بررسی کند و حق بیمه پرداخت نشده کارگران را دریافت کند.

امری گنجه خاطرنشان کرد: براساس این ماده وقتی سازمان تامین اجتماعی از کارفرما اسنادی دال بر پرداخت حق بیمه کارگران دریافت می‌کند این تکلیف را دارد که در مدت ۶ ماه پرونده‌های بیمه‌ای را رسیدگی کند و بیلان مادی و درآمدی ارائه دهد اما گاهی در چنین مواقعی سوابق به بیمه‌شدگان اعلام نمی‌شود که این مشکل در واقع کوتاهی از سوی کارفرما و عدم رسیدگی از سوی کارشناسان است.

براساس ماده ۳۹ قانون تامین اجتماعی، کارفرما مکلف است حق بیمه مربوط به هر ماه را حداکثر تا آخرین روز ماه بعد به سازمان پرداخت کند همچنین صورت مزد یا حقوق ‌بیمه‌ شدگان را به ترتیبی که در آیین‌ نامه طرز تنظیم و ارسال صورت مزد که به تصویب شورای عالی سازمان خواهد رسید به سازمان تسلیم کند و سازمان ‌حداکثر ظرف ۶ ماه از تاریخ دریافت صورت مزد اسناد و مدارک کارفرما را مورد رسیدگی قرار داده و در صورت مشاهده نقص یا اختلاف یا مغایرت ‌به شرح ماده ۱۰۰ این قانون اقدام و مابه‌التفاوت را وصول می‌کند و در ادامه هرگاه کارفرما از ارائه اسناد و مدارک امتناع کند سازمان مابه ‌التفاوت حق بیمه را رأسا تعیین و مطالبه و وصول خواهد کرد.

وی تصریح کرد: اگر سازمان تامین اجتماعی اهداف‌ مهمی برای افزایش منابع و درآمد خود را داشته باشد تا تعادلی در منابع و مصارف سازمان ایجاد شود، باید تلاش جدی برای جمع‌آوری سوابق بیمه‌ای افرادی که به نوعی بریدگی سوابق یا سوابق بجامانده دارند، انجام دهد.

این کارشناس بیمه‌های اجتماعی ادامه داد: همچنین براساس دستورالعمل فرمت ادعای اشتغال، چنانچه بیمه شده در حق بیمه خود کسری داشته باشد می‌تواند ادعا کند در مورد سوابقی که بریده شده است مستنداتی را فراهم کند تا در کمیته ۶ نفره ای که براساس این دستورالعمل پیش بینی شده تا درباره مشکل کارگران بیمه شده ای که حق بیمه آنها پرداخت نشده تصمیم‌گیری شود.

امیری گنجه تصریح کرد: البته در ماده ۳۶ قانون تامین اجتماعی نیز آمده است که کارفرما مسئول پرداخت حق بیمه سهم خود و بیمه شده به سازمان است و مکلف است در موقع پرداخت مزد یا حقوق و مزایا سهم‌ بیمه شده را کسر کرده و سهم خود را بر آن افزوده به سازمان تامین اجتماعی تأدیه کند. ‌در صورتی که کارفرما از کسر حق بیمه سهم بیمه شده خودداری کند، شخصا مسئول پرداخت آن خواهد بود. تاخیر کارفرما در پرداخت حق بیمه یا عدم ‌پرداخت آن رافع مسئولیت و تعهدات سازمان در مقابل بیمه شده نخواهد بود.

مدیرکل سابق دفتر برنامه‌ریزی اقتصادی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: زمانی که بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی به عنوان شرکای اجتماعی سازمان محسوب می‌شوند بنابراین باید امانتدار خوبی برای آنها هم باشیم و چنانچه مدارک فرد بیمه شده برای تکمیل سوابق بیمه‌ای و جلوگیری از بریدگی بیمه فرد کم باشد، برای حل مشکل سوابق جامانده و بریده وی اقدامات جدی انجام شود.

  • یاسر بوکرم الله

    با سلام
    آیا راهی هست که روزها و ماهای جامانده را بخریم

  • یاسر بوکرم الله

    با سلام
    آیا راهی هست که روزها و ماهی جامانده را بخریم

  • سلمان رحیمی

    سلام من ازسال93بیمه کارگران ساختمانی بیمه بودم ولی ازسال96 به علت مشکلات زیادی که داشتم نتونستم حق بیمه راپرداخت کنم میشه راهنمایی کنید ممنون میشم

  • باسلام هرچندکه میدونم این موضوع هم مانندبسیاری از موضوع های کیلیدی ومهم والبته سرنوشت ساز که برای رفاه قشر کارگر حتی درقانون اساسی هست بدون جواب ومسکوت میماند ولی بازهم نا امیدانه وازسراجباروسوسوامیدی که تنها امیداین قشراسبب پذیرهست مطرح میکنم
    دریک کارگاه کوچک خیاطی که ۶نفرکارمیکنندکارفرما فقط ۲نفرازکارگران رابیمه ردمیکندبجز خودش وپسرش که مشغول هستند وگفتگونداره.ولی ۳ نفربعدی میشود ۱خانمش منشی ۲دخترش ویزیتور ۳دخترکوچکترش کمک برشکار .که این ۳ نفرحتی ۱ساعت هم توعمرشون کارنکردن وهرکدوم به اذای سنشون باختلاف ۳تا۴سال بازنشسته میشوند
    کجای این عدالته کارگری ازسرناچاری بیکاری مشغول میشود همون اول بهش میگه لیست بیمه ام پرخالی هم نمیشود.

  • باسلام بنده ازسال۷۶تا۸۶کلا۳سال۲ماه برایم بیمه ردشده مثلادریکماه۲روزدرماه بعدش۱۰بریده بریده بیمه ردشده هیچ مدرک یاشاهدی ندارم چجوری میتونم حداقل خودم این مدت که ردنشده پرداخت کنم یک قانونی تصویب کنیدمشکل ماحل بشه

  • علیرضا قمرشوشتری

    باسلام و خسته نباشی از دست اندر کاران آن سازمان تامین اجتماعی . از اینکه به فکر بیمه شدگان هستید خدا خیرتان بدهد با تشکرلطفا زمان اجرای طرح را اعلام کنید

  • سلام :
    من تا سال ۸۹ تقریبا ۹ سال راننده پایه یک اتوبوسرانی بودم سال ۸۹ مجلس تسویب کرد طرح کوچک سازی دولت به همین دلیل تمام قراردادی ها رو به زور بازخرید کردن من بعداز باز خریدی مدت ۵ سال باوسیله شخصی آژانس کارکردم و سال۹۴ تا ۱۴۰۲ در شرکتهای پیمانکاری شهرداری کارگری کردم باخرید سابقه سربازی و حدود ۳ سال هم بیمه قبل از ۸۰ داشتم الان ۲۱ سال سابقه دارم ،اول سئوالم اینه که آیا مدت ۹ سال رانندگی اتوبوس شهری برای من کار سخت حساب میشه ،؟ دوم ۵ سال فاصله بیمه رو میتونم بخرم ممنون راهنمایی کنید

  • عبدالرحیم حاجی زاده

    من بیمه سربازی پرداختم چطور از بیمه سربازی تا به بیمه اجباری پرکنم 52سال سن دارم دیگه توان کار کردن ندارم کارمون هم نگهبانی شبانه روز هست

  • عطاالله فروتن

    بنده به عنوان یک راننده ماشین سنگین و از سال 84دارای پایه یک هستم و حدوداً هفت سال تاخیر از پرداخت بیمه داشتم و الان هم خواهان پرداخت آن مدت عقب ماندگی هستم خواهش میکنم کمکم کنید وراهنمایی بفرمایید

  • سلام شوهر من هم صافکاری گوشاش آسیب دیده سختی کار هم رد نشده چند سال هم بیمه بریده شده داره با این کار سخت یه راهی واسی حلش یذارین ممنون می‌شویم

  • سلام من نزدیک هشت سال رو در چند شرکت کار کردم از سال ۸۱ الا ۹۰ بیمه منو متاسفانه کارفرماها بریده ریختن مثلاً در ماه ۱۰ روز یا ۲روز ریختن آیا میتونم خودم این چند سال رو بریزم و امکان قسطی بودنش هست

  • ناشناس

    هر چیزی که به نفع خودتون هستش انجام میدید هیچ بفکر کارگر نیستید

  • علی اصغر محمدی

    سلام من ۵۰سال سن دارم جوشکار اسکلت و اپراتور بچینگ هستم که چند تا شرکت کار کردم نزدیک ۷سال بیمه ام را نریختند وهیچ مدرکی هم ندارم اما شاهد میتوانم بیارم که با هم کار می کردیم الان هم ۲۱ سال سابقه دارم لطفا مرا راهنمایی کنید چگونه می توانم سابقه ام را بخرم با تشکر

  • ناشناس

    تامین اجتماعی باید به تمام افراد بالای ۶۰ سال چه بیمه بودن چه نبودن باید حقوق بدهد هر کسی که ۶۰ سال سن دارد توانایی کار ندارد باید حداقل حقوق یک کار گر ساده به او بدهند مگر کشور ما از کشورهای اروپایی کمتر است با این همه معادن و نفت مهمتر که دین ما اسلام و برابر یست بالای ۶۰ سال که توانایی کار ندارد چه کار کند از کجا پول بیاورد همانطور که تامین اجتماعی ۲۰سال سابقه و ۳۰سال سابقه را یک مدل حقوق میدهد ۱۰ سال ارفاق میکند به کسی که ۲۰ سال سابقه دارد ۶۰ سال سن چه فرقی می کند یک دفعه ۳۰سال ارفاق کند به ۶۰ سال سن بدون سابقه

  • سلام من از سال 1395 لغایت 1396 نتوانستم لیست بیمه کارگرساختمانی رد نمایم بدلیل اینکه سازمان تامین اجتماعی میگفت جواز صنفی بنام منه درصورتی که من جوازم را باطل نمودم ونامه کتبی برای تامین اجتماعی آوردم ولی تامین اجتماعی قبول نکرد آیا میتوانم یکسال کسری را پرداخت نمایم و به سابقه ی بیمه ام اضافه نمایم در حال حاضر 27 سال سابقه دارم متشکرم

  • سلام . این طرح که داده شده فقط برای بیمه شدگان اجباری هست یا بیمه اختیاری هم می‌توانند از سوابق بریده شده را پرداخت کنند . تشکر

  • حمیدرضا

    سلام . این طرح که داده شده فقط برای بیمه شدگان اجباری هست یا بیمه اختیاری هم می‌توانند از سوابق بریده شده را پرداخت کنند . تشکر

  • باسلام خدا خیرتون بده این طرح بیمه بریده شده را اجرایی کنید.باتشکر

  • ایزانلو

    اگر در شرکتی کار کرده باشیم و بیمه برامون پرداخت نکردن و هیچ مدرکی هم نداریم چکار کنیم؟زمانیکه از بیمه میمومدن همه پرسنل تولید که خانم بودن میبردن یک سالن دیگه و برق خاموش میکردن ۱۲ ساعت کار و با حقوق پایین از وزارت کاری متاسفانه ۴ سال توی این شرکت کار کردم

  • ثریا سبزه پرور

    با سلام وعرض ادب .خانمی ۴۴ساله با ۱۸سال و ۱۱ماه دارای سابقه تامین اجتماعی هستم متاسفانه با مدرک کارشناسی حرفه ای مدیریت بی کار هستم هرجا هم که رزومه میفرستم اکثر شرکت‌های خصوصی بیمه نمی‌کنند. میخواستم بببنم‌من میتونن از این طرح استفاده کنم ممنون

  • ناشناس

    سلام اگربیمه های ناتمام را قسطی کنید وهمه بتوانند بیمه اشان راتکمیل کنن خیلی ازمردم دعا میکنند من یک زن ۶۵سله هستم ازهیچ جایی هم تامین نمشوم دختری هم دارم بیوه اس خودم خرجش رامیدم خیلی تاش کردم برای سابقه بیمه گفتن که ۱۰۰ملییون باید پول پرداخت کنم دیگه نرفتم دنبالش من اگر ۱۰۰ملییون داشتم برای دخترم جایی میگرفتم کارخانگی میکرد الان هم هردومون کارخانگی انجام میدیم بدون اینکه یک ریال کسی کمک کنه

  • حممیدرصابازآری ججامخانه۵۰ساله

    ۵۰سال سن دارم بیمارم ۵سالبیمه تامیمین اجتماعی منودولتامین اجتمااعی واریزکردولی قطع کردن نه خونه دارم نه کاری چکارکنم؟توان پرداخت هزیینه دوادکترندارم چکارکنم ایااین وام۵۰۰میلیونی به مافقرامیخورهلیست منواکمیته امدادحدف کردند

  • ناشناس

    سلام .برای سالهای ۶۰ هم فکری کردیدید .ما هم چند سالی بیمه بريده. بریده داریم .

  • سیاوش غلامی

    خرید سوابق بریده شده از کی اجرایی خواهد شد؟

  • نادر دستوریان

    باسلام خدمت همه عزیزان دهیاران که پاره وقت بودند قبل از سال ۹۷ چنین مشکلی دارند اگر اوکی بشه خیلی عالیه

  • سیاوش غلامی

    خرید سوابق بریده شده آیا اجرایی شده یا هنوز پیشنهاد می باشد؟

  • حسین ابراهیمی

    من ۱۵ سال سابقه بیمه رسمی خدمات درمانی در آموزش و پرورش دارم ۲۰ سال سابقه بیمه تامین اجتماعی دارم ولی با ۳۵ سال سابقه بیمه چون ۵۸ سال سن دارم باید حداقل ۲۵۰ ملیون تومن بخرم تا کامل بشه آخه انصاف کجاست همه بیمه ها مشکلی ندارد با هم جمع بشه مصوبه مجلس شورای اسلامی است
    ولی آنچه بجایی نرسد فریاد است

  • سلام بیمه من از سال ۹۶ قطع شده بود تازه وصل کردم چیکار کنیم از اون طرح استفاده کنیم با تشکر

  • من قبلا درشت کارمیکردم سابقه ۶و۷ سال بیمه شرکت داشتم بعد آن بیمه خانه داری دارم آلن میخوام بیمه خویش فر مایی تغییر دهم امکانش هست

  • ناشناس

    از اینکه کسانی هم به فکر ما گارگران که کارفرمایان به ناحق حق بیمه آنها را واریز نکردن تشکر میکنیم انشا الله هرچه زودتر این طرح اجرای بشه حق به حق دار برسه

  • ناشناس

    سلام
    چرا باید کسی که شغلش تو ساختمانه و پروانه کسب داشته باشه بیمه ساختمانیش قط بشه مگه همش ساختمان سازی انجام میشه

  • محمودعلی

    باسلام بنده۵۷ سال سن ازسال ۷۲ بیمه هستم سابقه گرفتم ۲۷ سال با خرید سبازی برام امده چون سالهی قبلاز ۸۰ از بارنامه بیمه رد میکردن که نکردن اگه راهی دارد راهنمایی کنید

  • عباس کیانی

    باسلام من رفتم از بیمه تامین اجتماعی شهرم سوال کردم گفت فقط کسانی که زیر 10سال دارن وسنشون به 60سال رسیده وخرید خدمت وباید شکایت کارفرما بکنی می تونی سابقه بخری وگفت ودروغ میگن می تونی سابقه بریده خودرا بخرید

  • باسلام درود بنده در سال 1381 تا 85 با خودرو استیجاری در بخش دولتی انجام وظیفه میکردم وخودم با قرداد ی هر ساله پیمانکار خودم بودم بیمه پرداخت نکردم بعد 5 سال که در آنجا کار کرد به صورت قردادی مغول کار شدم والان سنم 50 سال شده با مشکل بیمه مواجه شدم میتوانم آن 5 سال را بخرم

  • ان شالله اجرا بشه ..

  • یزدان مشهدی

    سلام من ۱۵ سال کارکردم ۱۴ سال بیمه پرداخت شده ،۵تاشرکت عوض کردم اکنون می خواهم یکسالو خودم پرداخت کنم .این یکسال هم بریده بریده است یکجا نیست آیا امکان دارد؟

  • سلام کاملآ نظرکارشناسی خیلی کارشناسانه بوده وانشالآ این کارهرچی سریعتراجرای بشه

  • باسلام بنده بعنوان یک مدرس وداورملی دراین زمینه هرکسی رابط به جریان بیمه شدگان تامین اجتماعی چنین تصمیمی گرفته خیلی عقلانه وکارشناسی شده هست به نفع هم بیمه گرهست وهم به نفع سرمایه سازمان تامین اجتماعی هست به چتددلیل دلیل اول متوانید یک قانونی به تصویب برسانند که طرف ۳۰سال شدبازنشسته بشود وپرسنل نخبه وکارازموده جاگزین شود مواردبعدی همه سرمایه نهفتی شامل تامین اجتماعی میشود باپرداخت حاماندگان بریده شده بیمه گر وهم رضایت واعتبارسازمان تامین اجتماعی بالا برداند وهم هزار نوع بیمه های دیگری دربازارامروزه بعنوان رقیبان این سازمان دوکان بازکردن حتی نمونش یکی بانک ملی هست داره تبلیغ شبانه روزی داره ۲۰۰میلیون تومان بیاورند بعدازسه سال دارن بازنشسته میکنند پس هرچی سریعتر وزارت کارورفاه اجتماعی تصمیم بگیرد هم به نفع خودش هست هم به نفع بیمه گر تامین اجتماعی هرلایه ویاهرماده وتبصری دارن سریعآ به این مورد اشاره شده رجوع کنند الان ماها شاهداین هستیم جریان سازمان تامین احتماعی شده جریان ایران خودرو وشرکتهای سرحایه گذارخصوصی دارن میلان کار باقدرت سرمایه سرمایداران ازسازمان تامین اجتماعی وهزاران شرکت خصوصی باهزاران نوع بیمه های مختلف اعتبارتامین اجتماعی وثروت ان سازمان روبه نابودی میکشند اگرمشاوه خواستن بنده درکوردستان پایتختااستان درخدمت هستم مشاوره رایگان بدهم التماس دعا

  • محسن تصدیقی

    باسلام چرا بازرس تامین اجتمای ازپرداخت حق بیمه کارگران که سختی کار شامل انها می شود پی گیری نمیکند مثل اتش نشانی که حق بیمه عادی برای کارگران رد میکند ممنون

  • مسعود صوفی

    خداپدرومادراین کارشناس را زندگی باعزت ویلامت بده که همچنین فرزندی تحویل جامعه دادندواقعاحرف خیلی خوبی است بنده ازسال۶۸شروع بیمه من است وبا۳۵رکوردوردیف سابقه ام ۲۲سال شده سن من ۵۴سال است خداوکیلی دیگر نمیتوانم کارکنم ودربعضی سالها۳ماه یا۵ماه برایم ردکردندوچون کارفرما دایی من بوده شکایت نکردم.اگرفکری دولت باحال مابکندتاروزقیامت دعای من وفرزندم ونوه ام بدنبال آنهاست .انشالا

  • اقایان محترم دلسوز شماکه واقعا دم ازحفظ منابع تامین اجتماعی وحق وحقوق کارگران وحرف بریده شدن بیمه بعضی ازاشخاص رابه عقل خودتون درامدزایی میپندارید چرانبایدیه مشت بی خدایی وبی انصافی که باطلاقهای سوری وفریب دادن قانون ودادگاه وفلان همه ماهه میلیاردهاتومن ازاین منابع صرف این خانوارها کنین وجالترازاون همه این خانوارها بالای ۲تاحقوق وازقشردهکهای ۶به بالا هستن بارهاانتقادپیشنهاداما…..

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید