پایگاه خبری مکتوبنامه: این نامه که توسط حیدرنیا، از مدیران گروههای مطالبهگری بازنشستگان کشوری، تنظیم شده، به اظهارات قالیباف در جلسه علنی ۱۶ آذر ۱۴۰۴ اشاره دارد. تأکید رئیس مجلس بر رفع تبعیض و اجرای عدالت میان بازنشستگان، امید تازهای در این قشر ایجاد کرده است.
پس از پیگیریهای کمیسیون اجتماعی مجلس، مبلغ ۷ هزار میلیارد تومان (۷ همت) در بودجه ۱۴۰۵ برای جبران این عقبماندگی اختصاص یافت. با این حال، بازنشستگان فرهنگی میگویند این اعتبار به جای انتقال به صندوق بازنشستگی کشوری جهت اصلاح احکام، به وزارت آموزش و پرورش واریز شده است. همین انحراف در مسیر تخصیص بودجه، روند جبران را متوقف کرده است.
سه مطالبه اصلی بازنشستگان فرهنگی
بازنشستگان در این نامه سه خواسته مشخص مطرح کردهاند:
نظارت بر هزینهکرد اعتبار ۷ همتی و انتقال آن به صندوق بازنشستگی کشوری
اصلاح مسیر تخصیص اعتبار توسط سازمان برنامه و بودجه
تسریع در صدور احکام اصلاحی و پرداخت مطالبات معوق
امضاکنندگان نامه امیدوارند با ورود مستقیم رئیس مجلس، زمینه رفع تبعیض و تحقق عدالت برای این گروه از بازنشستگان فراهم شود.
