🔥111

علت نپختن و سفت موندن باقالی ها چیه؟ | بیا اینجا راه و روش پختن و نرم شدن باقالی رو یاد بگیری

باقلا یکی از گیاهان خوراکی فصل بهار است که در بسیاری از غذاهای ایرانیان استفاده می شود اما یکی از مشکلات باقالی نپختن آن است که راه حل دارد.


باقالی

مشکل نپختن باقالی؛ چرا باقالی سفت میشه؟

باقلا یکی از گیاهان خوراکی است که هم‌زمان با فرا رسیدن بهار به بازار می‌آید و در میان ایرانیان یک خوراکی محبوب است. باقلا پلو، کوکوی باقلا، خورش باقلا و… کلی غذای خوشمزه می شود با باقلا درست کرد، همچنین باقلای پخته یکی از تنقلات بسیار خوشمزه و مقوی است که معمولا در روزها و شب‌های سرد پاییز و زمستان خورده می‌شود و طرفداران زیادی دارد. در این روزها که فصل باقالی است و بسیاری از افراد دانه‌های باقالی را به صورت درسته و با پوست داخل فریزر ذخیره می‌کنند، این سوال پیش می آید که کدام نوع باقالی را بخریم؟ برای نرم شدن باقالی چه کنیم؟ علت نپختن باقالی و علت

سفت شدن باقالی در باقالی پلو چیست؟

علت نپختن باقالی فریزری، کهنه بودن آن است، باقالی های کهنه که مغز زردرنگ و رنگ پوست تیره دارند، دیرتر پخته می شوند. مغز باقالی خشک نیز باید سبز و رنگ پوست آن روشن باشد تا زودتر بپزد.
چه نوع باقالی بخریم که زود بپزد؟

همانطور که گفتیم علت نپختن باقالی و علت سفت شدن باقالی در باقالی پلو کهنه بودن آن است، اگر می خواهید باقالی هایتان در باقالی پلو زود پخته شود، هنگام خرید به رنگ و شکل باقلا توجه کنید.

رنگ باقلا باید سبز خوش رنگ باشد و محل دانه ها در داخل غلاف، فضای خالی کمی داشته باشد یا به اصطلاح دانه دار باشد. پوست باقلا بهتر است سبز رنگ باشد، به خاطر داشته باشید که باقلا هرچه سبز تر باشد بهتر است.
روش پخت باقالی دیر پز

برای پخت سریع باقالی نکات زیر را رعایت نمایید:

باقالی را قبل از پخت بخیسانید.
اگر می خواهید باقالی زودتر پخته شود، نمک را در دقایق پایانی پخت به آن بیافزایید.
در زمان پختن باقالی کمی جوش شیرین (به اندازه نصف قاشق چای‌خوری) به آن بیافزایید.
قبل از افزودن باقالی به برنج آن را جداگانه نیم پز کرده و سپس به برنج بیافزایید.

روش پخت سریع باقالی فریز شده

برخی افراد برای راحت پوست کندن باقالی مقداری نمک به آن می افزایند، نمک موجب می شود که باقالی دیر بپزد. قبل از فریز کردن باقالی روش بلانچ کردن را امتحان نمایید. جوش دادن باقلا سبز برای حفظ رنگ سبز باقلاها و جلوگیری از تغییر رنگ سبز باعث میشود که بافت باقلا کمی نرم شده و بعد از آب شدن یخ و بعد از پخت کامل سفت نباشد و طعم و حس تازگی در دهان حس شود.
جوش شیرین برای پخت باقالی
برای کم کردن زمان پخت باقالی مقداری جوش شیرین به باقالی در حال پخت اضافه کنید.
برای نرم شدن باقالی خشک چه کنیم؟

برای نرم شدن باقالی خشک نیز آن را 12 ساعت قبل از پخت در آب خیس دهید و نمک را در دقایق پایانی پخت به آن بیافزایید و در زمان پختن باقالی کمی جوش شیرین (به اندازه نصف قاشق چای‌خوری) به آن بیافزایید.

برچسب‌ها:

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید