پایگاه خبری مکتوبنامه: علی دهقانکیا رئیس کانون بازنشستگان استان تهران در پاسخ به این سوال خبرگزاری ایسنا که معوقات بازنشستگان چه زمانی پرداخت میشود؟ تاکید کرد: هنوز مشخص نیست که زمان پرداخت معوقات چه زمانی خواهد بود و آیا به صورت یکجا پرداخت میشود یا مرحله به مرحله اما شدیدا با همراهی کانون عالی بازنشستگان پیگیر پرداخت آن در اسرع وقت هستیم.
رئیس کانون بازنشستگان تامیناجتماعی استان تهران با درخواست از دولت برای پیگیری مشکلات ایجادشده در روند اجرای احکام مستمری سال ۱۴۰۵ بازنشستگان و پرداخت مزایا اظهار کرد: یکی از این موارد، پرداخت «کمک هزینه عائلهمندی» برای بازماندگانی است که همسر خود را از دست دادهاند.
مبلغ حق همسر برای این گروه حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده که از سال جاری پرداخت آن متوقف شده است. در کنار آن، مبلغ ۷۱۶ هزار تومان نیز که با هدف «حفظ قدرت خرید حداقلبگیران» و براساس نامهای که در دوران سرپرستی ریاستجمهوری توسط محمد مخبر و با امضای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد تأکید قرار گرفته بود، دیگر پرداخت نمیشود.
دهقانکیا ادامه داد: بر اساس آن مصوبه مقرر شده بود معادل ۱۰ درصد حداقل دستمزد به حداقلبگیران پرداخت شود که در آن زمان مبلغ آن ۷۱۶ هزار تومان بود. این رقم دو سال پرداخت شد اما متأسفانه در سال سوم متوقف شد، در نتیجه، بازماندهای که تمامی شرایط گذشته را دارد، اکنون با کاهش حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی دریافتی خود مواجه شده است.
رئیس کانون بازنشستگان استان تهران در ادامه با انتقاد از عدم افزایش برخی مزایای جانبی بازنشستگان گفت: علاوه بر موضوعات فوق، امسال بن و حق مسکن بازنشستگان نیز افزایش پیدا نکرده و حقمسکن و حقبن بازنشستگان همچنان ۶۷۰ هزار تومان باقی مانده است.
وی با اشاره به سایر مطالبات بازنشستگان گفت: طی سالهای گذشته هر میزان افزایش در حق همسر و حق اولاد کارکنان دولت اعمال میشد، همان میزان نیز برای بازنشستگان تأمین اجتماعی در نظر گرفته میشد. امسال نیز دولت مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به حق همسر اضافه کرده اما سازمان تأمین اجتماعی این افزایش را برای بازنشستگان اعمال نکرده است. همچنین افزایش حق اولاد نیز مطابق رویه سالهای گذشته برای بازنشستگان اجرا نشده و این موضوع نیز یکی دیگر از محورهای پیگیری ماست
