🔥23

اگر می خواهید یک رابطه عاشقانه شاد و موفق داشته باشید، هر روز این 11 کار را انجام دهید

ما گاهی اوقات محصولاتی را که فکر می کنیم برای خوانندگان ما مفید هستند اضافه می کنیم. اگر از طریق پیوندهای موجود در این صفحه خرید کنید، ممکن است کمیسیون کمی کسب کنیم.


روانشناسی رابطه

 آیا قصد دارید رابطه ای شادتر و موفق تر داشته باشید؟

خوب، شما در جای مناسب هستید.

ما لیستی از 11 کار ساده برای شروع هر روز گردآوری کرده ایم. اینها اقدامات بزرگ و پرهزینه نیستند. آنها عادات کوچک و روزانه ای هستند که می توانند در طول زمان دنیایی از تفاوت را در رابطه شما ایجاد کنند.

آماده شیرجه رفتن هستید؟

1) روز خود را با “صبح بخیر” شروع کنید
ممکن است ساده به نظر برسد، اما شروع روزتان با یک « صبح بخیر » گرم می‌تواند لحن را برای بقیه روز تنظیم کند.

این حرکت کوچک به همسرتان نشان می دهد که اولین چیزی است که وقتی از خواب بیدار می شوید به آن فکر می کنید. مهم نیست که آدم صبحگاهی نباشید، یک پیام یا تماس ساده «صبح بخیر» می تواند تفاوت را ایجاد کند.

همه چیز این است که از همان لحظه ای که چشمان خود را باز می کنید به همسرتان نشان دهید که به او اهمیت می دهید .

2) قدردانی نشان دهید
قدردانی مانند نور خورشید برای روابط است. در شلوغی و شلوغی زندگی، ما اغلب فراموش می‌کنیم که از شرکای خود به خاطر شخصیت و کاری که انجام می‌دهند قدردانی کنیم.

تشکر کردن از شریک زندگی خود را برای کاری که انجام داده است به یک عادت روزانه تبدیل کنید . یک جمله ساده «از اینکه امروز صبح قهوه درست کردید متشکرم» یا «از اینکه بچه‌ها را جمع کردید متشکرم» می‌تواند کمک زیادی به ایجاد احساس دوست داشتن و ارزشمندی در شریک زندگی شما کند.

به یاد داشته باشید، این چیزهای کوچک هستند که تفاوت بزرگی در روابط ایجاد می کنند!

3) ارتباط کلیدی است
من نمی توانم به اندازه کافی بر اهمیت ارتباط در یک رابطه تاکید کنم .

و من فقط در مورد اینکه چه چیزی برای شام است یا چه کسی بچه ها را از مدرسه می برد صحبت نمی کنم. منظورم گفتگوهای واقعی، عمیق و صمیمانه است.

به عنوان مثال، من و شریکم یک سوال داریم “روزت چطور بود؟” هر عصر که در آن بالا و پایین های روز خود را به اشتراک می گذاریم، چت کنیم. این به ما فرصتی می‌دهد تا بفهمیم طرف مقابل چه چیزی را تجربه می‌کند و در صورت نیاز پشتیبانی ارائه دهیم.

این عادت روزانه قطعا ما را به هم نزدیکتر کرده و رابطه مان را قوی تر کرده است.

4) خنده را زنده نگه دارید
آیا می دانستید خندیدن با همسرتان واقعاً می تواند رابطه شما را تقویت کند؟

طبق تحقیقات ، زوج هایی که با هم می خندند، از روابط خود رضایت بیشتری دارند. خنده باعث آزاد شدن اندورفین می شود، مواد شیمیایی طبیعی بدن که حس خوبی را به همراه دارد و باعث ایجاد حس خوب و آرامش می شود.

بنابراین، چه تماشای یک فیلم خنده‌دار با هم، چه اشتراک‌گذاری یک شوخی احمقانه، یا شوخی‌کردن بازیگوشانه یکدیگر – حتماً خنده را در روال زندگی روزمره خود بگنجانید. این یک توصیه علمی برای رابطه است!

5) چیزهای کوچک را هرگز فراموش نکنید
چیزهای کوچک بسیار بیشتر از آن چیزی است که ما اغلب به آنها اعتبار می دهیم اهمیت دارند. آنها شیرین ترین یادآور عشق هستند که پیوند را قوی و تازه نگه می دارند.

این می تواند به سادگی گذاشتن یک یادداشت محبت آمیز برای همسرتان، درست کردن صبحانه مورد علاقه اش یا حتی گرفتن دست او در حین تماشای تلویزیون باشد.

در طرح کلان چیزها، اینها ممکن است بی‌اهمیت به نظر برسند، اما از نظر ارتباط عاطفی ارزش بسیار زیادی دارند.

۶) برای یکدیگر وقت بگذارید

در دنیای شلوغ امروز، یافتن زمان با کیفیت برای یکدیگر می تواند چالش برانگیز باشد، اما کاملاً حیاتی است.
من با شریک زندگی‌ام دریافته‌ام که کنار گذاشتن «زمان ما» واقعاً روابط ما را غنی‌تر کرده است. این می تواند به سادگی لذت بردن از یک فنجان قهوه با هم در صبح یا پیاده روی در عصر باشد.

این زمان اختصاصی به ما امکان می دهد بدون هیچ مزاحمتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم، به اشتراک بگذاریم و به سادگی از شرکت یکدیگر لذت ببریم. این به ما این نکته را داده است که مهم نیست برنامه‌هایمان چقدر فشرده است، وقت گذاشتن برای یکدیگر همیشه باید در اولویت باشد.

۷) صادق باشید، حتی زمانی که سخت است
بیایید اینجا واقعی باشیم

صداقت همیشه راه آسانی نیست، اما در مورد روابط قطعا راه درستی است. لحظاتی پیش خواهد آمد که گفتن حقیقت ممکن است باعث ناراحتی یا حتی اختلاف شود.

اما باور کنید وقتی این حقیقت را می گویم، مهم نیست که چقدر تلخ باشد، همیشه به ایجاد یک پیوند قوی تر در دراز مدت کمک می کند. این به همسرتان نشان می دهد که به اندازه کافی به او احترام می گذارید تا شفاف باشید، حتی زمانی که دشوار است.

8) به یادگیری در مورد یکدیگر ادامه دهید
آیا می دانستید که مغز انسان در طول زندگی ما به تغییر و تکامل ادامه می دهد؟

این بدان معناست که ما به عنوان افراد دائما در حال تغییر و رشد هستیم. بنابراین، حتی اگر فکر می کنید همه چیز را در مورد شریک زندگی خود می دانید، همیشه چیزهای بیشتری برای کشف وجود دارد.

یادگیری چیزهای جدید در مورد شریک زندگی خود را به یک عادت روزانه تبدیل کنید. این می تواند در مورد رویاها، ترس ها، دوست داشتن یا دوست نداشتن آنها باشد.

9) بگویید “دوستت دارم”
گاهی اوقات، زندگی آنقدر شلوغ می شود که فراموش می کنیم احساسات خود را بیان کنیم.

من به این نکته اشاره می کنم که هر روز به همسرم بگویم “دوستت دارم”. لزومی ندارد که یک اعلامیه بزرگ باشد. یک «دوستت دارم» ساده قبل از رفتن به محل کار یا قبل از به خواب رفتن می تواند باعث شود که شریک زندگی شما عزیز و گرامی باشد.

این سه کلمه وزن زیادی دارند و عشق شما را به همسرتان یادآوری می کنند، حتی در روزهای سخت. بنابراین، درنگ نکنید – عشق خود را هر روز ابراز کنید . این یک عادت کوچک است که می تواند تفاوت بزرگی در رابطه شما ایجاد کند.

10) وقتی اشتباه می کنید بپذیرید
هیچکس کامل نیست همه ما اشتباه می کنیم. اما اعتراف در زمانی که اشتباه می کنید؟ سخت است.

با این حال، این یکی از حیاتی ترین کارهایی است که می توانید در یک رابطه انجام دهید. این مستلزم فرو بردن غرور و نشان دادن آسیب پذیری است، اما همچنین به شریک زندگی خود نشان می دهد که شما برای رابطه بیشتر از منیت خود ارزش قائل هستید.

وقتی اشتباه می کنی، اعتراف کن. صمیمانه عذرخواهی کنید. این شما را از یک فرد کمتر نمی کند. در واقع، این فقط یکپارچگی شما را در چشمان شریک زندگی شما ارتقا می دهد.

۱۱) به فضای یکدیگر احترام بگذارید
حتی در نزدیک ترین روابط، همه به زمان «من» نیاز دارند. برای رشد شخصی و حفظ حس فردیت مهم است.

احترام گذاشتن به فضای یکدیگر به معنای درک این است که شریک زندگی شما علایق و نیازهایی خارج از رابطه دارد که به همان اندازه مهم هستند.

بنابراین، از زمان “من” شریک زندگی خود احساس خطر نکنید. در عوض، آن را تشویق کنید. ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما دادن فضایی به یکدیگر در واقع می تواند شما را به هم نزدیکتر کند.

در دستور العمل بزرگ عشق، این یازده ماده روزانه به عنوان سس مخفی برای یک مشارکت کامل عمل می کند.

از ارتباط گرفته تا محبت، هر عملی طعم منحصر به فرد خود را به ترکیب اضافه می کند و ترکیبی هماهنگ از اعتماد، درک و شادی ایجاد می کند.

بنابراین، کمی قدردانی بپاشید، کمی همدلی کنید و فراموش نکنید که با خنده تزئین کنید.

با هر روز عشق، شما فقط یک رابطه ایجاد نمی کنید، بلکه شاهکاری از شادی و موفقیت پایدار می سازید.

منبع:هم روان

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید