🔥302

شاهین اتومات سایپا با فناوری جدید طراحی شگفت انگیز | معرفی شاهین اتومات با مشخصات فنی

گروه خودروسازی سایپا در نمایشگاه ایران اکسپو، نسخه نهایی شاهین پلاس را به بازار ایران و برخی بازارهای صادراتی خود معرفی کرد. برای همین ویدیوی معرفی نسخه نهایی شاهین پلاس اتوماتیک سایپا توسط رسانه آخرین خودرو در ایران اکسپو تهیه شده است.


شاهین

بالاخره پس از مدت ها تاخیر و تغییر مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، شاهین پلاس اتوماتیک قرار است تا در اواخر تابستان ۱۴۰۳ به بازار عرضه شود. در حال حاضر نسخه نهایی این خودرو حاضر شده است و دیگر مشخص گردیده که نمونه ارتقا یافته شاهین با چه ویژگی هایی به بازار می آید.

مشخصات فنی شاهین پلاس دنده دستی و اتوماتیک

زیر کاپوت شاهین پلاس دیگر خبری از پیشرانه قدیمی سایپا نیست و این بار موتور ME16 را داریم که در واقع همان پیشرانه EC5 پژو – سیتروئن است. موتور ME16 از لحاظ ساختاری همان المان های فنی را دارد که در پیشرانه TU5 و TU5 پلاس دیده می شود. این پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی چهار سیلند ۱۶ سوپاپ، توان تولید نهایت قدرت ۱۱۱ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر را دارد. به عبارت ساده تر این پیشرانه دو اسب بخار ضعیف تر پیشرانه TU5 پلاس ایران خودرو است و از طرفی ۶ نیوتن متر گشتاور بیشتری را تولید می کند. قدرت این پیشرانه از طریق جعبه دنده دستی ۵ سرعته طراحی شده توسط آیسین و یا ۶ سرعته اتوماتیک AT ساخت DAE به چرخ های جلو می رسد.

شاهین
 

امکانات رفاهی و ایمنی شاهین ارتقا یافته

همان طور که در ویدیوی معرفی شاهین پلاس بیان شد، این خودرو در بحث متریال کابین تا حدی بهتر از نسخه های دیگر است. البته که همچنان از پلاستیک خشک در کابین این سدان ملی سایپا استفاده می شود. در شاهین پلاس اتوماتیک امکاناتی مانند فرمان کمکی برقی، استارت دکمه ای، سانروف، آنتن کوسه ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، سنسور نور، تهویه اتوماتیک، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، حالت اسپرت و تیپ ترونیک جعبه دنده، دو کیسه هوا، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی اندروید، آینه های تاشو برقی، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی های جلو و… را می بینیم که شاهین پلاس را به یک خودروی پر آپشن در محصولات سایپا بدل می کند.

البته که شاهین پلاس اتوماتیک برای رقابت با تارا اتوماتیک V4 ایران خودرو، به امکانات بیشتری مانند صندلی برقی شاگرد، زیر آرنجی عقب، سنسور باران، کیسه هوای جانبی جلو و… نیاز دارد. البته که شاهین پلاس تا حدی در بحث کیفیت مونتاژ بدنه، مونتاژ قوای محرکه، متریال و وجود برخی امکانات مانند تهویه اتوماتیک، جایگاه بهتری نسبت به تارا اتوماتیک V4 دارد.

برچسب‌ها:
  • غلامحسین

    هردم ازین باغ بری میرسد،،تازه ترازتازه تری میرسد.🥺😅😊

  • اول معایب گیربکس اتومات همین شاهین هایی که توزیع کردند را بر طرف کنند بعد مدل جدید بزنند گیربکس آن هر روزه نیاز به آپدید دارد و الا با سرو صدا و تقه شدید موقع حرکت ایجاد میکند

  • فقط رنگ سفید نزنید یک سال نزنید فقط یکسال مدل ماشین که سالهاست همینه حداقل رنگ رو عوض کنید

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید