🔥290

خبر مهم از صدور احکام جدید همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری

همسان سازی حقوق بازنشستگان در انتظار تایید است.


همسان سازی حقوق بازنشستگان

بر اساس برنامه هفتم توسعه، همسان سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین ماه بایستی اجرایی شود اما هنوز قانون برنامه هفتم به دولت ابلاغ نشده و به گفته مقامات، بعد از تصویب شورای نگهبان احکام جدید حقوق بازنشستگان صادر خواهد شد.

این احکام جدید متعلق به بازنشستگان کشوری و لشگری خواهد بود و مشخص نیست تکلیف همسان سازی بازنشستگان تامین اجتماعی چه خواهد شد.

قاضی زاده هاشمی، نماینده مجلس در حاشیه نشست ارائه گزارش و رسالت صندوق‌های بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال در جمع خبرنگاران اظهارداشت: همسان سازی حقوق بازنشستگان منابع آن در بودجه لحاظ و در جداول نهایی سهم ۴۰ درصدی برای اجرا در سال جاری تصویب شد.

قاضی‌زاده هاشمی درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق امسال خاطرنشان کرد: مجلس به اعتراض بازنشستگان نسبت به حق وحقوقشان ورود اولیه داشته است اما با توجه به روزهای پایانی مجلس یازدهم؛ اگر در مجلس یازدهم این ها به سرانجام نرسد با تشکیل مجلس دوازدهم پس از هفتم خردادماه قطعا به طور خاص از سوی کمیسیون اجتماعی و همه همکاران مورد پیگیری قرار خواهد داشت
وی گت آن چیزی که که برای آن حکم قانون داریم بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری است. پیشنهاداتی دولت دارد که بسیاری از الزامات را بر عهده مجلس بگذارد اما آن پیگیری مربوط به حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی است ان‌شاءالله در ابتدای مجلس دوازدهم هم مورد پیگیری قرار می‌گیرد

قاضی‌زاده افزود :در مبنای افزایش حقوق مدنظر ما؛ اختلافی وجود دارد اما مبنای مجلس مدنظر گرفتن تورم برای افزایش حقوق است و آن چیزی که صراحتاً در قانون آمده تورم است که مجلس هم باید پیگیری کند
براساس حکم قانون بودجه، قرار است منابع ریالی برای اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده فراهم شود و حالا دولت اعلام کرده در فروردین ماه امسال از محل یک درصد افزایش مالیات ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد حدود ۴۴۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی جدید ایجاد شده است.

این درآمد علی‌القاعده صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان خواهد شد، اما یدالله فرجی، فعال صنفی بازنشستگان کارگری، می‌گوید: باید مشخص کنند سهم بازنشستگان کارگری از این منابع چقدر است.

او افزود: آیا بازهم قرار است این بودجه صرف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق‌های دولتی شود و حکم کنند که تامین اجتماعی با منابع داخلی خود متناسب‌سازی را اجرا کند؟

جدول همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری (اردیبهشت ۱۴۰۳) منتشر شد.

آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۳ را در این جدول مشاهده کنید.

جدول همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری (اردیبهشت ۱۴۰۳)
گروه حقوقی افزایش حقوق مبلغ تقریبی
حقوق پایه ۴۰% ۵ تا ۷ میلیون تومان
مشمولین ماده ۳۸ ۵۰% ۷ تا ۱۰ میلیون تومان
سایر سطوح ۳۰ تا ۴۵% ۴ تا ۷ میلیون تومان

ارقام ارائه شده در این جدول تقریبی هستند و ممکن است با حقوق واقعی دریافتی شما اندکی تفاوت داشته باشد.

برای دریافت اطلاعات دقیق تر در مورد حقوق خود، می توانید به سامانه الکترونیکی سازمان بازنشستگی کشوری مراجعه کنید.
آیا منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان جور شده است؟

براساس حکم قانون بودجه، قرار است منابع ریالی برای اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده فراهم شود و حالا دولت اعلام کرده در فروردین ماه امسال از محل یک درصد افزایش مالیات ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد حدود ۴۴۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی جدید ایجاد شده است.

این درآمد علی‌القاعده صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان خواهد شد اما یدالله فرجی، فعال صنفی بازنشستگان کارگری، می‌گوید: باید مشخص کنند سهم بازنشستگان کارگری از این منابع چقدر است.

او افزود: آیا بازهم قرار است این بودجه صرف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق‌های دولتی شود و حکم کنند که تامین اجتماعی با منابع داخلی خود متناسب‌سازی را اجرا کند؟

به گفته فرجی، اگر چنین حکمی صادر کنند بازهم دست بازنشستگان کارگری در حنا خواهد ماند چراکه صندوق تامین اجتماعی با منابع خود متناسب‌سازی را اجرا نمی‌کند.

این فعال صنفی بازنشستگان ادامه داد: تامین اجتماعی ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان را اجرا نکرد حالا چطور قرار است یک متناسب‌سازی عادلانه را اجرایی کند؛ سهم ما کارگران بازنشسته از متناسب‌سازی چقدر است و چه زمانی قرار است نصیب‌مان شود؟/ ایلنا

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران، در گفتگو با نبض بازار در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اردیبهشت ماه گفت: افزایش بر اساس مصوبه شورای عالی کار است و بر همین اساس شورای عالی کار برای حداقل دستمزد شاغلین ۳۵درصد در نظر گرفته است و طبق ماده ۱۱۱ قانون همان ۳۵ درصد برای بازنشستگان حداقل بگیر تامین اجتماعی هم افزایش پیدا خواهد کرد و برای سایر سطوح هم ۲۲درصد به اضافه ۶۹۷ هزار تومان در نظر گرفته اند و عین همان هم برای سایر سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش پیدا خواهد کرد.

علی دهقان‌کیا با بیان اینکه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی همان ۳۵ و ۲۲ درصداست و تغییر نخواهد کرد، اما در حق مزایا تغییراتی خواهیم داشت، افزود: در دریافت مزایای بازنشستگان تامین اجتماعی با شاغلین یک اختلافی خواهند داشت. در افزایش سایر سطوح یک بخش مربوط به دولت می‌شود، هر چیزی که آنجا افزایش پیدا کند به ما هم تعلق می‌گیرد مثل حق همسر و حق اولاد. آن چیزی که دولتی هست حق همسر ۹۲۰ هزار تومان بوده الان به یک میلیون و ۴۰۰ و حق اولاد هم ۴۲۰ هزار تومان بوده است به ۸۶۹ هزار تومان خواهد رسید.

در مورد حق بن و مسکن بازنشستگان کارگری یک چیزی و تامین اجتماعی هم یک چیز دیگر اضافه می‌شود در این وسط معلوم نیست کدام یک را مدنظر بگیرند. در مجموع یک اتفاقاتی افتاده و قرار شده تا دولت آن را تایید نکرده است ما عدد و رقم اعلام نکنیم. عدد و ارقام هم تا دو سه روز آینده مشخص خواهد شود، این ماه وقتی احکام جدید اعلام شود وحقوق جدید پرداخت شود و این‌ها هم مشخص می‌شود. در اردیبهشت ماه حقوق جدید پرداخت می‌شود و مابه التفاوت فروردین ماه هم در خرداد پرداخت خواهد شد. افزایش بن و حق مسکن بازنشستگان تامین اجتماعی مطرح است که که باید به دولت برود و برگردد.

ایلنا/اقتصاد

  • ذبیح‌الله

    باسلام الان چند سال است این برنامه همسان سازی هنو اجرا نشد که نشد

  • سلام،،این همسان‌سازی مدت ۱۲ سال است که این دست و آن دست میکنند حالا که به سر انجام رسیده بازهم بعضی ارگانها این را می اندازند گردن این و آن، ،جان خودتان دیگه تمامش کنید مگر بودجه اش کامل نشده دیگه چرا حکم صادر نمی‌شود، (،یا علی )

  • بازنشته کشوری

    چراهمسانسازی را مجلس انداخته گردن شورای نگهبان شورلی نگهبان انداخته گردن دولت ودولت انداخته کردن مجلس قانون قبلا تصویب شده مجلس وشورانگهبان هم تصویب قبول کرده فرستاده به دولت پس چرا امروز فردا میکنند معلوم نیست یک باراعلام بکنید نمیداهیم

  • آذر احمدی

    من باورم نمیشه

  • بازنشسته فرهنگی

    گفته ما چقدر برای شما اهمیت دارد ؟

  • متولی حقوق کارمندان وزارت کشوراست .
    متولی حقوق تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی ایست.

  • آقای فرجی ، ببخشیدمتولی حقوق تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی است چه ارتیاط به منابع دولتی محل حقوق کارمندان دارد.لطفا قوانین وبیشترمطالعه فرمایید.

  • با این همه گرانی و افزایش قیمتها هر سال دولت ۲۰ در صد افزایش حقوق دارد چرا با تورم افزایش نمی‌یابد

  • انشالله هرچه زودتر اجرایی شود با این وضعیت معیشتی شرمنده خانواده ایم به خدا دق مرگ شدیم 😯😯

  • سلام خسته نباشید قرارشدهمسان سازی بشه همه حقوقشون توردیف بالایا قراربگیره

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید