🔥22

با این سرنخ ها ببین شریک عاطفیت هنوز به عشق سابقش فکر میکنه یا نه!

چگونه بفهمیم کسی از همسر سابق خود گذشته است یا خیر؟


روانشناسی رابطه

وقتی با یک فرد جدید آشنا می‌شویم، وقت خود را صرف احساس کردن او می‌کنیم – در حالت ایده‌آل. علایق آنها چیست؟ شخصیت آنها چگونه است؟ آیا آنها قابل اعتماد هستند؟ آیا آنها را جذاب می‌دانیم؟ آنها چگونه با دوستان و خانواده ما کنار می‌آیند؟ چگونه با آنها کنار بیاییم؟

یکی از ملاحظاتی که بسیاری از دوستداران جدید با آن روبرو هستند، تعیین اینکه آیا یک چشم‌انداز جدید از نظر احساسی برای آنها در دسترس است یا خیر. این به این معنی است: تحت فشار قرار نگرفتن در گذشته (یا فعلی)، روابط یا وابستگی عمیق به کسی که هنوز او را از دست نداده‌اند، یعنی ما نیستیم.

مطمئناً، در هم تنیدگی آشکاری وجود دارد که پس از آخرین جدایی همسر جدید شما باقی می‌ماند – شاید به حیوانات خانگی مشترک، دارایی‌ها، کودکان فکر کنید. شما باید تصمیم بگیرید که کدام یک از اینها را تحمل می‌کنید، و بسیاری از شرکا می‌توانند راه‌هایی را بیابند که در برابر چنین واقعیت‌های اجتناب‌ناپذیری احساس خطر نکنند.

اما غالباً این جهت‌گیری ناگفته‌قلب یک مشتری جدید است که تشخیص آن دشوارتر است – و تعیین‌کننده‌تر در مورد اینکه رابطه با آنها چگونه برای ما خواهد بود (حداقل در ابتدا).

برای اینکه خودتان را از درددلی که فکر می‌کنید کسی برای یک رابطه جدید آماده است، در حالی که ممکن است آماده نباشد، نجات دهید، در اینجا نشانه هایی وجود دارد که نشان می‌دهد قرار جدید شما هنوز کاملاً به پایان نرسیده است:

آنها بسیار منفی و اغلب در مورد سابق خود صحبت می‌کنند.
وقتی موضوع همسر سابقشان مطرح می‌شود، خیلی درگیر می‌شوند.
آنها به اشیاء مرتبط با عشق سابق خود طمع دارند.
آنها به طور منظم با عشق سابق خود در تماس هستند.
آنها به صورت آنلاین دنبال عشق سابق خود می‌روند.

اگر با شخصی قرار می‌گیرید که برخی یا همه این نشانه‌ها را نشان می‌دهد، مهم است که انتظارات خود را مدیریت کنید تا خود را ناامید نکنید. بهبودی از جدایی به زمان نیاز دارد و برخی افراد این کار را با از سرگیری قرار ملاقات و شروع روابط جدید به طور موثر انجام می‌دهند.

اما اگر کسی به اشیاء یا تصاویر مرتبط با سابق خود چسبیده است، به طور مداوم خاطرات منفی یا مثبت را در مورد آنها تکرار می‌کند، یا زمانی که موضوع همسر سابقش مطرح می‌شود، بسیار احساساتی می‌شود، ممکن است عاقلانه باشد که امید خود را به این موضوع جلب نکنید. از نظر احساسی در دسترس شماست اگر به این نشانه‌ها توجه داشته باشید، ارزش دارد که با فردی که می‌بینید در مورد اینکه هر یک از شما چگونه باید ادامه دهید، صادقانه گپ بزنید—و نگاهی صادقانه به آنچه می‌خواهید و اینکه آیا آن را از منبع مناسب جستجو می‌کنید یا خیر.

شاید همسرتان برای تسکین دادن و آرام کردن شما بعد از حرف‌هایش بگوید که از دوست پسر قبلی‌اش متنفر است، اصلا به او فکر نمی‌کند یا شروع به تعریف کردن از شما بکند و بگوید که شما عشق اول و آخرش هستید اما آیا این حقیقت دارد و چیزی است که در ذهنش است؟ بیایید با هم نشانه‌ها را بررسی کنیم:

همسرتان هنوز وسایل و هدایای عشق قبلی‌اش را نزد خود نگه داشته است
اگر همسرتان هنوز وسایل و هدایای آن شخص را دارد، احتمالش وجود دارد که هنوز هم به او فکر می‌کند. شاید بگوید که موفق نشده هدایا را به او پس بدهد و برای همین هنوز نزد خود دارد اما این دلیل قانع‌کننده‌ای نیست چون حتی اگر موفق نشده هدایا را پس بدهد، می‌توانست آنها را دور بیندازد اما اگر این کار نکرده، می‌تواند شک‌برانگیز باشد.

مدام خاطرات‌شان را مرور و بازگو می‌کند

به عنوان مثال می‌گوید:«یادم میاد وقتی من و زهرا رفته بودیم شمال، خیلی خوش گذشت. با هم رفتیم جنگل و بازی کردیم و…» اگر او مدام خاطرات‌شان را مرور و بازگو می‌کند، می‌تواند یک نشانه و زنگ خطر باشد.

در مورد او صحبت می‌کند و از او تعریف می‌کند
ممکن است همسرتان از نامزد سابقش تعریف و تمجید کند یا در مورد خصوصیات ظاهری و شخصیتی‌اش حرف بزند که این هم یکی از نشانه‌ها است چون بیانگر این است که او هنوز به عشق قبلی‌اش فکر می‌کند که در مورد آن صحبت می‌کند. البته دلایل دیگری مثل تحریک کردن حسادت یا جلب توجه شما هم می‌تواند علت این رفتار و حرف‌ها باشد.

شما را به جاهایی می‌برد که قبلا با نامزد قبلی‌اش رفته است
اگر می‌دانید که قبلا با شریک عاطفی قبلی‌اش به چه جاهایی رفته است و حالا شما را هم دقیقا به همان مکان‌ها می‌برد، می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که هنوز عشق قبلی‌اش را فراموش نکرده است و به همان مکان‌ها می‌رود تا تجدید خاطره شود.

همسرم میگه با خانواده‌ات قطع ارتباط کن (قطع ارتباط با خانواده بعد از ازدواج)
او ناراحت می‌شود وقتی متوجه می‌شود که عشق قبلی‌اش با شخص دیگری وارد رابطه شده یا ازدواج کرده است
برایش مهم است که شریک عاطفی‌اش چه کار می‌کند و آیا در رابطه است یا خیر و اگر متوجه شود که وارد رابطه با شخص دیگری شده است، به شدت بهم می‌ریزد.

هنوز با او در ارتباط است
اگر منافع مشترکی بین‌شان وجود ندارد لزومی ندارد که با عشق قبلی‌اش در ارتباط باشد. منظور از منافع مشترک مواردی مثل فرزند است که باید به خاطر آن هنوز هم با هم در ارتباط باشند. اگر او با وجود نبود منافع مشترک با عشقش صحبت می‌کند یا حتی او را می‌بیند، می‌تواند یکی از نشانه‌های مهم باشد. البته اگر مثلا در یک محل کار می‌کنند او نمی‌تواند با آن فرد در ارتباط نباشد اما اگر هیچ گونه اشتراکاتی بین‌شان نیست اما هنوز شماره‌اش را دارد و با هم صحبت می‌کنند، نشانه خوبی نیست.

همسرتان شما را با آن فرد مقایسه می‌کند
همسرتان شما را با عشق قبلی‌اش مقایسه می‌کند، مثلا می‌گوید:«اون این کار رو اینطوری و بهتر انجام می‌داد.» یا «اگه او بود این لباس بیشتر بهش می‌اومد.»

دقت داشته باشید که فقط یک نشانه نمی‌تواند ثابت کند که او هنوز به عشق قبلی‌اش فکر می‌کند چون همان طور که اشاره کردیم، ممکن است به دلیل تحریک کردن حسادت و یا جلب توجه کردن شما باشد و یا به دلیل اینکه او خشمی نسبت به شما دارد و به این شکل می‌خواهد شما را اذیت کند یا خشمش را تخلیه کند. در صورتی که چندین نشانه با هم وجود داشت، می‌توان گفت که او هنوز به فکر عشق قبلی‌اش است. پس زود دست به تشخیص یا قضاوت نزنید.

راه حل

چند بار صحبت کرده است؟
بسیار مهم است که در ذهن‌تان به این سوال جواب دهید که همسرتان چند بار در این مورد صحبت کرده است؟ اگر یک یا دو بار پیش آمده مشکلی نیست. سعی کنید احساسات یا حسادت‌تان را کنترل کنید و جدی نگیرید. همه ما ممکن است گاهی به یاد گذشته بیفتیم و چیزهایی را در مورد گذشته بیان کنیم اما منظور خاصی نداریم اما اگر همیشه یا به صورت مداوم در مورد گذشته صحبت کنیم، باید این موضوع جدی گرفته شود. در مورد همسرتان هم همین موضوع صدق می‌کند.

در مورد این موضوع با او صحبت کنید

در فضایی آرام و در شرایط مناسب با لحنی خوب در این مورد با او صحبت کنید و بگویید که این سوال که او چرا در مورد شریک عاطفی قبلی‌اش صحبت می‌کند ذهن‌تان را درگیر کرده است. از او بخواهید که به این سوال یک جواب صادقانه بدهد و شما را از نگرانی در بیاورد. به او بگویید که از این صحبت‌هایش احساس ناراحتی و نگرانی دارید و برایتان خوشایند نیست.

او چگونه به نگرانی‌تان پاسخ می‌دهد؟
واکنش و پاسخ او به حرف‌ها و نگرانی‌های شما هم تعیین می‌کند که او چقدر نسبت به ارتباط با شما متعهد است و چقدر به شما علاقه دارد. مثلا اگر نگرانی‌تان را مسخره کند یا پاسخی ندهد یا شما را متهم کند که به او اعتماد ندارید، نشانه خوبی نیست اما اگر سعی کرد شما را آرام کند و با حرف‌های محبت‌آمیز باعث شود که بیشتر به او اعتماد کنید، می‌توان گفت او منظور خاصی از زدن این حرف‌ها نداشته و احتمالا دیگر این موضوع را تکرار نخواهد کرد.

در مورد ارتباط‌تان با همسرتان صحبت کنید
حالا باید نگرانی‌تان را نسبت به ارتباط‌تان بیان کنید یعنی از او بپرسید که آیا نیازهایش در ارتباط با شما برطرف می‌شود؟ آیا به شما علاقه دارد یا از چیزی سرد شده است؟ به نظرش کیفیت ارتباط‌تان خوب است و یا نیاز به اصلاح دارد؟ اگر او نسبت به ارتباط با شما متعهد و علاقه‌مند باشد، پس به سمت خیانت کردن یا فکر کردن به گذشته نخواهد رفت. بنابراین ضروری است که دیدگاه و نظرش را در مورد ارتباط‌تان بدانید.

به خودتان یادآوری کنید که او شما را انتخاب کرده است
اگر شک دارید که نکند همسرتان دلش می‌خواهد با دوست پسر/دختر خود ازدواج کند و زیر یک سقف باشد، به خودتان یادآوری کنید که او شما را انتخاب کرده است پس به احتمال زیاد آن عشقی که نسبت به شما دارد، نسبت به شریک عاطفی قبلی‌اش نخواهد داشت.

او را چک نکنید
شاید به ذهن‌تان خور کند که فالورهای همسرتان را چک کنید یا هر روز صفحه شریک عاطفی قبلی‌اش را چک کنید و ببینید آیا همسرتان عکس‌هایش را لایک می‌کند یا خیر یا شاید به ذهن‌تان برسد لیست شماره‌های همسرتان را چک کنید و ببینید آیا او هنوز شماره او را دارد یا خیر. اما این کارها را نکنید. چک کردن همسرتان نتیجه‌ای جز استرس و اضطراب و دعوا با همسرتان برای شما به دنبال نخواهد داشت. اگر به او شک دارید، بهتر است با گفتگو شک‌تان را برطرف کنید یا با مشاور درباره اعتمادسازی در رابطه و زندگی مشترک صحبت کنید و راهکارهایی که به شما داده می‌شود را اجرا کنید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید