🔥40

از فروش فوق العاده سایپا با 5 خودروی اسپرت و خفن جا نمانید | از این ماشین ها زیر قیمت جا نمانید

فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا ویژه ثبت نامی‌های سامانه یکپارچه آغاز شده است.


فروش فوری سایپا

سایپا اعلام کرد: پیرو اعلام نتایج در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به اطلاع نمایندگی‌ها و متقاضیان حائز شرایطی که در طرح عادی سامانه مذکور در سل گذشته نسبت به ثبت نام اولیه خودرو ساینا اس با استاندارد ۸۵ گانه، شاهین G، شاهین با گیربکس اتوماتیک، کوییک GX و کوییک GXR اقدام نموده در تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ پیامک به آنها ارسال شده میرساند، امکان واریز وجه خودرو و ثبت نام مطابق شرایط ذیل فراهم شده است.

بالاخره پس از مدت ها تاخیر و تغییر مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، شاهین پلاس اتوماتیک قرار است تا در اواخر تابستان ۱۴۰۳ به بازار عرضه شود. در حال حاضر نسخه نهایی این خودرو حاضر شده است و دیگر مشخص گردیده که نمونه ارتقا یافته شاهین با چه ویژگی هایی به بازار می آید.

مشخصات فنی شاهین پلاس دنده دستی و اتوماتیک

زیر کاپوت شاهین پلاس دیگر خبری از پیشرانه قدیمی سایپا نیست و این بار موتور ME16 را داریم که در واقع همان پیشرانه EC5 پژو – سیتروئن است. موتور ME16 از لحاظ ساختاری همان المان های فنی را دارد که در پیشرانه TU5 و TU5 پلاس دیده می شود. این پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی چهار سیلند ۱۶ سوپاپ، توان تولید نهایت قدرت ۱۱۱ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر را دارد. به عبارت ساده تر این پیشرانه دو اسب بخار ضعیف تر پیشرانه TU5 پلاس ایران خودرو است و از طرفی ۶ نیوتن متر گشتاور بیشتری را تولید می کند. قدرت این پیشرانه از طریق جعبه دنده دستی ۵ سرعته طراحی شده توسط آیسین و یا ۶ سرعته اتوماتیک AT ساخت DAE به چرخ های جلو می رسد.

شاهین

امکانات رفاهی و ایمنی شاهین ارتقا یافته

همان طور که در ویدیوی معرفی شاهین پلاس بیان شد، این خودرو در بحث متریال کابین تا حدی بهتر از نسخه های دیگر است. البته که همچنان از پلاستیک خشک در کابین این سدان ملی سایپا استفاده می شود. در شاهین پلاس اتوماتیک امکاناتی مانند فرمان کمکی برقی، استارت دکمه ای، سانروف، آنتن کوسه ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، سنسور نور، تهویه اتوماتیک، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، حالت اسپرت و تیپ ترونیک جعبه دنده، دو کیسه هوا، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی اندروید، آینه های تاشو برقی، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی های جلو و… را می بینیم که شاهین پلاس را به یک خودروی پر آپشن در محصولات سایپا بدل می کند.

البته که شاهین پلاس اتوماتیک برای رقابت با تارا اتوماتیک V4 ایران خودرو، به امکانات بیشتری مانند صندلی برقی شاگرد، زیر آرنجی عقب، سنسور باران، کیسه هوای جانبی جلو و… نیاز دارد. البته که شاهین پلاس تا حدی در بحث کیفیت مونتاژ بدنه، مونتاژ قوای محرکه، متریال و وجود برخی امکانات مانند تهویه اتوماتیک، جایگاه بهتری نسبت به تارا اتوماتیک V4 دارد.

برچسب‌ها:

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید