اسماعیل گرجیپور با اعلام این خبر درباره یارانه اظهارکرد: این طرح در راستای اجرای ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اجرا میشود.

وی ادامه داد: در این مرحله نیز حساب سرپرستان خانوار دارای مادر باردار که اطلاعات بارداری آنها در پایان سال گذشته از وزارت بهداشت اخذ شده در ۷ دهک اول درآمدی که در مراحل قبل مشمول بودهاند، به مبلغ ۴۵۱ هزار و ۳۹۷ تومان شارژ میشود.
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: همچنین حساب سرپرستان خانوار دارای فرزند چندقلو زیر ۲ سال در ۷ دهک درآمدی که در مراحل قبل به ازای یک قل شارژ شده بود نیز، جهت سایر قلها به ازای هر قل ۹۰۰ هزار تومان شارژ میشود.
گرجی پور تصریح کرد: این مبلغ در حساب سرپرست خانوار دارای مادر مشمول شارژ شده و قابل بهره برداری و خرید است.
وی خاطرنشان کرد: امکان خرید اقلام مورد تایید، از طریق تمام فروشگاههای طرف قرارداد کالابرگ در دسترس قرار دارد.
وی افزود: خانوارها برای اطلاع از مبلغ اعتبار میتوانند به برنامه «شما» با کدملی سرپرست خانوار وارد شده، یا با شمارهگیری کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* و یا مراجعه به نزدیکترین فروشگاه طرف قرارداد برای خرید مراجعه کنند.
گرجی پور در پایان اظهارکرد: اطلاع از دهک خانوار نیز، با مراجعه به سایت حمایت به نشانی hemayat.mcls.gov.ir میسر است.
به گزارش مرکز روابط عمومی و امور بینالملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قابل ذکر است: دو مرحله قبل در اسفند ۱۴۰۳ و فروردین ماه سال ۱۴۰۴ انجام شده بود.
براساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعداد مشمولین مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیکی بیش از ۶۰ میلیون نفر است.
همچنین در اجرای این طرح، بیش از ۲۵۰ هزار فروشگاه خرد و زنجیرهای طرف قرارداد طرح کالابرگ الکترونیکی هستند و در اجرا مشارکت دارند.
مشمولان این طرح میتوانند برای مشاهده فروشگاهها و اطلاع از مانده اعتبار خود، برنامه کاربردی «شما» را از خدماتدهندگانی، چون «بازار» و «مایکت» دریافت و نصب کنند.
اطلاعرسانی از میزان موجودی از طریق سرشماره v.refah برای سرپرستان خانوار پیامک میشود و این پیامک فقط شامل میزان «اعتبار کالابرگ» بوده و تاکید میشود فاقد هر گونه «لینک» است. همچنین امکان استعلام مانده اعتبار از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* فراهم شده است.
مرکز تماس ۰۲۱-۶۳۶۹ آماده پاسخگویی به سؤالات و درخواستهای مشمولان طرح است.
لازم به ذکر است که دارندگان مانده اعتبار از مراحل قبلی طرح کالابرگ الکترونیکی میتوانند همچنان از اعتبار خود در دوره حاضر استفاده کنند.
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همواره از هموطنان میخواهد مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند.
پرسش پرتکرار مردم درباره کالابرگ الکترونیکی و پاسخ آنها
در ادامه، وزارت رفاه به منظور رفع ابهامات و شفافسازی برای مردم، به ۲۵ پرسش مهم و متداول درباره نحوه دریافت، استفاده و جزئیات فنی کالابرگ الکترونیکی پاسخ داده است:
۱- چهکسانی مشمول دریافت اعتبار میشوند؟
تمامی خانوادههایی که تا پنجم بهمنماه ۱۴۰۳ در فهرست یارانهبگیران قرار داشتهاند و در دهکهای یک تا هفت باشند.
۲- استفاده از اعتبار به چه صورت است؟
اعتبار به شمارهملی سرپرست خانوار اختصاص یافته است و از طریق تمام کارتهای بانکی سرپرست خانوار در فروشگاههای عضو طرح قابل استفاده است.
۳- میزان اعتبار برای هر خانوار چقدر است؟
در هر مرحله به ازای هر نفر در خانوارهای یارانهبگیر در دهک یک تا سه، ۵۰۰ هزار تومان و دهک چهار تا هفت، ۳۵۰ هزار تومان است.
۴- آیا در صورت استفاده از طرح کالابرگ الکترونیکی، از یارانه سرپرست خانوار کسر میشود؟
خیر. در طرح جدید کالابرگ الکترونیکی فقط از اعتبار تخصیصی به شمارهملی سرپرست خانوار کسر میشود و یارانهبگیران، یارانه خود را در موعد مقرر بصورت نقدی و مجزا دریافت خواهند کرد.
۵- من مشمول دریافت بودهام، اما اعتبار را دریافت نکردهام؟

پس از نصب برنامه کاربردی”شما”، نسبت به مشاهده موجودی اعتبار اقدام کنید. در صورت مشاهده اعتبار، برای خرید به فروشگاههای طرف قرارداد طرح مراجعه کنید. در صورت مشاهده اعتبار و عدم موفقیت در خرید از فروشگاه، با شماره تلفن ۶۳۶۹ تماس بگیرید.
۶- من مشمول دریافت یارانه نیستم، با اینوضع باید چهکنم؟
با توجه به اینکه پیش شرط دریافت کالابرگ الکترونیکی، دریافت یارانه توسط سرپرست خانوار است، چنانچه تا ۵ بهمن ۱۴۰۳ از خانوارهای یارانهبگیر نباشید، مشمول دریافت کالابرگ الکترونیکی نخواهید شد. با این حال، چنانچه تقاضای دریافت یارانه نقدی را دارید، جهت ثبتنام به سامانه www.my.gov.ir مراجعه کنید.
همچنین در صورتی که قبلاً یارانهبگیر بودهاید و یارانه خانوار شما حذف شده است، جهت ثبت درخواست بررسی وضعیت خانوار برای دریافت یارانه به سامانه www.hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنید.
۷- آیا با تمام اعتبار اختصاص یافته به خانوار، میتوانم فقط یک قلم کالا خرید کنم؟
خیر. خانوارها در هر بار خرید، باید حداقل سه کالا از کل گروههای کالایی تعیین شده در طرح کالابرگ الکترونیک (لبنیات، پروتئین، خواربار) را خریداری کنند.
۸- اعتبار به حساب کدام یک از اعضای خانوار تخصیص یافته است؟
میزان اعتبار به شماره ملی سرپرست خانوار تخصیص یافته است و از کلیه کارتهای بانکی سرپرست خانوار قابلیت خرید وجود دارد.
۹- اعتبار به کدام حساب سرپرست خانوار واریز شده است؟
اعتبار به حساب بانکی واریز نمیشود و به همین دلیل در صورت گرفتن موجودی حساب، میزان اعتبار مشخص نخواهد شد. این اعتبار به شمارهملی سرپرست خانوار تخصیص یافته است و از طریق کلیه کارتهای بانکی که متعلق به سرپرست خانوار است، قابلیت خرید وجود دارد.
۱۰- آیا پیامک تخصیص- واریز اعتبار برای سرپرست خانوار ارسال میشود؟
بله. فقط در زمان واریز اعتبار، میزان آن از طریق پیامک ارسالی به شماره تلفن سرپرست خانوار، اعلام میشود. لازم به ذکر است، بعد از انجام تراکنش در فروشگاه، هیچگونه پیامکی ارسال نمیشود و در صورتی که سامانه پیامک تراکنشهای خرید راهاندازی شود، اطلاعرسانی لازم صورت خواهد گرفت.