🔥52417

فوری/افزایش حقوق بازنشستگان بر اساس نرخ تورم از این ماه | افزایش 3 میلیونی حقوق بازنشستگان تصویب شد

جزئیات جدید از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد

حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان در ایران بر اساس قوانین و مقرراتی تعیین می‌شود که تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله طبقه بازنشستگان، نوع شغل و زمان خدمت است. در ایران، بازنشستگان به دو دسته عمومی و ویژه تقسیم می‌شوند.به طور کلی، حقوق بازنشستگان شامل حقوق پایه، بیمه‌های اجتماعی، بیمه تکمیلی، روزهای تعطیل و تعطیلات سالانه، یارانه‌ها و منافع دیگر است. همچنین، سازمان تامین اجتماعی در صورت لزوم می‌تواند تغییراتی در حقوق بازنشستگان اعمال کند.یکی از عوامل مهم در تعیین حقوق بازنشستگان، سابقه کاری آنهاست. سال‌های کاری فرد در سازمان یا شرکتی که در آن کار می‌کرده است، به عنوان یک شاخص مهم برای محاسبه حقوق بازنشستگی استفاده می‌شود. در ایران، برای محاسبه حقوق بازنشستگان از یک فرمول استاندارد استفاده می‌شود که نرخی از حقوق ماهانه و سابقه کار را در نظر می‌گیرد.
رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی جزئیات جدیدی از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان این سازمان و همچنین وضعیت مسکن بازنشستگان را اعلام کرد.
محمد اسدی؛ رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار کرد: حدود 4 میلیون و 600 هزار بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی داریم که حقوق آن‌ها از سازمان دریافت می‌شود. 360 کانون استانی و شهرستانی داریم و 3 هزار نفر هیئت‌مدیره‌های کانون هستند. پیگیری امور مشکلات بازنشستگان صندوق و قوانین و خدماتی و رفاهی از مهمترین وظیفه ماست.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: ماده 96 تامین اجتماعی به صراحت می‌گوید تامین اجتماعی مکلف است حداقل سالی یک‌بار حقوق بازنشستگان برابر تورم و معیشت افزایش دهد و این باید از سوی هیئت وزیران تصویب شود؛ البته بعضا شاهد برخی مشکلات در این حوزه هستیم.

اسدی یکی از مسائل و مشکلات بازنشستگان را درمان دانست و عنوان کرد: در درمان بازنشستگان ماده 54 تامین اجتماعی به صراحت می‌گوید صفر تا صد هزینه بیمه‌شدگان در بخش درمان باید از سوی سازمان پرداخت شود.

وی با اشاره به قرارداد بیمه‌های تکمیلی بازنشستگان افزود: قرارداد با آتیه‌سازان حافظ تا آبان ماه 1402 است و تمام می‌شود.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: تامین اجتماعی سرمایه کارگران و بین‌النسلی است و هیچ کسی نباید به سرمایه دست درازی کند اما می‌بینیم دخالت‌هایی از سوی دولت نیز صورت می‌گیرد.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی تصریح کرد: هر دستی که بخواهد در داخل جیب بیت‌المال تامین اجتماعی برود، قطعا باید منتظر برخورد و واکنش جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی باشد.

اسدی درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: برای آنکه متوسط‌بگیران فاصله خود را در زمان برقراری مستمری با حداقل‌بگیران حفظ کنند، متناسب‌سازی انجام می‌شود که 75 درصد آن برای سال 1399 و 1400 پرداخت شد و 25 درصد آن مانده که در احکام بازنشستگان نیز آمده اما پرداخت نشده است. ما در حال تعامل با مجلس هستیم تا دولت مکلف شود حقوق بازنشستگان را به اندازه تورم افزایش دهد تا هرساله نیازمند متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نباشیم.

وی در رابطه با موارد تحت پوشش اقلام‌ دارویی در بیمه‌های پایه اظهار کرد: 400 قلم دارو در سال جاری از پوشش بیمه‌های پایه خارج شده است. داروهایی که از شمول لیست‌های تحت پوشش بیمه خارج شده، مثل ویتامین و مسکن‌ها بقای بازنشسته را تضمین می‌کند و بازنشسته بدون این داروها نمی‌تواند زنده بماند و سرپا باشد و این داروها تنها برای جوانان جنبه غیرضروری دارد اما از لیست‌ها حذف شده است. از زمانی که نسخه‌ها الکترونیکی شده، مستنداتی نیز نزد بازنشستگان وجود ندارد تا بازنشسته شکایت کند و بگوید از من مبلغی بابت دارو اخذ شده است. ما مکتوب به شورای عالی بیمه نامه زده‌ایم و گفته‌ایم باید بررسی شود که چند درصد داروهای خارج شده از پوشش برای بازنشستگان با نظر پزشکان ضروری است. متاسفانه شفاف‌سازی در حوزه دارویی وجود ندارد. ما در شورای عالی بیمه نماینده نداریم و خود شرکت‌های بیمه و دولت در آن حضور یافته و پاسخگو نیستند.

حقوق بازنشستگان
حقوق بازنشستگان

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: باید حقوق بازنشستگان به ویژه آن دسته از بازنشستگانی که دریافتی کمی دارند، در بودجه سال آینده افزایش پیدا کند.در تعریف مستمری یا حقوق بازنشستگان به زبان عامیانه ، می توان گفت ، مقدار پولی است که ماهانه ، به طور مستمر و تا پایان عمر ، به افراد دارای شرایط بازنشستگی مندرج در قانون تامین اجتماعی و قانون مدیریت خدمات کشوری و بر اساس احکام جدید بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی ، تعلق می گیرد.

اصلاح تصویب‌نامه موضوع تعیین ضریب حقوق کارمندان، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، قضات و بازنشستگان کشوری و لشکری در سال ۱۴۰۲ ابلاغ شد.

هیئت وزیران در جلسه اول مرداد ۱۴۰۲ به پیشنهاد شماره ۱۷۲۵۷۹/۵۱۰۳۹ مورخ ۲۸ تیر ۱۴۰۲ معاونت حقوقی رییس جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نامه شماره ۳۶۰۷/ ت ۶۱۱۲۴ هـ مورخ ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ به شرح زیر اصلاح کرد.

۱- در بند (۳) بعد از واژه «افزایش» واژه «ضریب» الحاق میشود.

۲- بند (۵) به شرح زیر اصلاح و تبصره‌های (۱) و (۲) آن به قوت خود باقی و متن زیر به عنوان تبصره (۳) به بند مذکور الحاق می‌شود.

۵ -در اجرای جزء (۴) بند (الف) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و حداقل حقوق سایر حقوق بگیران حداقل حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی به میزان بیست درصد (۲۰) افزایش یافته و به شرح زیر تعیین میشود:

الف- برای کارمندان دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و سایر مشمولان قانون مزبور و نیز بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی به میزان بیست و نه میلیون و ششصد و پنجاه و هشت هزار (۲۹.۶۵۸.۰۰۰) ریال

ب- برای کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت به میزان شانزده میلیون و سی و چهار هزار و چهارصد (۱۶.۰۳۴۴۰۰) ریال

تبصره -۳ در هر صورت رعایت حداقل مبلغ حکم کارگزینی موضوع بند (۶) این تصویب نامه در خصوص کارکنان رسمی، پیمانی، قرارداد کار معین (مشخص) و کارکنان طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی الزامی است.

۳- بند (۶) به شرح زیر اصلاح می‌شود:

الف- در ابتدای بند مذکور عبارت در اجرای جزء (۱) بند (الف) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور» الحاق میشود.

ب- عبارت «حداقل مبلغ حکم کارگزینی یا قرارداد افرادی که در سال جاری استخدام یا در قالب قرارداد کار معین (مشخص) یا طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به کارگیری میشوند هفتاد میلیون (۷۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال تعیین میشود.» حذف میشود.

پ- در تبصره (۱) بند یاد شده، عبارت و صرفاً در محاسبه پاداش پایان خدمت موضوع بند (هـ) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور و ذخیره مرخصی استحقاقی در زمان بازنشستگی احتساب می‌شود.» حذف می‌گردد.

قانون رتبه‌بندی معلمان با هدف افزایش کیفیت در مدارس کشور و حمایت بیشتر از معلمان با شاخص‌هایی همچون توانمندی بیشتر در تدریس، ارتباط با دانش‌آموزان و … از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اجرا شد.

در مجموع ۹۶۰ هزار نفر از معلمان مشمول رتبه‌بندی شدند و معلمان در رتبه‌های آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم به ترتیب معادل رتبه‌های ۱، ۲، ۳، ۴ و ۵ گروه بندی شدند.

با وجود اجرای رتبه‌بندی برای معلمان شاغل اما این موضوع برای معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ محقق نشده بود.

طبق اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، اجرای رتبه‌بندی برای ۶۳ هزار معلم بازنشسته سال ۱۴۰۰، ۵۱ هزار بازنشسته سال ۱۴۰۱ و ۸۰ هزار بازنشسته سال ۱۴۰۲ حدود ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و سازمان برنامه و بودجه تعهد داده تا دو ماه آینده کل مبلغ را وصول کند تا قبل از شهریور، رتبه‌بندی معلمان بازنشسته اجرا شود.

در همین ارتباط، محمد وحیدی؛ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به تسنیم گفت: آموزش و پرورش بابت بازنشستگان سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ حدود ۴۳۰۰ میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی کشوری بدهکار بود که این بدهی پرداخت شده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ به صورت ماهانه، سهم صندوق بازنشستگی برای معلمان شاغل واریز می‌شود و نگرانی بابت بازنشستگی آنها وجود ندارد.

  • مستمربگیرم

    تشکر وسپاس ازدولت امید

  • ناشناس

    دوبرابر

  • غزل یوسفی

    من با ۶ حقوق و مستاجر بودن وداشتن ۴ فرزند مستمری بگیر وبیماری خاص چی کنم بنده پیوند شدم ۴ ماه دارومو ندارم بگیرم تورا خدا به دادم برسیدقسطامو چی کنم وام خونگی میگیرم تا بتونم غذا بچهامو تامین کنم من دیگه از زندگی خستم خودم هم پدر هم مادر چی کنم به کی دردمو بگم

  • بازنشسته کشوری

    رفتم دکتر برایم آندوسکوپی نوشتند حساب کردم ۱۵۰ ویزیت گرفتند و آزمایش دو میلیون پنجاه هزارتومان و آزمایش خون سه میلیون جمعا ۵ میلیون دویست گرفتند دارو گرفتم ۷۳۰ تومان شد برای سوم برج نوبت دکتراکبر ی مشهد اول دانش آموز بلوار وکیل آباد دو مشهد رفتم هر سری ۵۰۰ که خرج کردم جمعا ۷ ملیون آیا همسرم که ۸۷۰۰ حقوق میگیره نباید صدا برای من بلند بشه شب دعوا کردم حالا خودتان بزارید جای ما ۶ ماهه گوشت نگرفتم

  • بازنشسته

    فقط و فقط باید به خدا پناه ببریم

  • ناشناس

    ما که هشت سال دفاع مقدس جنگیدیم ازسروپا تیر و ترکش خوردیم ایا عدالت این است با ماهی پنج تومان زندگی کنیم این است عدالت

  • ناشناس

    تورو خدا حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی نیمه دوم سال زیاد کنید

  • دیدگاهتان بنویسید واقعٱ مسئولین برای دیدگاه
    مردم ارزش قائلند ؟

  • سلام بخدا گناه داریم منی که حقوقم ۲۹۰۰چطوری کرایه خونه ام رو بدم چی بخورم چکار کنم اون وقت میگن جایی کار هم بکنم میگن باید همینم قطع کنیم تو سرکاری این چه مملکتیه

  • با عرض سلام ، هنوز حقوقها اضافه نشده که قیمت اجناس خود بخود رفته بالا ، بخدا نمیخواد که اعلام کنید اگر بناست اضافه کنید خوب بکنید نه اینکه بیش از یک ماهه دم از اضافه شدن حقوقها میزنید و هیچ خبری نیست ، ولی از طرف دیگه قیمت اجناس میره بالا ، یک عرضی هم با واردات کنندگان خودرو داشتم شما که اینهمه خودرو گران قیمت وارد میکنید چه فایده ایی داره اگر راست میگید خودروهایی با قیمت پایین تر وارد کنید ، همش فکر سرمایه دار و خودتان نباشید

  • فرنگیس سلطانی فهرج

    با عرض سلام من مستمری بگیر کشوری بانک صادرات هستم هرماه برای من چهارمیلیون وصد حقوق واریز میکردند این ماه یک میلیون وهشتصد حقوق واریز کردن من یه زن بی سرپرست با این پول کرایه خونه بدم پول اب وبرق وگاز بدم یا خرج بچه هام موندم چکار کنم به کی بگم کجا برم اخه خودتون بزارین جای من یکماه با یک میلیون هشتصد چکار میتونین بکنین تابحال سابقه هم نداشته

    • ناشناس

      باید برید به سازمان مربوطه اعتراض کنید برای منم چندسال پیش همین کارو کردن ولی بعد از اعتراض حقوق درست شد برید توضیح بخواید

    • سلام خداکند دروغ نباشد شمارا بخدا با دروغ مردم را سر کار نگذارید

  • محمدرضایعقوبی امامی

    سلام، من بازنشسته تأمین اجتماعی هستم و در نیمه اول سال۱۴۰۱بازنشسته شدم متأسفانه نه ۲۸% افزایش مجدد سال ۱۴۰۱به من تعلق گرفت و نه همسان سازی حقوق در سال ۱۴۰۲ بدلیل ناعادلانه بودن قانون به دیوان شکایت کردم ولی متأسفانه خود دیوان با اشاره به قانون ماده ۹۶رأی را به نفع تأمین اجتماعی صادر کرد، ۳۱سال از بهترین روزهای عمرم را برای این مملکت زحمت کشیدم و حق بیمه پرداخت کردم و حالا که زمان گرفتن حق و حقوقمان هست هیچ کس به فکر ما نیست و همان قوانینی که خودشان وضع کردند به سر ما میکوبند، دیگه عمری برای ما نمونده که بخواهیم از حاصل یک عمر جان کندن و زحمت کشیدنمان استفاد کنیم، خواهش میکنم یک مقدار انصاف و انساندوستی را پیوست قوانین و بخشنامه های خود بنمایید تا آن دنیا بتوانید پاسخگوی این قشر زجر کشیده باشید

  • ایرانی

    دانشجویان ارشد و دکترای رشته ژنتیک دانشگاههای آزاد هم می توانند از مزایای مجوز آزمایشگاه استفاده کنند.‌

  • سلام بر دولت مردان انقلابی ،اگر واقعا می خواهید حقوق به بازنشته دهید که ماهیانه بیمه رد کرده برای چنین روزی چه منتی اشت ،بیایید حداقل را مبنا قراردهید برا باخرج یکماه عائله تحت تکلف بازنشسته با حداقل قرار دادن خریدبدنه ریخت وپاش ومهمان فقط خودش در حد بخور نمیر لبنیات ،گوشت ومرغ،برنج وحبوبات ،میوه،درمان ،سرویس مدرسه ،هزینه دانشگاه،قبوض،تعمیر وسایل خانه،ایاب وهاب نمی خواهد مسافرت و مهمان وخرید وسایل اساسی منزل را هم حساب کنید .

    • ناشناس

      بزرگواران دوسال همه معتقدند که حقوقهای کم را افزایش بدهید بازازسایرسطوح اضافه پنج میلیونی وانکه سه میلیون میگیرد هشتصد هزار افزایش میدهید اخه چقدر بین اینهاست که یکی ازسقف تعینی بالا میزند وانکه نوزده روز حقوق دارد وقانون تاکید دارد که سبد معیشت ملاک هست که اگر مثلا ۱۵ میلیون که خود این عدد زیر خط فقر که ۱۹روز روزی ۵۰۰هزار تومان را قائل باشیم میشود۹۵۰۰پس جرا ۴میلیون میگیرد این کجاش زیاده خواهی هست

  • مالک باقری

    سلام قابل توجه مدیران تامین اجتماعی ونمایندگان کانون‌های کارگری لطفا در جهت اجرای عدالت در پرداخت به فکر بازنشستگان سال ۱۴۰۰ به بعد باشید که طبق قانون برنامه ششم مشمول متناسب سازی بوده‌اند وبه ناحق از اون محروم شده‌اند لطفا در اسرع وقت حق این گروه از بازنشستگان را ادا کنید آن شالله

  • اخه با ۳۲ سال سابقه بیمه چرا باید برابر با کسی که ۲۰ سال سابقه داره حقوق گرفت چرا بی عدالتی اقای مسول شما خودت با حداقل حقوق میتونی زندگی کنی خجالت بکشین فقط الکی حرف میزنید

  • اقبال دانشیان

    سلام امیدی به تامین اجتماعی نیست

  • ناشناس

    فقط میشود بخدا پناه برد ولاغیر

  • کلیه حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و تامین اجتماعی باید حداقل چهار برابر شود

  • کلیه حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و تامین اجتماعی باید حداقل سه برابر شود

  • هنوز حقوقی اضافه نشده فعلآ درحد حرفه ولی قیمتها همه رفته بالا آخه با اجازه کی روچه حسابی سرخود قیمتها رو تغییر میدن چرا کسی نیست رسیدگی کنه مملکت شده قانون جنگل هرکسی که پول داره قدرت داره هرکاری دلش میخواد می‌کنه

  • کرم صیدی

    پول های صندوق بازنشستگان تامین اجتماعی را برندارید پدر جای دیگر هزینه کنید آخرش معلوم میشه این کار تا بجایی که با این قشر زحمت کش میکنید خدا خوش نمیاد اگر مسلمانی با پول آن پخته خودمان متناسب سازی کنید

  • سیروس کریم پور

    مگرمیشه یکی ده یاپنج سال سابقه بیمه داره بامن که سی وپنج سال سابقه دارم حقوقی که اضافه میکنن آنهای که سابقه کمتری دارن درصدبیشتری حقوق اضافه می کنن آن همه زحمت که ازبیست سال به بالا کارکردن حق امثال ماهانه میشه

  • فخریالسادات

    سلام واقعا متاسفم چرا به بازنشستگان نیروهای مسلح رسیدگی نمیکنید این قشر چرا آنقدر مظلوم واقع شده آخه خدایی این حقوق در شأن این افراد می‌باشد خواهشاً رسیدگی کنید

  • هوشنگ قاسمی

    بنده بازنشسته حداقل بگیر حقوق ازسازمان تامین اجتماعی هستم باتوجه به داشتن دوهمسررسمی مبلغ پیشنهاد شده آن سازمان دریافت میکنم باتوجه به افزایش بیست وهفت درصدی وسایرمزایای سال1402حقوق بنده وهم ردیفانم باید چه میزان باشد ببینیم آیاسازمان بطورصحیح محاسبه کرده یا خیر؟

    • ناشناس

      حرف های شما هم تکراری و غیر عمل است باز نشسته صبح که میشود به خاطر نداشتن اعصاب و نمیتوانند با این حقوق جواب گوی مخارج زنگی باشد از شرمندگی خانواده میزنه بیرون از خانه تو کوچه و پارک دور خودش می‌چرخد و منتظر مرگ است

  • اصغرعابدینی

    مسئولین زحمتکش توروخدابفکرمابازنشستگان تأمین اجتماعی باشیدبخدابابدبختی داریم زندگی‌ ميکنيم یک‌ماه شمابجای مازندگی کنید

  • فاطمه چعبی

    سلام من طلاق گرفته هستم حقوق پدرم دارم که بین من ومادرم تقسیم میشه حقوق من۲۶۰۰تمان است چرااینقدرکم فقط اسمش حقوق لطفارسیدگی کنید

  • سلام به همه ی دوستان من ی خانم با ی دخترم که پیش دانشگاهی هست فقط 4 میلیون 800 مستمری میگیرم همسرم بنده ی خدا نزدیک به 14 سال بیمه داشت با دوندگی زیییییییاد تونستم به این مستمری برسم که فقط پول 10 روز بهمون تعلق گرفت الآن هم برای همه بیمه ها از جمله معلمان و لشکری و بازنشستگان حقوق و همسان‌سازی تعلق میگره به جز ما که سال گذشته هم همین موقع ها برای همه حقوق ها اضافه شد به جز ما خدایا جز شما کی صدای مارو میشنوه خودت رحم و انصاف به دلشان بداز که بفهمند که ما هم انسانیم و تو این جامعه به سختی زندگی می‌کنیم 🤲🤲

  • ناشناس

    بخاطراسلام ازخیلی چیزهاگذشتیم تاجامعه اسلامی رونق بگیردبقولی نسل سوخته شدیم وحال دیگرچیزی ازعمرنمانده باهمین بیچیزی هم میتوان ساخت ولی بخاطر خودتان شده روز حساب ومواخذه درپیشگاه الهی رو درنظر بگیرید.باورکنیدخداازحق الناس نمیگذرد

  • دیروز بعداز دوسال رفتم دکتر ارتوپد بخاطر درد دائمی کمر و دست و پا مقداری ویتامین و مسکن داد آمدم داروخانه همه را آزاد حساب کرد و 450 تومان گرفت بغیر از هزینه های دیگر دریافتی من 6/200 است و اجاره هم پرداخت میکنم

  • ناشناس

    با تورم ۲۵۰ درصدی بازنشستگان فقط یک وعده غذا می خورند خداوند از تون نگذره با این تورمی که دولت ایجاد کرده است بازنشستگان توان خرید نان را هم ندارند لعنت خداوند بر بانیان وضع موجود اقتصاد کشور…..

  • ناشناس

    گرانی تورم بلای جان مردم نه دولت نه مجلس نیستند به فکر ملت نه صدقه نه منت افزایش می خواهیم با عزت فقط همسان سازی افزایش حقوق بازنشستگان لشکری کشوری وتامین اجتماعی متناسب با گرانی وتورم افسار گسیخته واقتصاد ورشکسته ایران……

  • سنگرسازبی سنگر

    سلام رزمندگان دوران دفاع مقدس ازهمه لحاظ باید موردتوجه ویژه قرارگیرندچون ازهمه چیز خود گذشتند وچیزی به عمرانان باقی نمانده است که در فقر زندگی کنند

  • یوسف صادقی کرمانشاه

    سلام بازنشستگان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران درزمان جنگ تحمیلی ازهمه چیز خود گذشتند که خدای حق به سزای گردن دولت و ملت دارن که ازهمه لحاظ باید مورد توجه ویژه قرگیرنداکثریت درقیدحیات نیستن اگرهم هستن چیزی به عمرانان باقی نمانده است

  • ناشناس

    اقا این چه قانونی است که به نفع خودش رای میدهد ماده ۱۱۱ را اجرا کوید اخر مگر می شود با ۷ تومن حقوق با این تورم بللا اجاره مسکن زندگی کرد این مبلغ کفاف ۷ روز زندگی را هم نمیدهد

  • تمنا داریم، حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی را همچون سایر بازنشستگان همسان و یکسان دستور به اقدام نمایند.ما قشر زحمت کش با ۳۰ سال خدمت صادقانه ، متاسفانه هم اکنون که موقع برداشت است؟؟ از حقوق کمی برخورداریم.؟؟؟ خواهش با کاری خانه.بچه مریض .نوه پیش فعال .وداما د و عروس و نداشتن سرمایه، خجالت خانواده را می کشیم؟؟ ما از زمانی که بازنشسته شدیم؟؟ خرج و مخارج ما بیشتر شده و باید دقیقا بازنشستگان ۲برابر شاغلین دریافتی داشته باشند، انشالله با دستور اکید ریاست محترم جمهوری و مجلس ونمایندگان مردمی، تا قبل شهریور متناسب سازی ویا همسان سازی وسایر امورات عدالت حقوقی و یکسان شدن مزایابرخورداررشویم.( ۲۵ درصد متناسب سازی هم برای بازنشستگان ۱۴۰۰ به بعد داده نشده است؟ ( پیشاپیش از تلاش و همت مضاعف بزرگواران ما به خواسته خود تا قبل شهریور برسیم.( از کوشش و زحمات تمامی دلسوزان ، نهایت تشکر و قدردانی می شود.) خداقوت🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻

  • ناشناس

    با عرض سلام به نظر بنده با توجه به تورم که شاخصه آن قیمت دلار است چون روی تمام اجناس تاثیر گذار است حقوق بازنشستگان از لحاظ ظاهری اضافه شده و باطنا حقوق نصف شده است ۰ون قدرت خرید بسیار پائینی آمده است

  • ناشناس

    چرا حق الزحمه رانندگان پراید کم است؟ چطور با درآمد کم روزانه رانندگان پراید با هزینه زندگی و هزینه زیاد تعمیرات ماشین و لاستیک زندگی کنند؟ بیمه بازنشستگی آنها را هم قطع کرده اید؟ این چه ظلمی است که به رانندگان زحمت کش ۵۰ ساله می کنید. از خدا بترسید. آنها با خانواده یک وعده غذا می خورند. خدا ازتون نگذره.

  • ازکارافتاده

    سلام.آیابنظرشماکجای این قانونتون درسته.اگر تامین اجتمائی دولتی هست.چراعیدماراطبق قانون نمی پردازید.اگر خصوسی هست چرادولت ونمایندگان ووزیران اجازه مزدن تاقانونی اجرائی شود.زک بام ودوهواکه نمیشه.هرکی ازراه میرسه دست توجیب این قشرمی کنه.بخداکه زیرخط فقربابدبختی زنده ابم فقط وفقط.باباکسی نیست این قشرراکمک کند
    .

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید