پایگاه خبری مکتوبنامه: حمیدرضا شیخی، مدیرکل خدمات رفاهی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری گفت: پس از پایان مهلت ثبتنام اینترنتی وام بازنشستگان در ۲۰ خردادماه، فرآیند بررسی درخواست بیش از ۷۳۰ هزار متقاضی بر اساس شاخصهای اولویتبندی از پیش اعلامشده آغاز شد و با تلاش همکاران حوزه خدمات رفاهی، این مرحله با سرعت به پایان رسید.
وی با اشاره به محدودیت منابع مالی بانک عامل افزود: با توجه به تعداد بالای درخواستها و سقف اعتبار تعیینشده، امکان پرداخت وام به همه متقاضیان وجود ندارد و بر همین اساس، نتایج نهایی برای ۳۲۰ هزار فقره وام ۷۵ میلیون تومانی استخراج شده است.
شیخی گفت: بازنشستگان و وظیفهبگیران میتوانند از امروز شنبه ۳۰ خردادماه با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری از وضعیت درخواست و نوبت دریافتی خود مطلع شوند.
مدیرکل خدمات رفاهی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به زمانبندی پرداختها افزود: در این دوره، واجدین شرایط در ۱۰ نوبت و با ظرفیت حدود ۳۲ هزار نفر در هر نوبت اولویتبندی شدهاند.
وی همچنین گفت: پس از هماهنگیهای نهایی با بانک عامل و تأمین اعتبار، فرآیند واریز نوبت اول در آینده نزدیک از سوی معاونت توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری اعلام خواهد شد.
شیخی در پایان افزود: میزان حقوق دریافتی، تعداد وامهای قبلی و مانده وام ضروری از جمله شاخصهای اصلی در اولویتبندی متقاضیان این تسهیلات بوده است.
گفتنی است، وام ۷۵ میلیون تومانی بازنشستگان کشوری با اقساط ۳۶ ماهه و کارمزد سالانه ۴ درصد به واجدان شرایط پرداخت خواهد شد.

بعد از 52 ماه است که متاسفانه هنوز موفق به دریافت وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن نشدهام و هیچ مسئولی هم دراینباره پاسخگو نیست. بازنشسته مخابرات منطقه تهران از نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه بنده ۱۸ خرداد ۱۴۰۵ در مورد پرداخت تسهیلات وام ۱۰۰ میلیون تومانی غیرحضوری به کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر گلستان جاده تهران ساوه مراجعه کردم ندادن تقاضا رسیدگی دارم. درضمن ایثار و جانباز هم هستم