🔥61

دریافت حقوق بازنشستگی برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد | پرداخت ماهانه جدید برای این مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی

رییس کمیته امداد شهرستان قشم گفت: پنج میلیارد ریال حق بیمه تامین اجتماعی در سال گذشته برای ۱۰۴ مددجوی زیر پوشش این نهاد در بزرگ‌ترین جزیره ایرانی خلیج‌فارس واریز شده است


مستمری مددجویان

رضا تارک  افزود: پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی این افراد با هدف توانمندسازی و تامین آتیه آنان هر سه ماه یکبار انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بیمه زنان سرپرست خانوار در این جزیره رایگان است و هزینه‌های آن توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

رییس کمیته امداد شهرستان قشم توضیح داد: تمام بانوان سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد که بین ۱۸ تا ۵۰ سال سن دارند و واجد شرایط هستند می‌توانند از خدمات بیمه بهره مند شوند و از تمامی مزایای بیمه‌های تامین اجتماعی نظیر بازنشستگی، فوت، از کارافتادگی استفاده کنند.

تارک اضافه کرد: پایان سال گذشته ۱۰ بانوی سرپرست خانوار در این جزیره که با کمک‌های این نهاد حمایتی، فعالیت می‌کردند، بازنشسته شده و از حمایت کمیته امداد قشم خارج شدند.

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت، مهم ترین برنامه این کمیته امداد این شهرستان مرزی است، اظهار کرد: در کنار کمک‌های مالی مختلف، برنامه‌ریزی‌های لازم برای توانمندسازی و همچنین اجرای طرح‌های بازنشستگی با همکاری تامین اجتماعی خانواده‌های تحت حمایت به صورت مستمر در دست انجام است که می توان این امر را بهترین کار در راستای کمک به این خانواده‌ها دانست.

کمیته امداد امام خمینی(ره) در شهرستان مرزی قشم ۳۶۴۴ هزار خانوار (۷۵۰۰ نفر) تحت پوشش دارد که خانواده‌های تحت پوشش ماهیانه در مجموع ۳۰ میلیارد ریال مستمری دریافت می‌کنند.

خانوارهای تحت حمایت این اداره شامل ۲۵۸۸ زن سرپرست خانوار (۷۱ درصد) و ۱۰۵۶ مرد سرپرست خانوار (۲۹ درصد) است که ۲۶۹۸ خانوار (۷۴ درصد) از آنان ساکن روستاها و ۹۴۶ خانوار (۲۶ درصد) آنها ساکن در مناطق شهری جزیره قشم هستند.

از این تعداد مددجو ۲۹۸۳ خانوار (۸۲ درصد) اهل سنت و ۶۶۱ خانوار (۱۸ درصد) اهل تشیع هستند.

فوت شوهر (۱۶۶۹ خانوار – ۴۶ درصد)، مرد سرپرست سالمند (۹۴۴ خانوار – ۲۶ درصد) و بانوان مطلقه (۶۶۴ خانوار – ۱۸ درصد) سه دلیل وابستگی خانوارهای تحت حمایت به اداره کمیته امداد این شهرستان مرزی است که سه هزار و ۲۷۷ خانوار معادل ۹۰ درصد به واسطه این سه دلیل تحت حمایت این اداره قرار دارند.

این اداره حمایت از ۱۰۵۰ نفر فرزند یتیم و محسنین را بر عهده دارد که از این تعداد ۵۷۴ نفر از فرزندان ایتام و ۴۷۶ نفر از فرزندان محسنین (۵۴۶ فرزند دختر و ۵۰۴ فرزند پسر) هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز گفت: کمیته امداد به منظور توانمندی مددجویان، خدمات مختلفی را متناسب با نیاز‌های مددجویان برنامه‌ریزی و ارائه کرده است.
رضا البرزی در کرج اظهار کرد: خانوار‌های زیرپوشش کمیته امداد علاوه بر دریافت کمک معیشت، در دیگر زمینه خدماتی از قبیل تامین مسکن، اشتغال، درمان، جهیزیه، کمک به تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان و وام کارگشایی نیز خدمات دریافت می‌کنند.

البرزی گفت: باتوجه به اینکه تأمین مسکن مددجویان از اولویت‌ها و برنامه‌ های اصلی این نهاد حمایتی است، گفت: طی سال گذشته اقدامات مطلوبی در زمینه خدمات مسکن به مدد جویان ارائه شده است.

وی به پرداخت مستمری به بیش از 29 هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد اشاره کرد و گفت: خانوار‌های مددجوی یک نفره 770 هزار تومان، دو نفره یک میلیون و 90 هزار تومان، سه نفره یک میلیون و 525 هزار تومان، چهار نفره یک میلیون و 960 هزار تومان و خانوار‌های پنج‌نفره 2 میلیون و 409 هزار تومان کمک معیشت دریافت کرده‌اند.

البرزی در ادامه صحبت‌های خودبا بیان اینکه حمایت از مددجویان در بخش‌های مختلف مسکن، اشتغال، درمان، جهیزیه و… همواره مورد توجه و تأکید بوده، افزود: در این راستا پرداخت اجاره مسکن به مبلغ بیش از 44 میلیارد ریال به مدد جویان صورت گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز گفت: همچنین پرداخت ودیعه مسکن ‌امانی به مبلغ بیش از 47 میلیارد ریال و ودیعه مسکن بانکی طی سال گذشته به مددجویان این نهاد حمایتی تعلق گرفت.

البرزی همچنین توجه به دیگر بخش‌های معیشتی مددجویان تأکید کرد و گفت: پرداخت وام کارگشایی و بهره‌مندی مددجویان از معافیت و انشعابات و اشتراکات آب، برق و گاز و اعطای لوازم ضروری به ارزش ریالی 12 میلیارد و 543 میلیون ریال همچنین غربالگری سالمندی و ارائه خدمات به مادران باردار و شیرده و ارتقا شاخص‌های بهداشتی به مددجویان در دستور کار بوده که اجرایی و طی سال جاری نیز در حال انجام است.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید