فوری/شارژ کارت یارانه سرپرستان خانوار | یارانه جدید نوروزی برای چه کسانی پرداخت می شود؟

خبری درباره واریز یارانه جدید نوروز در فضای مجازی منتشر شده است.


یارانه جدید

 باتوجه به آخرین «دهک‌بندی»، خانوارها می‌توانند در صورت لزوم، اعتراض و درخواست بررسی مجدد اطلاعاتشان را ثبت کنند. البته سامانه حمایت طی چند روز گذشته با اختلال مواجه بود، اما هم‌اکنون در دسترس قرار گرفته و سرپرستان خانوار می‌توانند با مراجعه به سایت حمایت به آدرس http://hemayat.mcls.gov.ir در صورت لزوم، اعتراض و درخواست بررسی مجدد اطلاعاتشان را ثبت کنند.

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان در خصوص زمان اعلام نتایج اعتراض خانوارهایی که نسبت به دهک‌بندی خود معترض هستند، افزود: بررسی‌ها به مرور صورت می‌گیرد، زیرا باتوجه به اینکه داده‌ها ثبتی است و به‌روزرسانی‌ها هر ۶ ماه یکبار صورت می‌گیرد، تا زمان اعمال و به‌روز رسانی، تغییری در روند یارانه‌بگیری فرد ایجاد نمی‌شود.

محمدی تصریح کرد: البته در برخی مواقع ممکن است دستگاه‌های حمایتی برای اولویت قرار دادن افرادی با شرایط خاص با ما مکاتبه کنند و ما نیز براساس ویژه بودن شرایط، بررسی آن‌ها را در اولویت قرار می‌دهیم.

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان تصریح کرد: علاوه بر سامانه حمایت، افراد می‌توانند با شماره‌گیری ۰۲۱۶۳۶۹ با مرکز پاسخگویی وزارت رفاه که از ۷ صبح تا ۱۲ شب پاسخگوی مردم است، اعتراض خود را بیان و ثبت کنند.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد ۸ درصد از افرادی که تغییراتی در دهک‌بندی‌شان ایجاد شده بود، ثبت اعتراض کرده‌اند.

وی در پایان گفت: با توجه به اعلام طرح کالا برگ فجرانه، در مرکز پاسخ گویی در روزهای گذشته با ترافیک روبرو بودیم و سعی براین است که در روزهای آتی این سامانه تلفنی تقویت شود.

هموطنان عزیز برای شناسایی این فروشگاه‌ها می‌توانند به نرم‌افزار کاربردی شما مراجعه و فروشگاه‌های اطراف خود را مشاهده نمایند. برای دریافت این نرم افزار می‌توانند به سکوهای بازار، مای‌کت و یا سایت shoma.sfara.ir مراجعه کنند. همچنین از طریق اجرای کد استعلام کالابرگ دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* می‌توانند لینک نصب این نرم‌افزار را دریافت کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این‌که «نزدیک به ۳۷ میلیون نفر از طرح فجرانه کالابرگ استفاده کرده‌اند»، عنوان کرد: مرحله اول این طرح تا ۱۷ اسفند ادامه دارد و بعد از آن دو ماه به صورت ماهانه هر ماه جداگانه اعتبارات را شارژ خواهیم کرد.

سید صولت مرتضوی صبح چهارشنبه دوم اسفند ۱۴۰۲ در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: طرح کالابرگ از اسفند پارسال آغاز شد و روش‌های مختلف و ابداعاتی را اجرایی کردیم که در دهه فجر امسال به اوج این طرح رسیدیم و مقرر شد یارانه مضاعف یا تشویقی برای هفت دهک جامعه پیش‌بینی و به صورت کالابرگ الکترونیکی پرداخت شود.

وی با بیان این‌که «طرح فجرانه کالابرگ با موفقیت اجرا شد و در مرحله نخست به مدت سه ماه ادامه دارد»، افزود: مرحله اول آن که از ۱۸ بهمن‌ماه آغاز شد تا روز گذشته تقریبا با استقبال ۱۲ میلیون و ۸۹۲ هزار و ۱۶ خانوار مواجه بوده است.

به طور مثال یک خانواده ۲ نفره مبلغ ۱ میلیون و ۲۴۰ هزارتومان یارانه جدید دریافت کرده اند.

کمتر از 2 روز مانده به نوروز ۱۴۰۳ شایعاتی در خصوص احتمال واریز یارانه معیشتی ویژه عید به گوش می‌رسد. این در حالی است که پیش از نوروز، ماه مبارک رمضان نیز آغاز می‌شود و تلاقی این دو مناسبت مهم باعث افزایش گمانه‌زنی‌ها در خصوص واریز عیدانه دولت شده است.

 دولت هنوز به گمانه‌زنی‌ها در خصوص واریز یارانه ویژه عید واکنش نشان نداده و درباره یارانه معیشتی ماه رمضان هم صبحتی به صورت رسمی مطرح نشده است و تنها یارانه‌ای که واریز آن به صورت رسمی تأیید شده، اعتبار کالابرگ الکترونیکی است که در قالب طرح فجرانه در بهمن‌ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد و این اعتبار در ماه‌های اسفند و ماه فروردین هم برای یارانه‌ بگیران دهک‌های یک تا هفت در نظر گرفته شده است.

اقتصادآنلاین نوشت: برخی معتقدند تمدید شدن طرح فجرانه در دو ماه اسفند و فروردین به این معناست که دولت این یارانه ۲۲۰ هزار تومانی را در حقیقت به عنوان عیدی سال جدید هم در نظر گرفته و خبر از عیدی نقدی نخواهد بود. در واقع طرح فجرانه هم عیدی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و هم عیدی نوروزی دولت به مردم است.

با این وجود گروه دیگری همچنان از دولت انتظار دریافت یارانه عیدانه دارند و سابقه دولت سیزدهم در واریز یارانه معیشتی ویژه نوروز این امیدواری را افزایش داده است. در واقع دولت در نوروز ۱۴۰۱ مبلغ ۱۰۰ هزار تومان عیدی برای بیش از ۱۲ میلیون سرپرست خانوار دهک‌های اول تا چهارم به انضمام افراد تحت پوشش و مستمری بگیران سازمان‌های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی واریز کرد و این احتمال وجود دارد که امسال نیز چنین عیدانه‌ای برای اقشار کم درآمد جامعه در نظر گرفته شود.

علیرغم آنکه مبلغ عیدی دولت در نوروز ۱۴۰۱ رقم قابل توجهی نبود اما به هر حال یک عیدانه غیر منتظره برای اقشار کم درآمد جامعه، به ویژه خانواده‌های پرجمعیت، می‌تواند بخشی از هزینه‌های آنها در نوروز را ولو اندک، جبران نماید.

ضمن اینکه از روز ۲۲ اسفندماه ماه مبارک رمضان هم آغاز می‌شود و باید دید آیا دولت قصد دارد مانند رمضان دو سال قبل از اقشار کم درآمد حمایت کند یا خیر. دولت دو سال قبل در فروردین ۱۴۰۱ مبلغ ۱۵۰ هزار تومان یارانه معیشتی به حساب بیش از ۱۱ میلیون سرپرست خانوار واریز کرد که هدف از این یارانه تشویقی، حمایت از دهک‌های اول تا چهارم و مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی که از دریافت سهام عدالت جا مانده بودند اعلام شد.

زنهار

  • ناشناس

    سلام نه سهام عدالت دارم ن هیچ ۲۴ سال بیمه آقام پرداخت الان فوت کرده ۴۵۰ بهمون میدن خداراخوش نمیاد این چه مسؤلین بی رم هستن مستاجر کرایه خونه‌ درنمیاد ماهی ۵ ملیون دوتا دانشجو آزاد بچه مدرسه باید چکار کرد با این همه سختی جوان دنبال ازدواج نمیرن بخاطر مشکلات اقتصادی تورا خدایه فکری به حال ما فقیر باشین باتشکر

  • مال توگشی نشان میده ولی انجا که بوردم کارتم نخواند چرا مشکل چیه

  • صغری شرقی

    سلام به نظر من یارانه ها نقدی بشن بهتره

  • ناشناس

    سلام هنوز هیچی به حساب من که سرپرست خانوار هستم نیامده

  • ناشناس

    هنوز که هیچی واریز نشده
    حتی همون یارانه قدیم کالا برگ رو از کجا بگیریم

  • علی اصغر کریمی

    بنده پیر مردی ۶۳ ساله هستم چیزی از اول انقلاب تا امروز حمایتی از این دولت ندیده ام مستاجر،هستم وکسی تا به امروز کمکی بمن نکرده اند فقط خدا کمکم کند

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید