🔥12

فصل میوه درمان فشار و قند خون فرا رسید + پاک سازی یک سال سموم در روده بزرگ

زردآلو به دلیل وجود انواع آنتی اکسیدان های قوی و ویتامین هایی مثل ویتامین C و ویتامین A خاصیت ضد سرطانی بسیار قوی دارد. مصرف زردآلو می تواند باعث کاهش رشد سلول های سرطانی شود و به کنترل رادیکال های آزاد مخرب که یکی از عوامل اصلی سرطان هستند کمک کند.


میوه

زردآلو سرشار از ویتامین C است و این میوه مقدار زیادی بتاکاروتن، فیبر و آنتی اکسیدان دارد که در سلامتی نقش مهمی ایفا می‌کنند. آنتی اکسیدان‌های موجود در زردآلو شما را در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند و بتاکاروتن موجود در آن که در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود از آسیب‌های چشمی جلوگیری می‌کند.
ميوه و هسته شيرين زردآلو به علت دارا بودن ويتامين C برای تقويت بدن، رفع اختلال در رشد کودکان، جلوگيری از خونريزی لثه مفيد بوده و به علت داشتن آهن، در خون سازی مؤثر است.
زردآلو تصفيه کننده خون، باز كننده عروق، رفع كننده بوی بد دهان و تب بر است. از سوی ديگر، زردآلو به علت داشتن کبالت برای کم خونی مفيد بوده، التهاب مفاصل را برطرف و ضد نرمی استخوان است.
زردآلو به علت داشتن مقداری اسید سالسیلیک، برای درد مفاصل و رماتیسم مفید است. خنک و اشتها آور بوده و خوردن آن باعث رفع تشنگی و عطش می‌شود. این میوه برای رفع یبوست و بواسیر مفید است.
زردآلو سبب هضم غذا می‌شود و از یبوست جلوگیری می‌کند. برای مصرف برگه، ابتدا آن را با آب شسته و به مدت یک روز در آب خیس کنید، سپس با استفاده از لیموترش، هنگام صبح ناشتا، برگه خیس خورده را همراه با آب آن میل کنید، زیرا برای رفع یبوست بسیار مفید است و حرارت درونی بدن را پایین می‌آورد.
زردآلو میوه‌ای کم کالری و کربوهیدرات است (یک میوه فقط ۱۷ کالری و ۴ گرم کربوهیدرات دارد) و این خبر خوبی برای بیماران دیابتی است چون آن‌ها به خوبی می‌توانند زردآلو را در رژیم غذایی خود قرار دهند از طرف دیگر فیبر موجود در آن‌ها می‌تواند سطح قند خون را تنظیم کند.

زردآلو همچنین دارای شاخص گلیسمی پایینی است – به این معنی که تاثیر پایداری بر سطح قند خون شما دارد و سطح آن را خیلی سریع افزایش نمی‌دهد. این میوه همچنین سرشار از ویتامین E است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند و سطح قند خون را بهبود می‌بخشد. و یکی از خواص اصلی زردآلو خشک قطعا همین است که مکملی سالم برای رژیم دیابتی به شمار می‌آید.
نه تنها میوه، بلکه دانه‌های زردآلو هم در تسکین التهاب موثر هستند. در واقع، یک مطالعه ثابت کرده است که چگونه عصاره روغن هسته زردآلو در برابر کولیت اولسراتیو، که یک بیماری التهابی روده است، موثر بوده و به رفع آن کمک کرده است. بنابراین یکی از خواص هسته زردآلو رفع التهاب‌های روده است. پس از خواص هسته زردآلو هم غافل نشوید.

طبق گزارش بنیاد آرتریت، زردآلو سرشار از بتا کریپتوکسانتین است، یک ماده شیمیایی که می‌تواند از آرتروز و سایر اشکال التهابی آرتریت جلوگیری کند. به طور کلی می‌توان گفت منیزیم موجود در این میوه می‌تواند دردهای ناشی از التهاب را کاهش دهد.
مصرف منظم زردآلو به کم شدن خطر کاهش بینایی مرتبط است. اما مهم‌تر از آن، زردآلو سرشار از کاروتنوئیدها و زانتوفیل‌هاست، مواد مغذی که محققان معتقدند می‌توانند از بیماری‌های بینایی مرتبط با افزایش سن جلوگیری کنندو همچنین حاوی ویتامین A است که یکی دیگر از مواد مغذی مهم برای چشم هستند.

طبق مطالعات، استفاده موضعی از عصاره هسته زردآلو می‌تواند با تحریک تولید اشک، خشکی چشم را کاهش دهد.
طبق مطالعات، زردآلو می‌تواند از آسیب کبدی محافظت کند و علائم بیماری کبد چرب (انباشته شدن چربی در کبد) را کاهش دهد. جالب‌تر این‌که زردآلوهای ارگانیک در تقویت بازسازی کبد هم موثر هستند. پس برای بهره بردن از خواص زردآلو حتما میوه تازه آن را استفاده کنید.
فیبر موجود در زردآلو معجزه می‌کند. همان‌طور که دیدید فیبر هم از قلب هم سیستم گوارش محافظت می‌کند اما از طرف دیگر فیبر می‌تواند شما را به مدت طولانی سیر نگه دارد و این قطعا به مدیریت وزن کمک می‌کند. پس برای احساس سیری و کنترل اشتها می‌توانید زردآلو را در رژیم غذایی لاغری خود قرار دهید و به این ترتیب با یک تیر دو نشان بزنید یعنی هم از خواص زردآلو برای کاهش وزن بهره ببرید و هم از خاصیت‌های دیگر آن لذت ببرید.
یکی دیگر از خواص زردآلو این است که برای افراد کم خون بسیار مفید است. زردآلو منبع خوبی از آهن است که به درمان کم خونی کمک می‌کند. آهن تولید هموگلوبین را بهبود می‌بخشد و کیفیت خون را هم افزایش می‌دهد. پس اگر کم خون هستید و می‌خواهید از خواص زردآلو برای درمان کم‌خونی بهره ببرید حتما از زردآلو و برگه زردآلو استفاده کنید.

برچسب‌ها:

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید