🔥8158

خبر خوش برای بیمه شدگان تامین اجتماعی | هزینه درمان بیمه تامین اجتماعی رایگان شد

خبر مهم امروز برای افرادیکه بیمه تامین اجتماعی هستند این است که بیماران خاص تامین اجتماعی تحت حمایت رایگان قرار میگیرند.


بیمه تامین اجتماعی

بیمه تامین اجتماعی یک نظام تامین اجتماعی است که به منظور حفظ و تامین حقوق اجتماعی و اقتصادی افراد در برابر ریسک‌های مختلف به صورت تامین مالی فعالیت می‌کند. بیمه تامین اجتماعی در بسیاری از کشورها وجود داشته و در بسیاری از جوامع مورد استفاده قرار گرفته است.هدف اصلی بیمه تامین اجتماعی، ایجاد تعادل میان حقوق و تعهدات اجتماعی و اقتصادی فرد است. اعطای کمک‌های مالی به افرادی که به دلیل بیماری، ناتوانی، تحت تاثیر سن، از کار افتاده‌اند و یا در شرایط اقتصادی ضعیف قرار دارند، از عمده فعالیت‌های این سازمان است.یکی از موارد پیگیر در سازمان خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی است.در ادامه به آخرین خبر از بیمه تامین اجتماعی می پردازیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، از پرداخت هزینه های درمانی بیماران خاص که بیمه تأمین اجتماعی هستند، توسط بیمه سلامت خبر داد.

محمد مهدی ناصحی گفت: از این پس همه بیماران خاص و سخت درمان سازمان تأمین اجتماعی به صورت الکترونیک و برخط بدون هیچ هزینه از حمایت‌های صندوق بیماری‌های سخت درمان برخوردار می‌شوند و هزینه‌ها را سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

وی افزود: بر این اساس تعداد بیماران شناسایی شده در این صندوق به یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر می‌رسد که نیمی از این بیماران بیمه شده سازمان تأمین اجتماعی و نیمی بیمه شده سازمان بیمه سلامت هستند.

ناصحی ادامه داد: این اقدام در راستای یکپارچه سازی سامانه این دو بیمه پایه است که در گام نخست بیماران خاص سازمان تأمین اجتماعی مورد حمایت بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

وی افزود: با این اقدام ۹۳۰ هزار بیمار دیابتی، ۳۴۰ هزار بیمار سرطانی، ۲۸۰ هزار بیمار پر فشاری خون و ۱۰۰ هزار بیمار ام اس در این صندوق نشان دار شده اند و از خدمات بر خط بیمه سلامت بهره مند می‌شوند.

بیمه تامین اجتماعی
بیمه تامین اجتماعی

سازمان بیمه تامین اجتماعی برای حمایت از کارفرما‌ها و کارگرها بیمه‌نامه‌ای را در نظر گرفته که به صورت اجباری بوده که دارای مزیت و خدمات دوران بازنشستگی است. بهتر است که این بیمه‌نامه را به صورت ماهانه چک و استعلام کنید. مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی کار بسیار ساده‌ای است که به نسبت مراجعه حضوری، میزان زیادی در زمان صرفه جویی می‌کند. با توجه به اینکه به طور میانگین تمام افراد از گوشی همراه استفاده می‌کنند، توصیه می‌کنیم تا انتهای متن همراه ما باشید تا با روش مشاهده سوابق بیمه با گوشی بیشتر آشنا شوید.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی می‌توان از روش‌های استعلام و مشاهده سوابق بیمه به صورت غیر حضوری استفاده کرد و دیگر نیازی نیست برای مشاهده سابقه بیمه تامین اجتماعی به شعب تامین اجتماعی مراجعه کرد. استعلام بیمه تامین اجتماعی با موبایل موجب صرفه جویی در وقت و هزینه‌ها می‌شود. برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل، می‌توان از سه روش مختلف استفاده کرد:

مراجعه به سایت تامین اجتماعی

استفاده از اپلیکیشن سازمان تامین اجتماعی

در این مطلب سعی داریم درباره زمانی که به اینترنت دسترسی ندارید و نمی‌توانید از دو روش اول استفاده کنید توضیحاتی ارائه کنیم تا روند مشاهده سابقه بیمه و استعلام بیمه از طریق گوشی موبایل را به راحتی انجام دهید. مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی (به وسیله موبایل) یکی از روش‌هایی است که کارایی زیادی دارد.

تنها نکته مهم و حائز اهمیت این است که برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل به کمک کد ملی، باید از قبل در این سامانه ثبت نام کرده باشید؛ البته به شرطی که قبل آن تحت پوشش این بیمه قرار گرفته باشید.

با توجه به اینکه مراجعه‌های غیر ضروری به سازمان تامین اجتماعی باعث شلوغی و ازدحام می‌شود، سازمان تامین اجتماعی شرایطی را ایجاد کرده که به راحتی بتوان سوابق بیمه تامین اجتماعی را با کد دستوری و از طریق موبایل مشاهده کرد. همان‌طور که اشاره شد، برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل، باید قبل از استفاده از کد دستوری در سامانه تامین اجتماعی ثبت نام کرده باشید. بعد از ثبت نام می‌توانید به راحتی و با در دست داشتن یک گوشی و کد ملی خود، کد‌های دستوری اعلام شده از سوی تامین اجتماعی را شماره گیری کنید. با استفاده از کد‌های دستوری می‌توانید به راحتی به سوابق بیمه‌ای خود دسترسی داشته باشید.

مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی به وسیله موبایل

کد‌ها عبارتند از:

کد دستوری سوابق بیمه همراه اول ۱۴۲#*

کد دستوری سوابق بیمه ایرانسل ۱۴۲۰#*۴*

کد دستوری سوابق بیمه رایتل ۱۴۲۰#*۴*

سایر خدماتی که می‌توان با کد USSD دریافت کرد

بعد از مشاهده سوابق بیمه با موبایل می‌توانید برای امور دیگری هم از کد USSD استفاده کنید تا در زمان و انرژی خود صرفه جویی کنید. همچنین با توجه به شرایطی که برای خدمات غیر حضوری در نظر گرفته شده، دسترسی به سازمان تامین اجتماعی نسبت به قبل خیلی راحت تر است و می‌توان در زمان کوتاهی و تنها با داشتن کد ملی و یک گوشی از خدمات غیر حضوری بیمه تامین اجتماعی استفاده کرد.

این خدمات شامل موارد زیر است:

دریافت برنامه کاربردی

نوبت دهی

فیش حقوقی

پرداخت حق بیمه

نمونه فرم‌های تامین اجتماعی

دستمزد مبنای کسر بیمه

  • علی کریمی

    باسلام خدا کنه این حرفاتون درست باشه من بازنشسته تامین اجتماعی هستم پنج ماهه می‌خوام برم دکتر پول بازنشستگی نمی‌رسه هی این ماه اون ماه میکنم یه کاری کنید منه بازنشسته می‌خوام برم دکتر راحت برم دقدقه چقدر میخواد بشه را نداشته باشم بخدا داره دیونه می شم

  • مجید زارع عسکری

    با سلام من نمیدونم اینهایی که بزای تامین اجتماعی تصمیم می‌گیرند فکر می‌کنند تامین اجتماعی مهریه مادرشان هست که اینقدر کرم بخشی می‌کنند چندین گروه با پرداخت بیمه کم مهمان این خوان پهن شده شده‌اند اضافه حقوق پلکانی اضافه نکردن حقوق را طبق قانون تامین اجتماعی و موضوع هزینه بیماران خاص راباید دولت متقبل بشه اینها همه حق الناس هستند چرا تامین اجتماعی را با کمیته امداد اشتباهی گرفتید در اینجارویحرفم فقط به رهبرانقلاب هست یا جلو این بی عدالتیها را بگیر یا اعلام کن من نمی‌توانم ول کن برو تا ما خودمان فکری بحال صندوق بین النسلی خودمان بکنیم والسلام

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید