🔥22

فصل جوانسازی پوست و رسیدن به وزن ایده آل با این گیاه ارزان فرا رسید | فرصت را از دست ندهید

خواص ریواس: ریواس نوعی گیاه است که ساقه های ریواس به رنگ های قرمز، صورتی و سبز روشن و بافتی شبیه ساقه کرفس و طعم ترشی دارد. این گیاه معمولا در کوهستان ها و نقاطی با دمای پایین می روید. ریواس سرشار از مواد مغذی و ویتامین ها است و کالری اندک دارد. ریواس فواید بسیار فراوانی دارد و برای درمان بسیاری از بیماری ها و مشکلات مفید است.

گیاه

۱.درمان یبوست

ریواس یک ملین طبیعی است و می تواند برای درمان یبوست استفاده شود. این گیاه دارای سنوساید است که به عنوان یک ملین محرک عمل می کند و ریواس حاوی مقدار زیادی فیبر است که می تواند سلامتی دستگاه گوارش را ارتقا دهد.
۲.استحکام بخشیدن به استخوان ها

ویتامین کا همچنین برای تشکیل استخوان نیز مهم است. ریواس حاوی مقدار خوبی از ویتامین کا است که می تواند در سوخت و ساز استخوان و کمک به جلوگیری از پوکی آن، نقش ایفا کند. ریواس منبع خوبی از کلسیم است و برای سلامتی استخوان لازم است و ریسک شکستگی استخوان را کاهش می دهد.
۳.ارتقای سلامتی مغز

خواص ریواس، ویتامین کا موجود در ریواس آسیب عصبی به مغز را محدود می کند و منجر به جلوگیری از آلزایمر شود. ریواس می تواند به درمان التهاب در مغز کمک کند و از آلزایمر، سکته و اسکلروزیس جلوگیری نماید.
۴.لاغری و کاهش وزن

ریواس گزینهٔ خوبی برای کاهش وزن محسوب می شود. ریواس چربی ندارد و 100 گرم ریواس فقط 21 کالری انرژی دارد. ریواس دارای فیبر فراوانی است، مصرف فیبر در افراد دارای اضافه وزن اهمیت ویژه ای دارد و به کاهش اشتها و ایجاد احساس سیری طولانی مدت تر کمک می کند. ترکیبات موجود در ریواس می توانند به افزایش سوخت و ساز و افزایش چربی سوزی کمک کنند. این گیاه همچنین حاوی کاتچین است، ترکیب مشابهی که در چای سبز نیز موجود است و همان خواص مفید را داراست. کاتچین به عنوان افزایش دهنده متابولیسم شناخته شده است و همچنین به سوزاندن چربی بدن و کاهش وزن کمک می کند.
۵.مبارزه با سرطان

مصرف منظم ریواس موجب مبارزه با سلول های سرطانی و پیشگیری از استرس اکسیداتیو می شود. مطالعات جانوری نشان داده است، فیزیون یک ماده شیمیایی موجود در ریواس که رنگ ساقه را تشکیل می دهد، می تواند پنجاه درصد سلول های سرطانی را طی 48 ساعت از بین ببرد. برای خنثی کردن رادیکال های آزاد در داخل بدن که موجب بی خاصیت کردن سلول های بدن و ایجاد استرس اکسیداتیو در اندام های بدن می شوند، بهتر است از غذاهای محتوی ویتامین A و ویتامین C، مانند ریواس، استفاده کنید. همچنین ریواس منبع طبیعی بتاکاروتن و سایر ترکیبات پلی فنول مانند زآگزانتین و لوتئین است که با عوامل ایجاد سرطان دهان و سرطان ریه مبارزه می کنند. خواص ضد سرطانی ریواس به طور قابل توجهی وقتی پخته می شوند، افزایش پیدا می کند.
۶.محافظت از قلب
ریواس به عنوان منبع خوبی از فیبر سطح کلسترول را کاهش می دهد، خوردن ساقه ریواس، کلسترول بد را تا 9٪ درصد کاهش می دهد. مطالعات دیگر درباره ترکیبات فعال در ریواس می گویند که این ترکیبات از شریان ها در مقابل صدماتی که به بیماری قلبی عروقی منجر می شود، محافظت می کند. بعضی منابع می گویند که ریواس همچنین می تواند فشار خون را نیز کاهش دهد و از این طریق به محافظت از قلب کمک کند.
۷.درمان دیابت

بعضی از تحقیقات نشان داده اند که ترکیبات موجود در ساقه ریواس می تواند به بهبود سطح قند خون و حتی به کاهش کلسترول کمک کند. ترکیب فعالی که راپونتیسین نامیده می شود برای دیابت مفید است پس مبتلایان به دیابت می توانند، جهت تثبیت قند خون شان، ریواس را به رژیم غذایی شان اضافه کنند.
۸.بهبود بینایی

خواص ریواس، مصرف ریواس سبب تقویت بینایی چشم می شود زیرا ریواس حاوی لوتئین و ویتامین ث است که هر دوی اینها به بینایی بهتر کمک می کند. گونه های قرمز ریواس مقادیر قابل توجهی فلاونوئید پلی فنولیک مانند زئاگزانتین، بتاکاروتن و لوتئین دارند که این مواد مغذی، در بدن انسان به ویتامین A تبدیل می شوند. پس، مصرف منظم ساقه های ریواس قرمز به افزایش بینایی و به تاخیر انداختن بیماری های متعدد چشمی کمک می کند.
۹.سلامت کلیه

مطالعات نشان می دهد که ریواس می تواند اثرات معالج را در درمان بیماری های مزمن کلیوی در مرحله 3 و 4 را بهبود بخشد. اما از آنجا که ریواس حاوی مقداری اکسالیک اسید و ترکیبات اگزالاتی است که برای سنگ کلیه مضر است و تشکیل آن را تشدید می کند، از این رو سلامت نمناک توصیه می کند با پزشک خود قبل از مصرف آن مشورت کنید.
۱۰.درمان علائم یائسگی

زنان در مرحله یائسگی دچار علائم شدید جسمی و عاطفی مانند تعریق شدید شبانه و گرگرفتگی می شوند و خطر پوکی استخوان نیز در این دوره افزایش می یابد. ریواس سرشار از کلسیم است و می تواند به کاهش بعضی از این علائم یائسگی کمک کند. همچنین مطالعات نشان می دهند ریواس حاوی فیتوستروژن است و می تواند علائم یائسگی و گر گرفتگی را التیام بخشد.
۱۱.رفع چین و چروک و به تاخیر انداختن پیری پوست
پیری زودرس که معمولا با لکه های قهوه ای پوست و چین و چروک صورت همراه است. مصرف منظم ریواس به دلیل وجود ویتامین آ و آنتی اکسیدان طبیعی به خنثی سازی رادیکال های آزاد کمک می کند و علائم پیری مانند چین و چروک را به تاخیر می اندازد. همچنین مصرف ریواس سبب می شود پوست شما از آسیب سلول ها توسط رادیکال های آزاد به دور بماند.

ریواس یک عامل ضد باکتریائی و ضد قارچ است و به حفاظت از پوست شما در مقابل عفونت های مختلف کمک می کند. برای بهره بردن از خواص ریواس خام می توانید ژل ساقه ریواس را خارج کرده و بر روی صورت خود بمالید. بعد از 15 صورت خود را با آب سرد بشویید. این ماسک را هر روز صبح تکرار کنید.
۱۲.رنگ کردن مو

ریشه ریواس حاوی مقدار خوبی از اکسالیک اسید است که به مو رنگ قهوه ای روشن یا بلوند می دهد. وجود اکسالیک اسید رنگ موها را طولانی تر کرده و به پوست سر آسیب نمی رساند.

برای رنگ کردن مو با ریواس حدود سه قاشق سوپ خوری از ریشه پودر شده ریواس را به دو فنجان آب اضافه کرده و به مدت 15 دقیقه آن را بجوشانید و بگذارید تا شب به حال خود باقی بماند. محلول حاصل را صبح تصفیه کرده و بر روی موهای خود بریزید و رنگ موی خارق العاده را مشاهده کنید.
۱۳.رفع اختلالات ژنتیکی کبد

خواص ریواس، سندرم هپاتیت نوزادان، یک اختلال نادر ژنتیکی است که باعث ترشح صفرا در کبد نوزادان می شود. ریواس حدود 89٪ در کاهش زردی و لکه های زرد پوست که نشان دهنده غلبه ی صفرا است، موثر است.
۱۴.کاهش کلسترول

مصرف منظم ریواس می تواند، به طور مؤثر، موجب افزایش سطح کلسترول خوب (HDL) در بدن و کاهش تجمع کلسترول شود. ساقه ریواس مقادیر زیاد فیبر و استر گالویل که یک ماده شیمیایی ضدکلسترول است، را در خود دارد بنابراین گنجاندن ریواس در رژیم غذایی سطوح کلسترول را کنترل می کند.
۱۵.کاهش التهاب پانکراس

خواص ریواس، افراد مبتلا به التهاب شدید پانکراس، با استفاده از پودر ریواس چینی، با یک برنامه مشخص غذایی، می توانند التهاب را در کل بدن و آسیب به کبد و کلیه را کاهش دهند.
۱۶.درمان زخم های گوارشی

در ریواس مقدار چشمگیری فیبر وجود دارد که از بروز بیماری های گوارشی جلوگیری می کند. مصرف فیبر می تواند موجب تسریع درمان یبوست و به دفع انواع اختلالات گوارشی و خنثی کردن عوامل آن مانند عوامل ایجادکنندهٔ سرطان روده بزرگ کمک کند. همچنین این مادهٔ مغذی به دفع مناسب مدفوع و جلوگیری از گرفتگی های معده کمک می کند. بااین حال، در صورت بروز مشکلات گوارشی، بهتر است ابتدا با پزشک مشورت کنید.

برچسب‌ها:

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید