پایگاه خبری مکتوبنامه: جواد جمور افزود: هم اکنون ۹۸ هزار و ۶۹۳ نفر از بازنشستگان، ازکارافتادگان و مستمریبگیران تحت پوشش تأمین اجتماعی در استان همدان قرار دارند که افزایش مستمریها و اجرای متناسبسازی برای آنان اعمال شده است.
او با اشاره به اجرای تکالیف قانونی سازمان تأمین اجتماعی در حوزه افزایش مستمریها افزود: افزایش حقوق مستمریبگیران بر اساس مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی، مصوبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۴ شورای عالی کار و همچنین توافق انجام شده با کانون عالی بازنشستگان کشور صورت گرفته است.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه بر این اساس، مستمری حداقلبگیران در سال جاری ۶۰ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته و به ۱۶۶ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۵۰۰ ریال رسیده است، تاکید کرد: همچنین مستمری سایر سطوح مزدی نیز ۴۵ درصد افزایش یافته و علاوه بر آن، مبلغ ثابت ۱۵ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۴۷۰ ریال به مستمری این گروه افزوده شده است.
جمور با بیان اینکه میزان افزایش مستمری بازنشستگان این سازمان در مقایسه با سایر صندوقهای بازنشستگی قابل توجه است، گفت: در حالیکه افزایش حقوق در برخی صندوقهای بازنشستگی برای حداقلبگیران حدود ۴۳ درصد و برای سایر سطوح حدود ۲۵ درصد بوده، میانگین افزایش مستمری در سازمان تأمین اجتماعی به حدود ۵۰ درصد رسیده که نشاندهنده حمایت بیشتر از جامعه بازنشستگان تحت پوشش این سازمان است.
او با تأکید بر اینکه متناسبسازی به معنای پرداخت رقم یکسان به همه بازنشستگان نیست، گفت: محاسبات بر اساس سوابق، میزان مستمری و شرایط هر فرد انجام شده و هدف اصلی آن حفظ قدرت خرید و جلوگیری از کاهش سطح برخورداری مستمریبگیران در مقایسه با زمان برقراری مستمری است.
جمور از راهاندازی امکان مشاهده جزئیات محاسبات متناسبسازی خبر داد و افزود: بازنشستگان و مستمریبگیران میتوانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir جزئیات کامل محاسبات مستمری و متناسبسازی خود را به صورت شفاف و آنلاین مشاهده کنند.

تورم صددرصد اونوقت شما ۱۵درصد زیاد کردن اون ۳۰درصد که مال یکسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هست
سایر صندوقهای بازنشستگی کشوری و لشگری ، خیلی از مزایاهای دیگر دارند ولی بازنشستگان تامین اجتماعی از آن بی نسیب هستند . از جمِله تمام مناسبتها و …. و مزایای دیگر .
چطوری می خواین جواب این قشر خسته رو بدین
پس کارمندها چی؟!
سلام تامین اجتماعی چرا افزایش حقوق فروردین اردیبهشت ماه بازنشستگان را به حساب آنها نمیریزد؟
سلام در تامین اجتماعی به حداقل بگیران و زنان سرپرست خانوار خیلی ظلم شد و حکم جدید حداقل بگیران بسیار ناعادلانه و کم بوده برخلاف تبلیغات