🔥37261

فوری/واریز معوقع 15 میلیونی همسان سازی حقوق بازنشستگان برای این گروه | جزییات واریز همسان سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی جزئیات جدیدی از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان این سازمان و همچنین وضعیت مسکن بازنشستگان را اعلام کرد.

همسان سازی حقوق بازنشستگان

همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان یک موضوع مهم و پیچیده در ایران است.همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به معنای برابر کردن درآمدهای بازنشستگان با توجه به شرایط فعلی جامعه است. در گذشته، سیستم بازنشستگی در ایران بر پایه نظام وظیفه بود، به این معنی که حقوق بازنشستگان به مبنای حقوق آخرین شغلی که انجام داده بودند، تعیین می‌شد.همسان سازی حقوق بازنشستگان باعث ایجاد عدالت نامتوازن در نحوه پرداخت حقوق بازنشستگان شده بود.اما در سال‌های اخیر، تلاش‌هایی برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در ایران انجام شده است. برخی از این تلاش‌ها شامل تغییر قوانین و مقررات مربوط به بازنشستگی، اصلاح سیستم بازنشستگی و تعیین استانداردهای جدید در پرداخت حقوق بازنشستگان است.با این حال، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان همچنان یک چالش بزرگ در ایران است.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی جزئیات جدیدی از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان این سازمان و همچنین وضعیت مسکن بازنشستگان را اعلام کرد.
محمد اسدی؛ رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار کرد: حدود 4 میلیون و 600 هزار بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی داریم که حقوق آن‌ها از سازمان دریافت می‌شود. 360 کانون استانی و شهرستانی داریم و 3 هزار نفر هیئت‌مدیره‌های کانون هستند. پیگیری امور مشکلات بازنشستگان صندوق و قوانین و خدماتی و رفاهی از مهمترین وظیفه ماست.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: ماده 96 تامین اجتماعی به صراحت می‌گوید تامین اجتماعی مکلف است حداقل سالی یک‌بار حقوق بازنشستگان برابر تورم و معیشت افزایش دهد و این باید از سوی هیئت وزیران تصویب شود؛ البته بعضا شاهد برخی مشکلات در این حوزه هستیم.

اسدی یکی از مسائل و مشکلات بازنشستگان را درمان دانست و عنوان کرد: در درمان بازنشستگان ماده 54 تامین اجتماعی به صراحت می‌گوید صفر تا صد هزینه بیمه‌شدگان در بخش درمان باید از سوی سازمان پرداخت شود.

وی با اشاره به قرارداد بیمه‌های تکمیلی بازنشستگان افزود: قرارداد با آتیه‌سازان حافظ تا آبان ماه 1402 است و تمام می‌شود.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: تامین اجتماعی سرمایه کارگران و بین‌النسلی است و هیچ کسی نباید به سرمایه دست درازی کند اما می‌بینیم دخالت‌هایی از سوی دولت نیز صورت می‌گیرد.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی تصریح کرد: هر دستی که بخواهد در داخل جیب بیت‌المال تامین اجتماعی برود، قطعا باید منتظر برخورد و واکنش جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی باشد.

اسدی درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: برای آنکه متوسط‌بگیران فاصله خود را در زمان برقراری مستمری با حداقل‌بگیران حفظ کنند، متناسب‌سازی انجام می‌شود که 75 درصد آن برای سال 1399 و 1400 پرداخت شد و 25 درصد آن مانده که در احکام بازنشستگان نیز آمده اما پرداخت نشده است. ما در حال تعامل با مجلس هستیم تا دولت مکلف شود حقوق بازنشستگان را به اندازه تورم افزایش دهد تا هرساله نیازمند متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نباشیم.

وی در رابطه با موارد تحت پوشش اقلام‌ دارویی در بیمه‌های پایه اظهار کرد: 400 قلم دارو در سال جاری از پوشش بیمه‌های پایه خارج شده است. داروهایی که از شمول لیست‌های تحت پوشش بیمه خارج شده، مثل ویتامین و مسکن‌ها بقای بازنشسته را تضمین می‌کند و بازنشسته بدون این داروها نمی‌تواند زنده بماند و سرپا باشد و این داروها تنها برای جوانان جنبه غیرضروری دارد اما از لیست‌ها حذف شده است. از زمانی که نسخه‌ها الکترونیکی شده، مستنداتی نیز نزد بازنشستگان وجود ندارد تا بازنشسته شکایت کند و بگوید از من مبلغی بابت دارو اخذ شده است. ما مکتوب به شورای عالی بیمه نامه زده‌ایم و گفته‌ایم باید بررسی شود که چند درصد داروهای خارج شده از پوشش برای بازنشستگان با نظر پزشکان ضروری است. متاسفانه شفاف‌سازی در حوزه دارویی وجود ندارد. ما در شورای عالی بیمه نماینده نداریم و خود شرکت‌های بیمه و دولت در آن حضور یافته و پاسخگو نیستند.

همسان سازی حقوق بازنشستگان
همسان سازی حقوق بازنشستگان

دریافت حکم همسان سازی بازنشستگان کشوری

برای دریافت حکم همسان سازی حقوق بازنشستگان باید به سایت https://services.sabasrm.ir/Hokm/ مراجعه کنید.

حقوق بازنشستگان کشوری سال ۱۴۰۲، به میزان ۲۰ درصد، نسبت به آخرین حکم حقوق سال قبل، افزایش خواهد داشت و بنابراین احکام جدید بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲ متناسب با این مبلغ افزایش حقوق، اصلاح گردیده و از طریق سامانه احکام جدید بازنشستگان کشوری سایت صندوق بازنشستگی کشوری قابل دریافت می باشد.

با توجه به اینکه نرخ تورم در کشور ما سرعت فزاینده ای را داشته و هر ساله شاهد افزایش قیمت ها در بخش های مختلف اقتصادی کشور می باشیم، نهادهای حمایت کننده کارمندان و کاگران نیز سعی بر این داشته تا با جلب موافقت دولت و مجلس، حقوق این گروه ها را نیز تا حد امکان ، ماتناسب با نرخ تورم افزایش داده تا این افراد برای تامین معاش خود و خانواده شان دچار مشکل نشوند.

سازمان بیمه ‌ای مربوط به بازنشستگان کشوری، صندوق بازنشستگی کشوری بوده که با دارا بودن شخصیت حقوقی مستقل از زیر مجموعه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و مسئولیت اداره امور بازنشستگان کشوری را بر عهده دارد. صندوق بازنشستگی کشوری هر ساله با توجه به تصمیم دولت و مصوبه مجلس، افزایش حقوق بازنشستگی بازنشستگان کشوری را اجرایی نموده و منابع لازم برای پرداخت آن را می نماید.

افزایش حقوق بازنشستگان کشوری، هر ساله در حکم حقوق بازنشستگان کشوری منعکس گردیده و از طریق صندوق بازنشستگی کشوری به اطلاع آن ها می رسد. بر اساس اطلاعیه صندوق بازنشستگی کشوری، حقوق بازنشستگان کشوری سال ۱۴۰۲، به میزان ۲۰ درصد نسبت به آخرین حکم حقوق سال هزار و چهارصد و یک، افزایش خواهد داشت و بنابراین احکام جدید بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲، متناسب با این مبلغ افزایش حقوق اصلاح گردیده و در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت.

در سال های گذشته، بازنشستگان کشوری، در ابتدای سال و پس از تصویب و اعمال افزایش حقوق بازنشستگی باید برای اطلاع از احکام جدید بازنشستگان کشوری حضورا به صندق بازنشستگی کشوری مراجعه نموده و احکام جدید بازنشستگی خود را دریافت می نمودند که فرآیندی وقت گیر و هزینه بر بود.

به همین دلیل، همراستا با گسترش مفهوم دولت الکترونیک و غیر حضوری شدن خدمات دولتی، صندوق بازنشستگی کشوری نیز اقدام به تاسیس سامانه ای نموده است که بازنشستگان کشوری می توانند در ابتدای هر سال، با مراجعه به آن برای دریافت احکام جدید بازنشستگان کشوری اقدام نمایند.

سامانه احکام جدید بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲ همچون سال های گذشته سایت صندوق بازنشستگی کشوری به آدرس cspf.ir بوده که بازنشستگان کشوری می توانند با مراجعه به آن و بی آنکه نیاز به مراجعه حضوری باشد، از طریق بخش (درگاه خدمات الکترونیکی) برای دریافت احکام جدید بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲ و اطلاع از میزان افزایش حقوق بازنشستگی خود اقدام نمایند.

صندوق بازنشستگی کشوری با استقرار دولت سیزدهم با موضوع فراهم کردن زمینه‌های رفاهی و معیشتی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را دنبال کرد، موضوعی که خواسته و مطالبه به حق همه افراد بازنشسته تحت پوشش این صندوق با جامعه آماری یک میلیون و ۶۳۹ هزار نفری است.

صندوق بازنشستگی کشوری در زمان فعالیت در این دولت مردمی، اقدامات مهمی همچون موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، توجه به حوزه درمان و معیشت افراد تحت پوشش،‌ انجام اقداماتی برای حوزه مسکن، رفاه و فرهنگی، افزایش سقف خدمات بیمه تکمیلی با بیمه جدید و اختیاری، افزایش سقف تسهیلات ضروری بازنشستگان به ۳۰ میلیون تومان و رشد ۲ برابری آن و پرداخت تسهیلات ویژه ازدواج فرزندان و طرح حمپاد برای پایان‌نامه‌های دانشگاهی را در دستور کار خود قرار داده و بخشی از آنها تاکنون اجرایی شده است.

اختصاص ۹ هزار میلیارد تومان برای موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان یکی از مهمترین اقدامات در دولت سیزدهم بود که با این منابع اعتباری همسان‌سازی حقوق افراد بازنشسته در این صندوق بازنشستگی تحقق خواهد یافت، اگرچه تاکنون در چندین مرحله این مساله اجرایی شده است.

در صورتی که مبلغ ۹ هزار میلیارد تومان مبلغ تعیین شده برای موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری نقد شود، مساله متناسب‌سازی و مطالبه ۶ ماهه دوم سال ۱۳۹۹ برای یک میلیون و ۴۶۰ هزار نفر پرداخت خواهد شد

طبق آمارهای موجود در صندوق بازنشستگی کشوری تا نیمه اول سال ۱۳۹۹ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان انجام شده و از نیمه دوم سال جاری، برای یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر این مطالبه در قالب سه هزار و ۸۰۰ هزار میلیارد تومان همچنان وجود دارد.

البته بازنشستگان صندوق بازنشستگی از سال ۱۴۰۰ حقوق خود را با شرایط همسان دریافت می‌کنند، براساس توافق با سازمان برنامه و بودجه، همسان‌سازی در مورد گروه‌های دارای مطالبه هم محقق خواهد شد. با محقق شدن ۹ هزار میلیارد تومان مطالبات حوزه همسان‌سازی بخش‌هایی از بازنشستگان، مطالبات این جامعه تحت پوشش صندوق تحقق می‌یابد.

براساس اطلاعات موجود، از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری انجام شده است که به همین منظور حقوق افراد بازنشسته باید ۹۰ درصد دریافتی شاغلان همتراز و هم گروه باید باشد. در سال ۱۴۰۰ و زمان اجرای این طرح برای سال گذشته؛ دولت سقف و رقمی را تعیین می‌کند که ۹ هزار میلیارد تومان برای متناسب‌سازی در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ آمده اما به دلیل نداشتن نقدینگی در قالب سهام مطرح کرده است و قرار بود از طریق بورس به فروش برسد و تبدیل به پول شود که اجرایی نشد.

اختصاص این مبلغ خود زمینه‌هایی برای ارائه خدمات رفاهی و معیشتی را فراهم خواهد کرد که امیدواریم با نقد شدن این مبلغ در آینده‌ای نه چندان دور، همه مطالبات مربوط به متناسب‌سازی بازنشستگان کشوری پرداخت شوند.

  • بازنشسته

    تشکر ازدولت امیدبخش

  • ناشناس

    تشکر

  • محمد جواد

    من بازنشسته به این دولت امیددارم که همسان سازی را انجام دهد اگه چشم نخورد و بقیه خرابش نکنن

  • با سلام
    بخدا ما چهار میلیون ودویست تومن حقوق بازنشستگی بابام هست تو رو قران شما جای ما باشید چه میکنید هیچوقت به شعارهای داده شده عمل نمیشود

  • خدا بیناست

  • ناشناس

    من از سی واندی سال خدمت مدت ۲۷سال بازنشسته جهاد کشاورزی، مستاجر بودم دریغ از یک ریال بعنوان حق مسکن آیا سازمان آنرا جبران می‌کند واین بن ها که در خبر هست کی و کجا میدن به ماهم میدن

  • رحمت اله غفاری

    سلام آخه چراحقوقهای عقب افتادهمابازنشستگان تامین اجتماعی روبه اضافه همسان سازی عقب افتاده مارونمیدند

  • ناشناس

    آقا پول نیست چطوری همسان سازی اجرا شود ساکت حرف نباشه

  • ناشناس

    با سلام .مسئولین محترم فکری در حق بازنشسته های لشکری کنید .تا در حق هیچ بازنشسته ای اجحاف نشود .سالهاست ما بازنشستگان به سختی اموراتمان را میگذرانیم

  • جواد جعفری لاریمی

    سلام من یک بازنشسته نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هستم ، همیشه در مورد حقوق بازنشستگان کشوری و فرهنگیان صحبت میشه ،ولی هیچ کس حتی نماینده های مجلس که در راس آنها رئیس مجلس خود یک نظامی بازنشسته هست به فکر بازنشسته های لشگری و حقوق و مسکن آنها نیست!!! این قشر زحمت کش که در طی ۳۰ سال زحمت و مشقتهای زیادی را تحمل کردند ، هیچ موقع در مورد حقوق و مسکن ، لب به اعتراض نزدند ، و سکوت کردند ومنتظر اقدام مقامات و مسولین بالا بودند که تا به امروز اقدامی صورت نگرفت . در هر سال اعلام میشه مبلغ بیست درصد به حقوق بازنشستگان لشگری اضافه می‌شود ولی در عمل مبلغ کمتری دریافت می‌شود، این بازنشسته ها باید تا کی شاهد این ناعدالتی در حقوق و مزایا باشند ، همه جای دنیا به بازنشستگان لشگری بها و اهمیت زیادی می‌دهند به غیر ایران ، خواهشا به فکر این قشر زحمتکش مظلوم باشید ، و در حق آنها اجحاف و ظلم نکنید ، این قشر هم داری فرزند و نوه هستند ، و نگذارید بیشتر از این جلوی خانواده خودشان شرمنده باشند .

  • شیرین محمودی

    لطفا برای مستمری هاهم حقوق رو عمسلن سازی واضافه حقوق رو بریزین چون واقعا تحت فشارشدید مالی هستیم.

  • باسلام هیچ کس به فکر بازنشسته نیست با توجه به تورم روزانه حقوق که بم یک بازنشسته می دهند کفاف زندگی روز مره خود نمیشه هر ماه یک مریضی سراغش میآید با این خرج دارو و درمان چطور باید بپردازد اکنون کاشکی بیمه تکمیلی بازنشستگان همان بیمه دانا یا دی می بود در صورتی که بیمه آتیه سازان حافظ که بدرد هیچ نمی خوره فقط پول مفتی از ما کم می‌کنه همه بازنشسته و شاغل ازاین بیمه ناراضی هستند امید وارم که مسو این محترم فکری به حال ما بکنند یک روزی خودشان هم بازنشسته می شوند باتشکر

  • ناشناس

    از اینکه همه چیز ارزان است می خواستم تشکر کنم

  • امیررضا رئوفی

    سلام علیکم
    آقای رئیس کانون بازنشستگان
    خداپدرومادرت رحمت
    کنه خدابچه هاتوبرات نگهدارتنتونم همیشه سلامت باشه انشاالله
    که ازحقوق بازنشستگان دفاع میکن

  • ناشناس

    فقط میگن عمل هیچ یکم هم به لشگری هم رسیدگی کنید عمل کنید عمل کنید گفتن دردی رو درو مون نمیکنه

  • اینکه برابرقانون رساندن حقوق کارگران وبازنشستگان به نرخ توم رسمی اعلام شده توسط ارگانهای دولتی، سپس افزایش حقوقها صورت خواهد گرفت. درحالیکه این مسئولین باصطلاح خیلی دانا وفهیم وباشعور ، هردو مورد را بدون رعایت قوانین، هم ادغام میکنند و هم کلأ نادیده میگیرند و اصلأ اجرا نمی کنند و فقط یک مبلغ چندرغاز بسیارناچیز، تعیین کرده وبالاجبار به امضاء اعضای کارگری شورای عالی کار اسلامی میرسانند. کارگران وبازنشستگان، هیچ مبلغ اضافی نمی خواهند فقط اجرای مصوبات و قوانین به اصطلاح اسلامی کار را میخواهند وبس.

  • بازنشسته

    سلام
    وقتی که اعلام میکنید حقوق بازنشسته ها یک چالش هست برای دولت ما بازنشسته ها چی
    بگیم !!!!
    ای کاش این چهار ملیون و نیم بازنشسته نبود
    شما عزیزان مسئول راحت زندگیتان را میکردید
    ..‌‌‌‌……

  • ناشناس

    به نظرم تنها چیزیی مغفول مانده معیشت بازنشستگانه چندین ماه است گفته میشه افزایش حقوق
    ولی خبرنیست درضمن بانک صادرات
    اصلا تسهیلات بده نیست ودرضمینه بیمه آتیه سازان بگم چندان رضایت بخش نیست

  • غلامرضا احمدپناه کجای

    سلام من بازنشته هستم به من۷میلیون پول میدن من بدکار پولم ۱۵روزهم نمی‌ماند تشکور

  • ناشناس

    مشکل‌زیاد‌چی‌بگیم

  • بازنشسته

    این وضع بوجودامده کی اورده من پانصد تومن حقوق بازنشسته شدم بخور نمیر زندگی میکردمالان هشت ملیون میگریم به ده روز نمیرسدتازه اجاره خانه هم ندارم یی وامی دارم قسط میدهم ترا بخدا فکری بکنیداز نظر روحی داریم خرد میشویمچقدر سختی بکشیم

  • آقا شما چقدر ساده هستید کدام همسانسازی اینا همه را گذشتن سر کار

  • ناشناس

    زودتر تمام‌بشه‌قرداد‌با‌بیمه‌اتیه سازان‌حافظ‌بهتر‌با‌بیمه‌ای‌دیگه‌ای‌قرداد‌بسته‌بشه‌هیچ‌کاری‌یرای‌مردم انجام‌نمیده‌بدترین بیمه‌بود‌که‌تو‌عمرم‌دیدم‌خیلی‌خیلی بد‌وبی پایه‌واساس‌اصلا رسدی‌صفر‌هست‌هرپه‌زودتر‌عوضش‌کنید

  • بازنشسته تنها

    از رئیسی خواهش میکنیم که زودتر همسان سازی ها را واریز کند

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید