🔥55

فوری/واریزی جدید 8 میلیون تومانی به حساب سهام عدالتی ها | سهام عداتی ها جیبشان پرپول شد

ارزش سهام عدالت 490 هزارتومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه های شرکت های بورسی در این سهام به 8 میلیون 672 هزار و 773 تومان رسید.

سهام عدالت

ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی امروز 8 اردیبهشت 1403 به 9 میلیون و 632 هزار و557 تومان رسید.

شاخص کل بازار بورس نیز با 652 واحد افزایش در ارتفاع 2.304.978 و شاخص هم وزن در ارتفاع 765.045 واحدی قرار گرفته است.

ارزش معاملات امروز بازار بورس6091 میلیارد تومان بود که در نهایت ارزش کل بازار بورس را در رقم 7962هزار میلیارد تومان قرار داد.

بیشترین تاثیرگذاری بر شاخص بازار بورس از طریق نمادهای فملی،شپنا،شستا،شتران،وبملت،وغدیر و تجارت صورت گرفت و شاخص های آریا،شگویا،تجلی،حسینا،خاور،سپیدار،فجهان بیشترین تاثیر را بر شاخص بازار فرابورس گذاشتند. اغلب نمادهای موجود در پرتفوی سهام عدالت در معاملات امروز با افزایش قیمت مواجه شدند.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: مکاتبات ما با ۸ شرکت که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند ادامه دار است.

 این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

او در ادامه می‌گوید: اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را بروز و مشکلات را رفع کنند سود برای آنها واریز می‌شود همچنین همراه با این سود،سنوات گذشته را هم دریافت خواهند کرد.

سود سهام که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

مرحله سوم سود سهام عدالت مربوط به عملکرد مالی سال ۱۴۰۱ شرکت‌ها که به دلیل قصور ۸ شرکت در واریز سود مرحله دوم سال گذشته به تعویق افتاده بود، در خرداد ماه ۱۴۰۳ پرداخت خواهد شد.

در زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت در اسفند ۱۴۰۲ مشخص شد که ۸ شرکت در مهلت مقرر نسبت به محاسبه عملکرد مالی سال ۱۴۰۱ و واریز سود سهام خود اقدام نکرده‌اند. این موضوع تخلف محسوب می‌شود و سازمان بورس اعلام کرده با این شرکت‌ها برخورد خواهد کرد.

سود مرحله دوم سهام عدالت که در پایان سال گذشته به سهامداران پرداخت شد به سه دلیل کمتر از واریزی مرحله اول در آذرماه بود:

فروش سهام توسط کارگزاری‌ها به درخواست متقاضیان در سال گذشته یکی از دلایل اصلی کاهش سود مرحله دوم بوده است. تفاوت در سبد سهام افراد دلیل دیگر این اتفاق است و عدم واریز سود توسط ۸ شرکت باعث شده که سود کاهش پیدا کند.

هنوز مبلغ دقیق سود مرحله سوم و تاریخ دقیق واریز آن توسط سازمان بورس اعلام نشده است. در اسفندماه، دارندگان سبد سهام عدالت به شرح زیر سود دریافت کرده‌اند:

سبد ۴۵۲ هزار تومانی: ۴۰۹ هزار تومان

سبد ۴۹۲ هزار تومانی: ۴۴۶ هزار تومان

سبد ۵۳۲ هزار تومانی: ۴۸۲ هزار تومان

سبد یک میلیون تومانی: ۹۰۶ هزار تومان

سهامدارانی که تقاضای فروش سهام خود را در سال گذشته نداده‌اند و در میزان سود دریافتی خود مغایرت مشاهده می‌کنند، می‌توانند از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پیگیری کنند. باید در نظر داشته باشند که واریز سود سهام عدالت به صورت خودکار و بدون نیاز به اقدام از سوی سهامداران انجام می‌شود. ضمنا مرکز تماس ۱۵۶۹ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران است. و در نهایت اینکه برای دریافت سود سهام عدالت به هیچ سایتی مراجعه نکنید و مراقب کلاهبرداری‌ها باشید.

جماران/اقتصادآنلاین

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید