🔥846

فوری/اضافه شدن واریزی فوق العاده برای بازنشستگان از این ماه | اعمال حق مناطق جنگی در احکام حقوق بازنشستگان

نباید بازنشستگان از دریافت حق مناطق جنگی در حقوق بازنشستگان محروم‌ بمانند.


حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان در ایران بر اساس قوانین و مقرراتی تعیین می‌شود که تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله طبقه بازنشستگان، نوع شغل و زمان خدمت است. در ایران، بازنشستگان به دو دسته عمومی و ویژه تقسیم می‌شوند.به طور کلی، حقوق بازنشستگان شامل حقوق پایه، بیمه‌های اجتماعی، بیمه تکمیلی، روزهای تعطیل و تعطیلات سالانه، یارانه‌ها و منافع دیگر است. همچنین، سازمان تامین اجتماعی در صورت لزوم می‌تواند تغییراتی در حقوق بازنشستگان اعمال کند.یکی از عوامل مهم در تعیین حقوق بازنشستگان، سابقه کاری آنهاست. سال‌های کاری فرد در سازمان یا شرکتی که در آن کار می‌کرده است، به عنوان یک شاخص مهم برای محاسبه حقوق بازنشستگی استفاده می‌شود. در ایران، برای محاسبه حقوق بازنشستگان از یک فرمول استاندارد استفاده می‌شود که نرخی از حقوق ماهانه و سابقه کار را در نظر می‌گیرد.

کرمانشاه مشاور استاندار کرمانشاه در امور ایثارگران گفت: نباید بازنشستگان از دریافت حق مناطق جنگی محروم‌ بمانند.

خیرالله رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نقش مهم مردم استان کرمانشاه در دفاع از خاک میهن در دوران دفاع مقدس، گفت: گوشه گوشه این استان محل شهادت جوانان رشید این آب و خاک است که جانانه در برابر دشمن بعثی سینه سپر کردند و اجازه ندادند یک وجب از خاک ایران اسلامی به بیگانگان واگذار شود.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه ۳۵ هزار نفر ایثارگر دارد، گفت: کمتر خانواده‌ای در استان داریم که در بین نزدیکان خود شهید یا ایثارگر نداشته باشد.

رشیدی با بیان اینکه استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس ۹۸۰۰ شهید، ۲۲ هزار و ۸۲۸ جانباز و قریب ۱۸۰۰ آزاده تقدیم اسلام و انقلاب کرده است، خاطرنشان کرد: این استان با ۱۵۵۰ بانوی جانباز بیشترین جانبازان زن کشور را داشته و با ۱۰۱۷ بانوی شهیده رتبه دوم را از نظر تعداد شهدای زن در کشور دارد.

رشیدی با بیان اینکه استان کرمانشاه در دوران جنگ تحمیلی ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال تقدیم انقلاب کرده، گفت: این استان حدود ۱۶ هزار شهید غیربومی هم دارد که از سایر استان‌های کشور به مناطق عملیاتی این استان آمده و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه ۶۰۰ شهید غریب دارد که در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق به شهادت رسیده‌اند، ادامه داد: استان کرمانشاه ۳۷۰ جانباز بالای ۷۰ درصد دارد.

رشیدی خواستار توجه همه دستگاه‌ها به خانواده شهدا و جامعه ایثارگری شد و گفت: رسیدگی به امور جامعه ایثارگری تنها تکلیف یک دستگاه نیست و همه در مقابل آنان وظیفه داریم.

مشاور استاندار کرمانشاه در امور ایثارگران در ادامه با بیان اینکه دسته‌ای از ایثارگران را داریم که در دوران دفاع مقدس در نوار مرزی خدمت کرده و در توضیحات کارت ایثارگری آنها واژه “ایثارگر موظف” قید شده که آنها را از امتیازاتی که شامل حال دیگر ایثارگران می‌شود محروم می‌کند، اضافه کرد: انتظار داریم متولیان مربوطه نسبت به تغییر این واژه به “ایثارگر داوطلب” اقدام کنند تا این دسته ایثارگران هم از امتیازاتی که به دیگر ایثارگران تعلق م‌ گیرد، بهره‌مند شوند.

وی همچنین با اشاره به محروم ماندن بازنشستگان از دریافت حق مناطق جنگی، گفت: حق مناطق جنگی به تصویب رسیده و اکنون در احکام کارکنان دستگاه‌های اجرایی برخی استان‌ها از جمله کرمانشاه آمده، اما متاسفانه بازنشستگان این استانها که در زمان جنگ تحمیلی زیر موشک و بمباران در این مناطق مشغول خدمت بوده‌اند، از این حق محروم هستند.

رشیدی عنوان کرد: روا نیست افرادی که در طول سال‌های دفاع مقدس در مقابل دشمن بعثی سینه سپر کرده و در مناطق جنگی مشغول خدمت بودند، از دریافت حق مناطق جنگی محروم بمانند و فرزندانشان که بعضا در دوران دفاع مقدس به دنیا هم نیامده بودند، این امتیاز را دریافت کنند.

رشیدی خواستار اعمال حق مناطق جنگی در احکام بازنشستگان شد.

حقوق بازنشستگان
حقوق بازنشستگان

علی بابایی‌کارنامی در حالی خبر ارسال لایحه‌ افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان را اعلام کرد که معتقد بود: به طور طبیعی این افزایش برای کارگران هم باید اتفاق بیفتد. این منوط به تشکیل جلسه شورای عالی کار است.

آن‌طور که رییس فراکسیون کارگری مجلس گفته، دولت در حال ارسال لایحه‌ای است که برای کارکنان و بازنشستگان در راستای همسان‌سازی، ۲۰ درصد افزایش حقوق را برای نیمه دوم سال اعمال کند.

علی بابایی‌کارنامی در حالی این خبر را اعلام کرد که معتقد بود: به طور طبیعی این افزایش برای کارگران هم باید اتفاق بیفتد. این منوط به تشکیل جلسه شورای عالی کار است.
وی تاکید کرد: زمانی که در مورد حقوق و دستمزد کارگران تصمیم‌گیری می‌شد، این بحث مطرح بود. افزایش ۲۷ درصدی حقوق، جوابگوی تورم و معیشت جامعه نیست. حتی طبق آمارهای رسمی سبد معیشتی کارگران و کارمندان هیچ تناسبی با تورم فعلی کشور ندارد. دولت باید به فکر معیشت جامعه خصوصا اقشار ضعیف باشد.

وی ادامه داد: استدلال کسانی که موافق افزایش ۲۷ درصدی حقوق و دستمزدها بودند این بود که دولت می‌تواند تورم را کنترل کند. اما الان ۵ ماه از سال گذشته است. تورم به آن نقطه ای که خصوصا در کالاهای اساسی مردم، کنترل نشده و افزایش هم یافته است. آنهایی که مدعی بودند افزایش حقوق کارگران، تورم را هم افزایش می‌دهد امروز باید پاسخگوی وضعیت جامعه و معیشت کارگران باشند.

به نظر می‌رسد این بدعتی است که دولت سیزدهم پایه‌گذار آن خواهد بود. این‌که در سال دو بار حقوق کارمندان و بازنشستگان تغییر کند. یک بار در سال گذشته در مهرماه دولت لایحه‌ای را به مجلس تحت عنوان متناسب‌سازی حقوق کارمندان دولت و همچنین بازنشستگان کشوری و لشکری به مجلس فرستاد. در این لایحه پیشنهاد شده بود با توجه به این‌که در قانون بودجه سقفی برای افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری در نظر گرفته شده، مجوزی برای میزانی افزایش حقوق برای آنها در اختیار دولت قرار گیرد. در صورت صلاحدید مجلس، از ابتدای شهریورماه دریافتی کارکنان دولت مقداری افزایش یابد.

بر این اساس، برای کارکنان دولت درصد افزایش به صورت پلکانی در نظر گرفته شده بود. به طوری که کسانی که به نوعی حقوق بگیر پایین حساب می‌شوند، نزدیک ۲۰ درصد افزایش داشتند. هرچقدر که بالاتر بیاید، درصد کاهش پیدا کرد.

این پیشنهاد در نهایت در هشتمین ماه سال ۱۴۰۱ به تصویب مجلس رسید. سخنگوی شورای نگهبان، چهاردهم آبان‌ماه از تایید مصوبه مجلس درباره متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری خبر داد.

مسعود میرکاظمی، رییس وقت سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: دولت از اول شهریور گفته بود حقوق‌ها افزایش یابد. در مجلس قرار بر اول مهر شد که این‌جا صرفه‌جویی شد.

 

  • محمدرضا عموزاد

    باسلام بنده جانباز شمییایی ۲۵درصد اعصاب وروان هستم سی سال همزمان با کار در دانشگاه و بامدرک کارشناسی ارشد حقوقم جدیدا اضافه شد خیلی کم است با داشتن خانمم بیماری خاص. پیشرفته با تورم جامعه حقوقم واقعا کفاف نمی کند یه فکری بکنین خواهشا بیشتر داروها را پرداخت می‌کنیم بیمه قبول نمی‌کند بیشتر چیزها بازنشت شدیم قطع شد

  • بازنشسته ارتش

    من بازنشسته جانباز 60درصد با 120 خدمت حضور در جبهه را دارم متاسفانه حقوقم 12میلیون میباشد ایا این بی احترامی به من ایثارگر نیست پس چه نام دارد یا اینکه بابت 60درصد جان 250هزار تومان بمن جانباز ارتشی میدهند ارزشی برای ما قایل نیستند از نظر حقوقی نسبت بتمام کارگران و کارمندان کمترین حقوق ن م کشور است دلسوزی نداریم فقط در حد گوشت قربانی بما نگاه میکنند

  • حسن عطاییان

    بنده ازتاریخ 1364/7/1لغایب 1367/6/31درروستاهای اسلام آبادغرب ازشهرهای کرمانشاه باشرایط بسیارسخت باکلاسهای 5پایه باجمعیتهای بالای 40نفربه تدریس اشتغال داشم ولی تاکنون ازمزایای حق جنگی محروم بوده ام لطفا فکری هم به فکرمابازنشستگان آموزش وپرورش که تعداد65نفربودیم ودرروستاهای کرمانشاه مشغول حدمت بودیم نیزبشود

  • ناشناس

    سلام به خدا قسم الان وضع بازنشستگان کشوری از تامین اجتماعی خیلی بهتره تازه تامین اجتماعی وقتی بازنشسته میشه دیگه با سازمان لباسش قطع میشه ولی کشوری از همه امکانات سازمان قبلش به من هستش تورا به قرآن به فکر تامین اجتماعی باشید گناه دارند که خجالت زن وبچه باشند

  • مجید هزارخانی

    سلام بنده سال 64و65دوسال در سردشت بودم داذطلبانه از سازمان تربیت بدنی اعزام شدم به ما کارت ایثار ویک کارت تکریم دادند ولی دریق از یک ریال کمک پس این کارته به چه دردی میخوره

  • ناشناس

    من با دو عدد ترکش۵ درصد جانبازی دارم تابه حال مشکلی نداستم ولی حالا دستم قابل استفاده نیست ودردهم فراوان دارد باید چکار بکنم

  • خدابخش فرجی

    سلام حق مناطق جنگی برای فرماندهان اضاف شد دیگ هیچ کدام قدمی برای باز نشستگان انجام نمی دهند

  • مرتضی درخشنده

    سلام من بازنشته تامین اجتماعی شیراز هستم 1سال درجنگ بودم کارت ایثارگری هم دارم از دولت میخوام حق جنگی بهمن هم پرداخت کن 3 تا ترکش خوردم

  • شهرام منوری بازنشسته لشکر ۸۱ کرمانشاه

    با دویست ماه منطقه هفده عملیات در دفاع مقدس و خدمت زیاد ااان خانودهام گرسنه هستنند

  • شهرام منوری

    سلام من بازنشسته ارتش هستم کارت ایثار م الان دو ساله که در اداره پست که است یا خودشان من آدرس پردیس کرمانشاه داده بودم در پردیس چند شهر دست بدست شده وقتی پیگری کردم اداره پست مرکز میگه دادی و به ایثار گران تهران الان دوساله منتظر چه بود یعنی انقدر سخته من هم آوریم مشخصه چرا انقدر برای ما وقت نمی گذارند با دوست ماه منطقه و جانبازی که کارت آنهم نیامده باید چکار کنیم

  • ناشناس

    بازنشستگان لشکری و کشوری و تامین اجتماعی فراموش شده آند گول این تبلیغات را نباید خورید

  • ناشناس

    باسلام بنده بازنشسته تامین اجتماعی ایلام هستم ودرهشت سال جنگ وهشت سال بازسازی پالایشگاه آبادان بامستندا ت حظور فعال داشتم ولی متاسفانه .. نه جانباز دارم ونه ایثار گر

  • کاش ۳۰سال خالصانه خدمت نمیکردم الان تو خونه اجارهی وحقوق شندر غاز با چهار تا بچه ونوه باید دزدی میکردم همه چی هم میتونستم انجام بدم خیر نبینین

  • زهرا صباغی

    عرض ادب خدا رحمت کنه همسر بنده هم در حین خدمت شاغل بودنش منطقه رفته بودن

  • علی کریمی

    سلام والا من سال شصت و پنج رفتم خدمت مناطق جنگی سه را حسینیه شصت هفت هم خدمتم تمام شد برای بازنشستگی برای اون سی ماه خدمتم هم پولش را ازم گرفتن برای سابقه هیچ امکاناتی هم برام در نظر نگرفتن الان باز نشسته تامین اجتماعی هستم

    • ناشناس

      با سلام با این تورم واقعا زندگی با ماهی ۹ میلیون برا کسی که بچه داره عین رفتن به جهنم خواهشا بجای تبلیغ جدی فکری به حال ماها بکنید

  • کرم صیدی

    کارت هوشمند ایثار این دو سال است اقدام کردیم چرا صادر نمی کنند مگر وجدانن صدور یک کارت چقدر زمان می برد

  • بازنشسته

    زمانی که جنگ سال 59شروع شدوتا68ادامه داشت کسانی که الان شاغلن وحق ایثارگری میگیرن دراون سالهای جنگ سرکارنبودن ولی قشرمابازنشستگان درتمام سالهای جنگ مشعول خدمت بودیم حق جنگی هنوزدرمرحله حرف است وعملی نشده بنظرشمانماینده مجلس ومدیرصندوق بازنشستگی درپرداخت حق جنگی عدالت برقراراست؟جواب این سُوال کجاست؟

  • کرم صیدی

    باسلام و درود به آقای رشیدی عزیزمابازنشستگان تامین اجتماعی هم مدت 24 خدمت وظیفه خود را در جبهه های حق علیه باطل گذراندیم ودارای کارت ایثار هستیم ولی متاسفانه هیچگونه امتیازی برای این قشر قائل نیستند وباگذشت 40سال ازاین قضیه حتی حاضر نیستند یک کارت هوشمند ایثار که دوسال است تمام مدارک را تحویل داده‌ایم برای ما ارسال کنند عمر مان سر رسید و از این بی عدالتی خسته چکاری از دستمان بر نمیآید

  • ناشناس

    سلام حرفای خوب وبجاست ولی چطور کی عملی میشه وکدوم دولتمردی این حرفاروقبول میکنه بماند

  • افسران ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران

    بازنشستگان لشکری ارتش هر کدام نفری ۱۶۰ ماه ۱۵۰ ماه ۱۷۰ ماه ۱۸۰ ماه حتی بیشتر یا کمتر مدت منطقه عملیاتی وجنگی دارند تا کنون حتی یک ریال بابت مدت منطقه عملیاتی و جنگی زمان جنگ عراق علیه ایران دریافت نکرده اند ودر فیش حقوقی شأن اعمال و درج نشد ه است و همچنان با حقوق ناچیز وکم زندگی سختی را با روزگار سپری می کنند آیا این انصاف و عدالت هست که دولت بین نیرو های مسلح وبازنشستگان لشکری ارتش تبعیض و تفاوت و فرق قایل می شود. …….

  • ناشناس

    ما که با کرونا جنگیدیم هیچ حقی بما دادید جنگ جنگ است حداقل فوق العاده جنگی را بما بازنشسته کشوری که در بیمارستان‌ها بودیم بدهید

  • شماحق جنگی رابده اضافه حقوق پیشکش

  • برادرهای همرزم مگه نه اینکه سوابق حضور در جنگ رو به دستور آقای احمدی نژاد پولش را تامین اجتماعی حساب کرد اونهم به روز پولش رو گرفت که جزو سابقه ی بیمه بشه کدوم ایثار گر کدوم مسئول به ما اهمیت داد حرف هم بزنیم میگن میخواستی نری جبهه !الان عواقبش پیری ودردومستاجری این شندره غاز هم با وعده و وعیدو منت تو بوقش میکنن !هیچ مسئولی درکش ودردش رو نداره فقط حرفای صد من یه غازه!

  • ناشناس

    هر چقدر امتیاز هست به جانبازان 25درصد به بالا تعلق میگیرد از حقوق تا ماشین، مسکن وغیره سوال است آیا جانبازان زیر 25درصد جانباز بحساب نمیان؟این افراد هم با همون هدف در جنگ حاضر شدن حتما باید دست و پای آنها قطع میشد که جانباز بحساب بیایند

  • ناشناس

    ترا به خدا به داد بازنشتگان کشوری برسید

  • جانباز

    بزرگواران تورم بهانه است الان شش ماه از سال می گذره گرانی از عید به اینور ۵۰ درصد رفته بالا ولی حقوق بازنشتگان کشوری ۱۵ درصد واقعا این عدالت است من جانباز و مدرک تحصیلم لیسانس تورا به خدا بیاید حقوق من را با یک بازنشته مدرک پنجم بانک مقایسه کنید دو برابر من حقوق می گیرد هیچ در هر مراسمی کلی به حسابشان پول می ریزن . واقعا این عدالت در نظام اسلامی ای مسولین بیاید قضاوت کنید ایا ما حق نداریم جلو مجلس جمع بشیم تا از حقمان دفاع کنیم

  • ناشناس

    بنده هم درسال ۶۱و۶۲ درمنطقه جنوب در عملیات‌های سخت شرکت کرده‌ام وکارت ایثا ر دارم ویک کارت معشیت هم داده اند ارزش ندارند وبازنشته تامین اجتماعی هستم بقیه نهادها حق ایثارگری پرداخت می شود به غیر از تامین اجتماعی

  • ناشناس

    به فکر بازنشستگان لشکری باشید سفره شان خیلی کوچک شده دریافتی بازنشستگان لشکری علی الخصوص فراجا نصف دریافتی شاغلین است

  • غلامحسین

    بااحترام برتمامی ایثارگران هشت سال دفاع مقدس متاسفانه دولت محترم چندان ارزشی برای ایثارگران فاعل نشده و برازنده ایثارگران نمیباشد یک کارت تکریم کارت دادن که هیج ارزشی ندارد لااقل ماهیانه میتوانن مبلغی شارج نمایند که این کاررانکردن وبهتره پروندهای ایثارگران در بنیاد ایثارگران باشه تاتفاوتی بینشان نباشه من ایثارگر فراجا هستم ولی بنیاد خبرنداره اگه امکاناتی هست برای همه باشه ومجلس ودولت یک بار برای همیشه قانونی تصویب نمایند برای حمایت از عزیزان ایثار گر چرا کارت ایثار دادین چراتکریم کارت دادین برای تبلیغ درتلوزیون که اعلام بشه این تعداد کارت دادین کارت خالی بدرد چه میخورد آن زمانی که عزیزان داوطلب مناطق جنگی بودن مسعولین فعلی در دبیرستان و راهنمایی درس می‌خواندند پس شماراجان مادرتان ایثارگران رادریابید که هرچه داریم از وجود آن عزیزان داریم درهرکجای سرزمینم دورترین روستا تا مرکز پایتخت انشالله رهبری اشاره ای نمایند تامگر مسعولین بیدارشوند یاعلی

  • توفیق کمالی

    مگه قرار نبود به گفته آقای ترکی متناسب سازی مربوط به نیمه دوم ۹۹ در شهریور پرداخت بشه پس چی شد شهریور هم کم مانده تمام بشه فقط حرف حرف میشنویم از عمل خبری نیست شاید شهریور سال دیگه اجرا بشه

  • ابوالقاسم

    من101 ماه درمناطق جنگی بودم بازنشسته تامین اجتماعی هستم چرا حق ایثارگری برای بازنشسته تامین اجتماعی اعمال نمیشه بزرگان کشور کمی تفکر

    • ناشناس

      بنده بازنشسته همکار تامین اجتماعی هستم ودر کرمانشاه ودر منطقه جنگی ایلام به مدت شش ماه خدمت کردم به چه علت هم اکنون که بازنشسته هستم برایم حق مزایای مناطق جنگی تعلق نمیگیرد دولت و سازمان تامین اجتماعی باید پاسخگو باشد

  • بنده خدا

    متاسفانه شهر اولین شهید جنگ تحمیلی جز مناطق جنگی نبود،جای تاسف داره

    • حسین رضایی

      من کل عمرم در منطقه جنگی خوزستان بودم و هستم بازنشسته تامین اجتماعی یک سال هم جبهه بودم ولی حتی کارت ایثارگری هم بهم ندادن کل سربازی راهم نقداخریدم چرادولت کاری برای ما انجام نمیدهد

  • ناشناس

    افزایش حقوق بازنشستگان لشکری با توجه به گرانی وتورم روزمره گی در ایران بایستی ۱۰۰ درصد با تورم همخوانی ومطابقت داشته باشد وگرنه صدای دوهل از دور خوش است ….

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید