🔥272

حراج کرمان موتور؛ ثبت نام بدون قرعه کشی جک فقط با 434 میلیون تومان | سوگولی جدید کرمان موتور را ارزان تر از بازار بخرید

در حال حاضر به دلیل شوک تورمی که به بازارها وارد شده تقاضا برای خرید خودرو بیشتر شده‌ است. از طرف دیگر رشد نجومی قیمت‌ها مصرف کنندگان را به سمت خرید اقساطی خودروهای اقتصادی همچون جک جی 4 سوق داده‌ است.


قیمت خودرو در بازار همگام با رشد دلار افزایش می‌یابد. همین موضوع تقاضا در بازار را تحریک کرده، چراکه بسیاری از مصرف کنندگان نگران هستند، رشد قیمت‌ها در سال جاری همچنان ادامه داشته باشد و توان خرید آنها به طور کامل از بین برود. از این رو تلاش می‌کند تا با خرید خودروی اقساطی جلوی زیان ناشی از ادامه افزایش قیمت‌ها را بگیرند.

به بالای یک میلیارد تومان رسیده‌، همین مسئله تقاضا را به سمت خودروهای چینی اقتصادی برده است. یکی از این خودروها که در ماه‌های اخیر برای خرید اقساطی مورد توجه بوده، جک جی 4 است.

این خودرو که با قیمت 770 میلیون و 960 هزار تومان از کارخانه عرضه می‌شود در بازار آزاد با قیمت حدود 865 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. تقریبا می‌توان گفت در بین خودروهای مونتاژی موجود در ایران پایین‌ترین قیمت را دارد. در حالی که خودرویی اتومات بوده و مصرف سوخت پایین و ایمنی بالا جزو مزیت‌های آن محسوب می‌شود.

در طرح فروش اقساطی جک جی 4 متقاضی باید 434 میلیون تومان را به صورت پیش پرداخت واریز کند و بعد یکی از روش های اقساطی را انتخاب کند. در اقساط 30 ماهه مشتری باید هر ماه 37 میلیون و 920 هزار و 667 تومان پرداخت کند. این نوع اقساط بلندمدت برای افرادی که توان پرداخت ماهانه کمتری دارند مناسب است.

در اقساط 24 ماهه مشتری باید هر ماه 31 میلیون و 645 هزار و 833 تومان و در اقساط 18 ماهه مشتری باید هر ماه مبلغ 37 میلیون و 854 هزار و 444 تومان پرداخت کند.

در اقساط 12 ماهه میزان پرداختی مشتری به 50 هزار و 271 هزار و 667 تومان می‌رسد. اقساط کوتاه‌مدت برای افرادی مناسب است که درآمد ماهانه بیشتری دارند یا به دلیل سرمایه‌گذاری قبلی آنها بازگشت سرمایه در ماه‌های بعدی دارند و می‌توانند روی آورده آن حساب کنند.

جک جی 4 در حال حاضر در بازار رقیب خودروهای ایرانی مانند 207 اتومات و شاهین اتومات است، در حالی که قیمت کارخانه این خودروها تفاوت فاحشی با جک جی 4 دارد.

ویژگی‌های فنی جک جی 4 کرمان موتور

این خودرو از نظر فنی دارای قدرت موتور 103 اسب بخار و گشتاوری 146 نیوتن متری است. شتاب این خودرو تقریبا مشابه دنا پلاس اتومات، 11 ثانیه است. همچنین پیشرانه این خودرو 1.5 لیتری بوده و با گیربکس سی وی تی کار می‌کند.

این خودرو به دلیل اینکه از سیستم تعلیق مک فرسون و بازو جناقی در عقب استفاده می‌کند سواری نرمی را برای سرنشینان به وجود می‌آورد و تنها در دست‌اندازهای بزرگ کمی تکانه در عقب ایجاد می‌کند. با این حال نسبت به خودروهای هم رده از سیستم تعلیق مناسب برخوردار است.

از ویژگی های این خودرو اندازه تقریبا کوچک آن بوده، که مناسب شهرهای شلوغ و پرتردد است. از طرف دیگر به نسبت رقبای ایرانی خود آپشن های بیشتری دارد.

ممکن است برخی افراد از کمپانی جک بدلیل کپی‌کاری طراحی داخلی J4 از روی هیوندای اکسنت گلایه کنند اما واقعیت این است که در رده خودروهای اقتصادی، اصالت آنقدرها هم اهمیت ندارد و همین که خودروساز چینی موفق شده با قیمتی قابل‌قبول، یک کابین زیبا، کارآمد و ارگونومیک را برای سرنشینان مهیا سازد قابل ستایش است.

حال اگر این دیزاین مناسب، با الگوبرداری از سدان محبوب هیوندای صورت گرفته باز هم (حداقل از دیدگاه من) اشکالی ندارد. البته کمبود برخی امکانات رفاهی رایج در این رده در کنار متریال خشک بکار رفته در داخل کابین به ما یادآوری میکنند که با خودرویی اقتصادی و رده پایین‌تر از امثال اکسنت سر و کار داریم اما به غیر از این دو مورد، مشکل خاص دیگری در داخل اتاق J4 روئیت نمی‌گردد. صندلی‌ها نیز برای 4 سرنشین بزرگسال و یک کودک نسبتاً راحت به نظر می‌رسند و صندوق عقب جادار ماشین در سفرهای خانوادگی کاربردی ظاهر می‌شود. البته در این رده قیمتی خودروهای بزرگ‌تر و جادارتری نظیر آریو نیز موجود است اما J4 هم به نسبت ابعاد بدنه، فضای قابل قبولی ارائه می‌کند.

جک J4 ظاهر ساده و بی‌آلایشی دارد که شاید در ابتدا رضایت کامل شما را جلب نکند اما کافی است نگاهی به رقبای قیمتی این محصول داشته باشید تا به همین طراحی ساده علاقه‌مند شوید. در واقع خودروهای بسیار قدیمی و تکراری نظیر تندر و پارس اتوماتیک در این رده حضور دارند که ما را به نماینده جک امیدوار نگاه داشته‌اند. بخصوص که چراغ‌های بادامی خوش‌استایل، سپرهای اسپرت و جلوپنجره کرومی عریض، ظاهری نسبتاً مدرن را به J4 بخشیده‌اند و خطوط برجسته کناری این مجموعه را تکمیل نموده است.

البته مشکلاتی مثل عدم تناسب میان عرض و ارتفاع خودرو در کنار کوچک بودن سایز رینگ‌ها باعث شده‌اند که چهره کلی ماشین در برخی زوایا قدری ناهماهنگ به چشم آید ولی اگر خیلی سخت‌گیر نباشید می‌توانید نمره قبولی را به ظاهر J4 اعطا کنید.

مشخصات جک J4 کرمان موتور

زیر کاپوت جک J4 یک پیشرانه 4 سیلندر تنفس‌طبیعی کوچک به حجم 1.5 لیتر قرار گرفته که به 16 سوپاپ با سیستم متغیر VVT تجهیز شده و قادر است در بهترین حالت 103 اسب بخار قدرت (دور موتور 6000) و 146 نیوتن‌متر گشتاور (دور موتور 4500) تولید نماید. وظیفه انتقال قدرت هم بر عهده یک گیربکس ضریب پیوسته قرار گرفته که نیروی حاصله را به چرخ‌های جلویی منتقل می‌کند. چنین مشخصاتی روی کاغذ چندان عالی به نظر نمی‌رسند و ممکن است انتظار رفتاری کند را از J4 داشته باشید اما هماهنگی بسیار خوب میان موتور و گیربکس در کنار وزن نسبتاً سبک حدود 1100 کیلوگرمی ماشین باعث شده که پس از تاخیر کوتاه اولیه (که طبیعت جعبه‌دنده‌های CVT است) شاهد بهبود محسوس شتابگیری باشیم و کشش ماشین هم انصافاً راضی‌کننده است. در واقع J4 شاید شتاب اعجاب‌انگیزی نداشته باشد اما به نسبت انتظاری که از یک خودرو اقتصادی 1.5 لیتری اتمسفریک آن هم با جعبه‌دنده CVT میرود شرایط خوبی دارد و از پس بسیاری از رقبای هم‌رده خودش برمی‌آید.

موتور جک J4 کرمان موتور

برای سیستم تعلیق هم در قسمت جلو از نوع رایج مک‌فرسون و عقب بازوجناغی استفاده شده است که این مجموعه درکل سواری نرم و قابل‌قبولی برای ماشین تدارک دیده‌اند. البته سرنشینان جلوئی J4 حس راحتی بیشتری را تجربه می‌کنند چرا که تعلیق عقب در مواجهه با دست‌اندازهای تند و تیز مقداری کوبش دارد اما با این حال می‌توان کیفیت سواری نماینده جک را به نسبت رقبا مناسب ارزیابی نمود. هرچند نرمی سیستم تعلیق در پیچ‌های تند به حرکات عرضی و گهواره‌ای منجر شده و ترکیب این قضیه با نبود سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، هندلینگ ماشین را در سطح بسیار معمولی نگاه داشته است. ترمزها نیز با اینکه در هنگام رانندگی عادی، قدرتمند به نظر می‌رسند اما نمیتوانند نمره کامل را دریافت کنند چراکه برای چرخ‌های عقب از نوع کاسه‌ای استفاده شده و این در حالی است که اکثر رقبای J4 در هر چهار چرخ از مدل دیسکی بهره می‌برند.

امکانات جک J4 کرمان موتور

کیسه هوا

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو

سیستم صوتی

رادیو – ورودی USB و AUX – 6 عدد بلندگو

ترمز و پایداری

جلو دیسک و عقب کاسه ای، ABS و EBD

دیگر امکانات

کنترل فشار باد لاستیک ها TPMS، سنسور نور ، چراغهای جلو مجهز به سیستم مشایعت تا درب منزل، ایزوفیکس، کروز کنترل، آینه های جانبی برقی با گرمکن، روکش صندلی چرم، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان

  • چرا از g۴ صحبت می کنید در حالی که گفتید ماشین سوگولی ساشتی بلند هست

  • جی ۴ ماشین خوب و تو دلبروییه قابل قبوله

  • من چهل روزه نقدی ثبت نام کردم ولی هیچ خبری نشده و در سایت اعلام کرده درحال تکمیل دریافت وجه هست درحالیکه چهل روز پیش تمام پول را نقدا دریافت کردند

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید