🔥60

خبر خوش درباره رتبه‌ بندی معلمان / روش کسب رتبه بالا برای معلمان | بارگذاری مدارک در سامانه my.medu.ir

سایت my.medu.ir برای بارگذاری مدارک رتبه‌ بندی معلمان مجدد باز شد.


خبر خوش درباره رتبه‌ بندی معلمان / روش کسب رتبه بالا برای معلمان / بارگذاری مدارک در سامانه my.medu.ir

مشمولانی که حداقل یک سال از تأیید نهایی مرحله اول رسیدگی به پرونده آنان گذشته و کارنامه رتبه بندی آنان دارای وضعیت “عدم احراز رتبه است، مشمول ارزیابی مجدد مطابق ماده ۵ آئین نامه هستند.

پیرو بخشنامه شماره ۱۷/۷۱۰ مورخ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ در اجرای ماده ۵ آئین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان (موضوع ارزیابی مجدد مشمولانی که پس از ارزیابی نخست در وضعیت عدم احراز رتبه (فاقد رتبه) قرارگرفته‌اند) و با لحاظ کردن شرایط زیر در فرآیند بارگذاری مستندات و ارزیابی مجدد جهت تعیین رتبه استحقاقی قرار می‌گیرند.

۱. مطابق مقررات مدت زمان ارزیابی مجدد مشمولان ماده فوق یک سال پس از تأیید نهایی مرحله اول پرونده آنان در هیأت ممیزه می‌باشد.

۲. تمامی مشمولانی که از تاریخ اول خرداد ۱۴۰۳ به بعد حداقل یک‌سال از تأیید نهایی مرحله اول رسیدگی به پرونده آنان گذشته و کارنامه رتبه بندی آنان دارای وضعیت: “عدم احراز رتبه / فاقد رتبه” است، مشمول ارزیابی مجدد مطابق ماده ۵ آئین نامه می‌باشند.

۳. مالک عمل، رتبه مندرج در کارنامه رتبه بندی افراد در صفحه شخصی آنان در سامانه my.medu.irمی‌باشد، لذا در صورتی که فرآیند رسیدگی به پرونده افراد به اتمام رسیده و مورد تأیید نهایی هیأت ممیزه قرار گرفته است ( مطابق بند ۱) مشمول ارزیابی مجدد می‌شوند .

۴. مشمولان ماده مذکور صرفاً افرادی می‌باشند که در وضعیت شاغل باشند .

۵. جهت بارگذاری مدارک و مستندات؛ تاریخ صدور و یا اجرای فعالیت می‌بایست منتهی به تاریخ پایان مهلت یک‌ساله باشد و تاریخ‌های پس از آن مورد پذیرش نمی‌باشد. (به عنوان مثال فردی که در مورخ یکم تیر ماه ۱۴۰۳ مهلت یک ساله تکمیل شده است مدارک تا قبل از این تاریخ معتبر می‌باشد)

۶. زمان شروع بارگذاری مدارک از تاریخ ورود به سامانه به مدت یک ماه می‌باشد. مدت زمان پیش بینی شده قابل تمدید نمی‌باشد.

۷. راهنمای بارگذاری مدارک قابل پذیرش و امتیازات مربوط به هر مدرک در سامانه درج شده است .با عنایت به اینکه پس از مدت زمان ذکر شده امکان بارگذاری مجدد هیچ مدرکی وجود ندارد توصیه می‌شود افراد ضمن مطالعه دقیق راهنمای مورد نظر، شخصاً نسبت به بارگذاری مدارک اقدام نمایند.

۸. افرادی که قبل از یکم خرداد ۱۴۰۳ مهلت یک ساله آنها به پایان رسیده بود و مشمول ارزیابی مجدد شده‌اند با توجه به نزدیک شدن به پایان مهلت یک ماه می‌بایست حداکثر تا تاریخ ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۳ نسبت به تکمیل و بارگذاری مدارک اقدام نمایند در غیر این صورت مطابق مقررات مهلت یک ماه آنان به پایان خواهد رسید.

۹. مسئولیت اطلاع رسانی به موقع، دقیق و جامع به مشمولان برعهده مدیران کل استان‌ها می‌باشد، لذا انتظار می‌رود تدابیر و راهکارهای مناسب جهت آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به همه مشمولان در سطح استان، مناطق و مدارس اتخاذ گردد.

چرا در “رتبه‌بندی” صرفاً تعداد محدودی از معلمان رتبه‌های بالا را کسب کردند؟!

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه “تاکنون از تعداد ۴۰۰ هزار نفر، یک هزار و ۲۳۸ نفر رتبه ۵ را کسب کرده‌اند” درباره سازوکار تعیین رتبه‌های معلمان توضیح داد.
صادق ستاری فرد؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره اعتراض برخی از معلمان به روند رتبه‌بندی، خطای سامانه در تعیین رتبه‌ها و دسترسی تعداد محدودی از افراد به رتبه‌های ۴ و ۵ اظهار کرد: به نظر شما تعداد اساتید دانشگاه که استاد‌تمام هستند، چند نفر است؟ موارد امتیاز‌آور در ۴ سطح شایستگی عمومی، حرفه‌ای، تخصصی و تجربه در بخشنامه رتبه‌بندی اعلام شده است و تاکنون از تعداد ۴۰۰ هزار نفر، یک هزار و ۲۳۸ نفر رتبه ۵ را کسب کرده‌اند که این افراد قله نظام رتبه‌بندی بوده و الگو هستند.

وی افزود: رتبه‌بندی یک پروسه است و اقدامی نیست که امروز انجام شود بلکه در طول خدمت عملیاتی خواهد شد همچنین فرهنگیان فرصت دارند در دوره توقف و ارزیابی مجدد به شایستگی و صلاحیت‌ها دست‌یافته و سطح توانمندی خود را برای کسب رتبه‌های بالاتر افزایش دهند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: یک ضلع رتبه‌بندی معلمان، رضایتمندی شغلی است و بخش دیگر آن کیفیت‌بخشی آموزشی و پرورشی است همچنین کارکنان ستادی هنوز تعیین رتبه نشده‌اند و تمام افرادی که رتبه ۵ را کسب کرده‌اند، اکنون در کلاس درس مشغول تدریس هستند.

شایستگی‌های عمومی معلمان در شاخص‌های، ارتباط و تعامل موثر، مهارت تفکر و حل مسئله، خلاقیت و تحول‌خواهی به شیوه خوداظهاری بررسی می‌شود.

در بخش شایستگی‌های تخصصی در عنوان پیشنهاد تولید و ساخت، دستاوردها، خلاقیت و نوآوری علمی معلمان با شاخص‌های زیر بررسی می‌شود:

طراحی و تولید نرم‌افزارهای آموزشی، تربیتی و اداری

ساخت ابزارها و تجهیزات آموزشی، تربیتی و اداری

ساخت وسایل کمک آموزشی، تربیتی و کمک توانبخشی

تولید محتوا در فضای مجازی، طراحی، تولید و تدوین بسته‌های یادگیری و درسنامه

آشنایی با ابزارها، تجهیزات و تکنیک‌های نوین

برای کسب امتیاز کامل، سطح کیفی دستاورد از اهمیت به سزایی برخوردار است و ارزیاب این کیفیت را بررسی خواهد کرد.

پژوهش‌های مرتبط با بهبود عملکرد معلم شاخص‌های تألیف و تدوین کتب و مقالات مرتبط

معلمان باید حداکثر ۵ مورد از باکیفیت‌ترین پژوهش‌ها از بین اقدام پژوهی، درس پژوهی و روایت‌پژوهی که دارای تأیدیه از مدرسه، منطقه، استان یا کشور است انتخاب و شماره نامه تأیدیه ثبت شود.

شیوه اعمال مدرک تحصیلی اخذ شده معلمان بدین شرح است: مدرک اعمال شده در حکم پرسنلی به صورت سیستمی ثبت شده و نیازی به بارگزاری مجدد نیست.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید