🔥33

این نشونه ها میگه تو یک رابطه پیچیده ای که خسته ات کرده!

ما گاهی اوقات محصولاتی را که فکر می کنیم برای خوانندگان ما مفید هستند اضافه می کنیم. اگر از طریق پیوندهای موجود در این صفحه خرید کنید، ممکن است کمیسیون کمی کسب کنیم.


روانشناسی رابطه

در رقص پیچیده عشق، به راحتی می توان دید که پله ها به کجا منتهی می شوند.

در میان طوفان احساسات و پیچیدگی‌های در هم تنیده، نشانه‌هایی ظاهر می‌شوند که زمزمه‌ی رابطه‌ای را می‌گویند که ممکن است سنگین‌تر از سعادت باشد.

از نشانه‌های ظریف گرفته تا پرچم‌های قرمز درخشان، تشخیص اینکه یک رابطه در حال تبدیل شدن به یک وزن به جای منبع حمایت است، بسیار مهم است.

در زیر، ما 7 نشانه گویا را بررسی می کنیم که نشان می دهد رابطه شما در حال از بین رفتن ساختار رفاه شما است.

1) خستگی مداوم
احساس خستگی غیرمعمول نیست. زندگی می تواند سخت باشد، و طبیعی است که هر از گاهی احساس فرسودگی کنید.

اما وقتی دائماً احساس خستگی می‌کنید ، و یک مخرج مشترک وجود دارد – رابطه شما – پس وقت آن است که به آن توجه کنید.

حقیقت این است که روابط باید به شما انرژی بدهد نه اینکه آن را از بین ببرد. مطمئناً، آنها نیاز به کار دارند و می توانند چالش برانگیز باشند. اما اگر بعد از برقراری ارتباط با شریک زندگی خود دائماً احساس خستگی و فرسودگی می کنید، ممکن است نشانه ای از این باشد که رابطه شما را فرسوده کرده است.

در اصل، اگر انرژی بیشتری برای ادامه رابطه مصرف می کنید تا اینکه از آن خارج می شوید، نشانه واضحی است که چیزی درست نیست.

2) شما همیشه روی پوسته تخم مرغ راه می روید
به یاد دارم که احساس می کردم دائماً روی یخ نازک قدم می زدم ، همیشه روی لبه می ترسم که یک حرکت اشتباه همه چیز را خرد کند.

این زندگی من در یک رابطه گذشته بود. احساس می‌کردم نمی‌توانم خودم باشم یا افکارم را آزادانه بیان کنم، از ترس اینکه باعث مشاجره یا واکنش منفی شریکم شود.

در یک رابطه سالم، باید احساس راحتی کنید که حرف خود را بگویید، احساسات خود را به اشتراک بگذارید و بدون ترس دائمی از عواقب، خودتان باشید. اما در این رابطه، من دائماً نگران حرف هایم یا رفتارم بودم.

با نگاه کردن به گذشته، متوجه می شوم که چقدر برای سلامت کلی من مضر بوده است. اگر می بینید که همیشه روی پوست تخم مرغ راه می روید، آن را به عنوان نشانه ای در نظر بگیرید که رابطه ممکن است شما را خسته کند.

3) عزت نفس شما در حال سقوط است
رابطه شما باید باعث شود احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید، نه اینکه باعث شود ارزش خود را زیر سوال ببرید. وقتی عزت نفس شما در یک رابطه شروع به ضربه زدن می کند، این یک علامت هشدار آشکار است.

به گفته چارلی هلث ، افرادی که در روابط سمی هستند اغلب از اعتماد به نفس پایین‌تری رنج می‌برند. آنها به احتمال زیاد خود را به خاطر مشکلات سرزنش می کنند و احساس بی کفایتی می کنند.

بنابراین، اگر متوجه شدید که از زمانی که در یک رابطه هستید، مکرراً به خود شک دارید یا اعتماد به نفس کمتری دارید، وقت آن است که مسائل را دوباره ارزیابی کنید. یک زندگی عاشقانه سالم باید شما را بالا ببرد و باعث شود احساس ارزشمندی کنید، نه اینکه احساس کوچکی و بی اهمیتی در شما ایجاد کند.

۴) مدام برای شریک زندگی خود بهانه می آورید
وقتی در رابطه‌ای هستید که سمی است، به راحتی می‌توانید در این الگوی توجیه اعمال آن‌ها قرار بگیرید. دوست صمیمی من فیبی از راه مشابهی گذشت.
در ابتدا شریک فیبی عالی به نظر می رسید. اما با گذشت زمان رفتارش بدتر شد. او در لحظه آخر برنامه ها را لغو می کرد، نظرات آزاردهنده می داد و به خاطر چیزهای کوچک حسادت می کرد.

فیبی متوجه شد که همیشه برای او بهانه می آورد . او می گفت فقط استرس داشت یا ناامن بود. اما در اعماق وجودش می دانست که همه چیز درست نیست.

تا زمانی که فیبی در مورد آن با من صحبت کرد، متوجه شد که چقدر سمی است.

بیایید واضح بگوییم: در یک رابطه سالم، نباید احساس کنید که نیازی به بهانه‌جویی برای رفتار همسرتان است.

5) دیگر جنبه های زندگی خود را نادیده می گیرید

گرفتار شدن در یک رابطه پیچیده می تواند به سرعت همه کاره شود و همه جنبه های زندگی شما را تحت الشعاع قرار دهد.

اگر متوجه می شوید که به دلیل رابطه تان از دوستان، خانواده، سرگرمی ها یا کار غافل شده اید، این نشانه ای آشکار از پیچیدگی بسیار زیاد آن است.

اشتباه نکنید: یک رابطه پر رونق باید زندگی شما را غنی کند، نه اینکه از آن کم کند. شریک زندگی شما باید تعهدات و علایق بیرونی شما را فراتر از محدودیت های رابطه بپذیرد و به آنها احترام بگذارد.

6) وقتی با هم هستید احساس تنهایی بیشتری می کنید
نوع خاصی از تنهایی وجود دارد که از تنهایی فراتر می رود – این احساس تنهایی در حضور دیگری است .

در یک رابطه سالم، فرد از شریک زندگی خود انتظار دارد که حمایت عاطفی، درک و اعتبار ارائه کند. قرار است آنها کسانی باشند که به شما احساس گرامی داشتن، قدردانی و درک می کنند.

با این حال، در یک رابطه آلوده به سمیت کم بیان شده، این نیازهای عاطفی اغلب برآورده نمی شوند. علیرغم نزدیکی فیزیکی، شکاف احساسی محسوسی وجود دارد که باعث می‌شود شما احساس انزوا و عدم برآورده شدن کنید.

۷) مدام به تغییر امیدوار هستید
من خودم را در حال خیره شدن به شریک زندگیم می دیدم و در سکوت می خواستم او را تغییر دهد. من این امید را داشتم که روزی همه چیز متفاوت شود و مسائلی که باعث تنش می شود ناگهان ناپدید شوند.

این یک تله رایج است که بسیاری از ما در آن گرفتار می شویم – ماندن در یک رابطه بهم ریخته زیرا معتقدیم شریک زندگی ما تغییر خواهد کرد. ما هر نشانه کوچکی از بهبود را به عنوان مدرکی برای بهتر شدن اوضاع حفظ می کنیم، حتی زمانی که تصویر کلی خوب به نظر نمی رسد.

اما من به سختی یاد گرفتم که نمی‌توان کسی را مجبور به تغییر کرد اگر او نخواهد. بله، افراد می توانند تغییر کنند، اما این چیزی نیست که بتوانید کنترل یا پیش بینی کنید.

پیمایش مسیر رو به جلو: یافتن وضوح در پیچیدگی
همانطور که در مورد این نشانه ها فکر می کنید، به یاد داشته باشید: که تشخیص ساییدگی و پارگی در یک رابطه اولین گام برای بازیابی آرامش و شادی شما است.

خواه از طریق ارتباط باز، جستجوی راهنمایی حرفه ای یا کناره گیری شجاعانه، اولویت دادن به رفاه شما بسیار مهم است. به غریزه خود اعتماد کنید ، به ارزش خود احترام بگذارید و بدانید که شما سزاوار رابطه ای هستید که شما را ارتقاء و قدرت می بخشد.

سفر پیش رو را با شجاعت و شفقت به خود در آغوش بگیرید، زیرا وضوح و تحقق در انتظار کسانی است که جرات دارند پیچیدگی های عشق را با اصالت و لطف طی کنند.

منبع:هم روان

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید