🔥65534

فوری/واریز معوقات همسان سازی حقوق بازنشستگان از فردا | پرداخت مطالبات 25 درصدی همسان سازی حقوق بازنشستگان

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر ضرورت تعیین تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که باعث حفظ سرمایه اجتماعی نظام می‌شود، تأکید کرد.

همسان سازی حقوق بازنشستگان

همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان یک موضوع مهم و پیچیده در ایران است.همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به معنای برابر کردن درآمدهای بازنشستگان با توجه به شرایط فعلی جامعه است. در گذشته، سیستم بازنشستگی در ایران بر پایه نظام وظیفه بود، به این معنی که حقوق بازنشستگان به مبنای حقوق آخرین شغلی که انجام داده بودند، تعیین می‌شد.همسان سازی حقوق بازنشستگان باعث ایجاد عدالت نامتوازن در نحوه پرداخت حقوق بازنشستگان شده بود.اما در سال‌های اخیر، تلاش‌هایی برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در ایران انجام شده است. برخی از این تلاش‌ها شامل تغییر قوانین و مقررات مربوط به بازنشستگی، اصلاح سیستم بازنشستگی و تعیین استانداردهای جدید در پرداخت حقوق بازنشستگان است.با این حال، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان همچنان یک چالش بزرگ در ایران است.

سلمان اسحاقی در نشست علنی (دوشنبه ۳۰ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به سهمیه‌بندی بنزین گفت: مشکل ما در کشور این است که قانون منطقه‌ای اجرا نمی‌شود و زمانی که قانون در مجلس تصویب می‌شود، مجری قانون دستورالعمل و آیین‌نامه‌های آن را برای کلان کشور به گونه‌ای می‌نویسد که مناطق محروم را متضرر می‌کند.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس ادامه داد: سهمیه‌بندی بنزین همان طوری که در کلانشهرها اجرایی و عملیاتی می‌شود، در مناطق محروم نیز مانند خراسان جنوبی نیز اجرایی می‌شود. همچنین در مورد سهمیه آرد نیز اگر بخواهیم صرفه‌جویی را مدنظر قرار دهیم، آن را به استان‌های محروم تسری داده و مردم این استان‌ها را با تهران یکی می‌بینیم.

وی افزود: معاون اول رئیس جمهور ورود خوبی به موضوع سهمیه‌بندی بنزین داشتند اما باید تأکید شود که در استان‌های محروم فاصله زیادی بین جایگاه‌های سوخت وجود دارد که باز هم مردم را متضرر خواهد کرد.

اسحاقی خطاب به ذوالنوری عضو هیات رئیسه مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت، گفت: موضوع سهمیه‌بندی آرد مردم استان‌های محروم را متضرر کرده و ناراحتی آن‌ها را در پی داشته، نباید اجازه داد سرمایه اجتماعی در استان‌های محروم از بین برود بلکه باید آن را تقویت کرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر ضرورت تعیین تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که باعث حفظ سرمایه اجتماعی نظام می‌شود، تأکید کرد.

همسان سازی حقوق بازنشستگان
همسان سازی حقوق بازنشستگان

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه از تلاش مجلس در قالب کمیته مالی کمسیون تلفیق به منظور ایجاد منابع مالی پایدار برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داد.
ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس گفت: کمیته مالی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس در حال بررسی این موضوع است تا نتیجه بررسی‌های خود را برای رأی‌گیری به صحن کمیسیون ارائه کند.
عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس اظهار داشت: این همسان‌سازی حقوق بازنشستگان شامل حال بازنشستگان همه صندوق‌ها اعم از بازنشستگی کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی می‌شود.
ابوترابی خاطرنشان کرد: این موضوع پس از تحقق منابع درآمدی پایدار و تصویب در مجلس و شورای نگهبان به قانون تبدیل شده و در طول سال‌های اجرای برنامه هفتم توسعه اجرا خواهد شد.

اجرای کامل همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

(۱۴۰۲/۰۵/۰۹) سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: پرداخت ۲۵درصد مابه‌التفاوت متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران سال جاری و افزایش سالانه مستمری‌ها در احکام بازنشستگان اعمال شده و متناسب‌سازی بازنشستگان تامین اجتماعی به طور کامل صورت گرفت.

یکی از مطالبات همیشگی مستمری بگیران و بازنشستگان متناسب سازی حقوق شان است، دلیل مهم این مساله وجود تورم‌های پیاپی و کاهش قدرت خرید مستمری‌ها است.

از طرفی صندوق های بازنشستگی با مشکل کاهش ضریب پشتیبانی نسبت بیمه پردازان به مستمری بگیران و نیز مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت رو به رو هستند، بنابر این صندوق ها در تامین منابع برای اجرای متناسب سازی با مشکلات زیادی همراه هستند.

مرکز روابط عمومی و امور بین الملل سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: پرداخت ۲۵درصد مابه‌التفاوت متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران در سال جاری و همزمان با افزایش سالانه مستمری‌ها در احکام بازنشستگان اعمال شده و در عمل متناسب‌سازی بازنشستگان تامین اجتماعی به طور کامل صورت گرفته و از ابتدای سال جاری به تمام مشمولان در حال پرداخت است.

این سازمان در پاسخ به تذکر علی بابایی کارنامی، نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، مبنی بر پرداخت ۲۵ درصد مابه‌التفاوت مستمری بازنشستگان، اعلام کرد: بر اساس بند (ب) ماده (۱۲) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کل کشور، مقرر شده است، سازمان تأمین‌اجتماعی مطابق قوانین مربوطه در طول اجرای قانون برنامه، حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران را متناسب‌سازی کند.

در ادامه اطلاعیه سازمان برنامه و بودجه کشور آمده است: سازمان تأمین اجتماعی در اجرای ماده قانونی فوق، طی سال‌های ۱۳۹۹ و۱۴۰۰، ۷۵ درصد متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران خود را اجرا کرده است. مبنای متناسب‌سازی، رساندن مستمری فعلی فرد به نسبت اولین مستمری به حداقل دستمزد همان سال بوده است. ۲۵درصد مابقی نیز در سال جاری و همزمان با افزایش سالانه مستمری‌ها در احکام بازنشستگان اعمال شده و در عمل متناسب‌سازی بازنشستگان تأمین اجتماعی به‌طور کامل صورت گرفته است و از ابتدای سال جاری به تمام مشمولان در حال پرداخت است.

سازمان برنامه و بودجه کشور سپس افزوده است: با وجود اقدامات انجام‌شده توسط سازمان در اعمال کامل متناسب‌سازی و پرداخت مستمری با لحاظ متناسب‌سازی‌های یادشده، با توجه به نرخ تورم موجود و افزایش هزینه‌های زندگی، بازنشستگان درخواست‌ مجدد مبنی بر افزایش مستمری ماهیانه را دارند که افزایش مجدد مستمری‌ها بدون در نظرگرفتن محاسبات بیمه‌ای و منابع مالی و مجوز قانونی، سازمان تأمین اجتماعی را با بحران‌های اساسی مواجه خواهد کرد.

این سازمان تصریح کرده است: با عنایت به توضیح یادشده، ۲۵ درصد مورد ادعای نماینده مجلس شورای اسلامی از ابتدای سال جاری اجرایی شده و در حال پرداخت است.

  • چرا مطالبات ۵ساله بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی راپرداخت نمی کنید چندسال دیگه باید صبرکنیم

  • ناشناس

    باسلام در مورد اجرای قانون تصویب شده همانند سازی حقوق بازنشستگان کشوری مشاغل سنگین باید عرض کنم سکوت بلند تمرین فریادهاست چون خدا می شنوه

  • ناشناس

    باسلام ۱۴۰۳همسان سازی درسی سه سال همه دیگه فوت کردند

  • علی حسینی

    سلام خیلی سخت زندگی میکنیم با 35 سال سابقه مامردیم فقط زنده هستیم مثل مرده متحرک زندگی میکنیم با10 تومن ومریضی خاص چطور میشه زندگی کرد خدا حق ما رو از کسانی که مسئول تعین حقوق هستند رو بگیره

  • بازنشسته

    واریز معوقات از فردا
    😃😃😃😃😃😃😃
    این جمله آنقدر تکرار شده
    که نمیدونیم این فردا کی میاد
    بخاطر اینکه مطالب تون دیده و خونده بشه کمتر با اعصاب و روان ما بازی کنید

  • بازنشسته مظلوم تامین اجتمائی

    باسلام چرا سازمان برنامه وبوجه میگوید ۲۵ درصد متناسب سازی را از اول سال حساب کردیم وبرای مشمولان در حال پرداخت است چرا دروغ میگوئید من یکی از مشمولان هستم هرچه حساب میکنم خبری از ۲۵درصد نیست ودرضمن این ۲۵درصد نزدیک به دوسال عقب افتاده دارد چرا آن را پرداخت نمیکنند شما مردم راچه فرض کردیدمن که دردانشگاه امام صادق درس نخواندم هرچه حساب میکنم یا اضافه حقوق ندادید ویا ۲۵درصد را

  • ناشناس

    یک اشتباه بزرگ که در مورد سنوات ارفاقی مشاغل سخت در برنامه هفتم دارد رخ میدهد این است که سنوات ارفاقی به سه بخش تقسیم شده در صورتیکه اگر به دو بخش تقسیم شود بسیار بهتر میباشد یک بخش که هرسال ۱ سال و شش ماه حساب میشود با حداکثر ده سال سنوات ارفاقی و برای مشاغل گروه ب میباشد که درجه سختی انها بالاتر از ۵۰ درصد است و این خوب است همچنین برای مشاغل سخت گروه الف که هر سال ۱/۲ حساب میشود با حداکثر ۵ سال سنوات ارفاقی که این هم خوب است ولی برای ان مشاغل گروه ب که درجه سختی انها کمتر از ۵۰ درصد میباشد و هر سال ۱/۳ حساب میشود با حداکثر ۷ سال سنوات ارفاقی این یک اشتباه بزرگ است و برای این گروه هم مثل گروه الف هر سال ۱/۲ حساب شود با حداکثر ۵ سال سنوات ارفاقی. ولی با این روند صعودی قرار گرفتن مشاغل عادی در گروه مشاغل سخت، اینده نگرانه تر و حساب شده تر این است که ان مشاغل گروه ب که درجه سختی انها بیشتر از ۵۰ درصد میباشد با ۲۲ سال کار متوالی و با ۸ سال سنوات ارفاقی بازنشسته شوند و دو گرو دیگر یعنی گروه ب که درجه سختی انها کمتر از ۵۰ درصد و گروه الف با ۲۵ سال کار متوالی و حداکثر ۵ سال سنوات ارفاقی بازنشسته شوند و همچنین حداکثر سقف سابقه بازنشستگی پیش از موعد به خصوص بازنشستگی مشاغل سخت یعنی کسانی که سابقه انها کمتر از ۳۰ سال باشدعدد شسته رفته و گرد شده ی ۳۰ روز حقوق در ماه باشد و نه ۳۵ روز حقوق در ماه.حتی اگر سابقه شخص یک روز مانده به سی سال. چون کسی که تا سی سال کار نکرده چه دلیلی دارد که حداکثر سابقه ۳۵ روز حقوق در ماه شامل او شود. تا این روند شیب صعودی بازنشستگی مشاغل سخت کمی شیبش کمتر شود و سرعت سقوط سازمان تامین اجتماعی هم کمی کمتر شود

  • ناشناس

    خدا حقمون بگیره با هشت میلیون بچهای دانشجو ل
    وابتدای قیمت همه سربه فلک کشیده

  • من شوهرم بیماری خاص داره با کلی هزینه دارو البته دیگه نمیتونه کاره دیگه ایی بکنه آخه یه لحظه یه لحظه حتی برا یکماه دریافتی حقوقشون مثل ما باشه با این گرانی قسط و وام ماهی هفت و خورده ایی بگیرن میتونن زندگی کنن آخه چه عدالتی هست یه کارمند بانک که تازه وارد بانک شده با کلی حقوق و مزایا آخه چه عدالتی هست فقط می‌گذاریم پیش خدا خدا خودش درست کنه

  • من سال ۴۰۱ با مدرک کارشناسی ارشد بازنشته شده ام.همکار بنده با مدرک کارشناسی .ضمن خدمت سال ۴۰۰ بازنشسته شده .من ۱۰میلیون می گیرم و اون ۱۷میلیون.این کجاش متناسب سازی انجام شده.

  • بازنشسته

    تمام حرف های 25در صد کاملا دروغ هست ،از زمان میر هاشم موسوی عامل بدبختی بازنشستگان شروع شد بنده بازنشسته سال 1401با مدرک ارشد حقوقم از بازنشسته فوق دیپلم 1400کمتر هست بعد هم میگن تمام مطالبات رو پرداخت شده،بنده از همکاران اسبق خود میر هاشم هستم که در سال 1401بر اساس همان 10درصد محاسبه گردیده هست خواهشمند است دروغ نگوئید متشکرم

  • سعید اهتمام بر

    از سرمایه ای بازنشستگان در جهت سندکای بازنشستگی استفاده هم سود خوبی به آنها می‌رسد و هم سرمایه در گردش آنها به سندیکا کمک می‌کند دولت هم یاری می‌کند انشا الله بازنشستگان باید وکیل حقوقی داشته باشد تا در جهت امنیت سرمایه بازنشستگان و سرمایه گذاری سرمایه آنها کمک حقوقی برساند و در دادگاه ها که سرمایه ها چند ساله خوابیده مثل ارثیه بنده که متصرفها گرفتن و دو فرزندم دکترا دارند نمی‌توانند بدون سرمایه کاری انجام بدهند و سرمایه وارائه ما را متصرفان گرفتن و دادگاه هم طی ۵ سال بنده را پاسکاری می‌کند و بخاطر نیامدن شاهد یا خرید شاهدین و یا حقو حسابها نتوانستیم برای فرزندانم و کشورم یک آزمایشگاه کوچک درجهت تشخیص بیماریه درست کنیم این شده که همه لنگ میزنیم و مسئولان بدرد نخور با مدارک قلابی که در قسمت‌های دولت کار می‌کنند برای یک ندونم کاری ۵ سال از زندگی عقب می‌افتید و شرایط از بین می‌رود و جوانان که رهبری هزار بار فرمودند به آنها سرمایه بدید نمیخواد سرمایه بدید به قول رهبر سرمایه هایی که دارند را به خودشان بدهید تا در جهت منافع کشور خرج بشه و اگر یک کم هم حقوق کم بود اعتراضی هم صورت نمی‌گیرد و امنیت سرمایه در کشور حفظ می شود انشالله که دادگاه ها بویژه لواسان با درایت سرمایه مردم را برای منافع کشور زودتر به نتیجه برساند نه اینکه ۵ سال برای پرونده شاهد را می‌خرند نمیاد دادگاه تبرئه صادر میکنه دوباره دوسال دیگه باید بدوید اونم شاید بشه یا نشه ریست کل دادگستری‌ها و دادستان‌ها همگی می‌توانند باهم امنیت سرمایه ها را حفظ کنند

  • ناشناس

    ازسال ۹۹که قرار بود ۱۰۰درصد به حقوق بازنشیته ها اضاف بشه ۲۵ درصد باقی ماند که هنوز اجرا نشده اگر که اجرا شده حقوق یک بازنشسته که در سال ۹۹ ۵ یا ۶ میلیون حقوق می گرفته تو سال الان در سال ۴۰۲ با حساب ضریب سال های ۴۰۰ و ۴۰۱ و ۴۰۲ دریافتی بازنشسته باید بین ۱۸تا ۲۰ میلیون باشه چطوریحساب کردین که الان حقوق ۱۲ میلیون می گیره نحوه اصاف کردن ودرصد زدن را به ما هم بگید تا ما هم یاد بگیریم
    خدا اجرتون بده این قدر به ملت دروغ نگید
    حق و حقوق بازنشسته ها رو این قدر پای مال نکنید

  • ناشناس

    اگر متناسب سازی از اول سال به طور کامل اجرا شده پس اضافه حقوق که هر سال به همه اضافه میشه چی شد همه رو لاهم کردید فکر میکنید ما متوجه نیستیم ؟

  • ناشناس

    بازنشسته شهرداری هستم چند ماه می گن همسان سازی واریز میشه ولی هش دروغه چرا بامردم راست نیستید دین گناه همه به گردن مسولین بی کفایته

  • چه فرقی میکنه من یا دیگری

    اگر ۲۵درصدودادید پس اضافه حقوق ندادید.اگراضافه حقوق دادید
    ۲۵درصدوندادید.کلاه بردارید دیگه

  • ناشناس

    باسلام چرا دروغ میگویید کدام ۲۵ درصد این۲۵ د صد از سال۱۴۰۰باید حساب شود یعنیتا ۱۴۰۲ میشه ۲۴ ماه هرماه ۲۵ درصد مبلغ چطور واریز شده که ما ندیدیم شما فقط امدین ان ۲۵ درصد به فروردین ۱۴۰۲ اضافه کردین پس عق افتاده ۲۴ ماه قبل بازنشستگان کجا رفت نکنه انم مثل فرشای قیمتی کاخ گلستان دوزد برد چرا مردم خر فرض میکنید دست بردارید ازین دروی ودروغ

  • ناشناس

    فقط از خدا بترسید ،وقتی میگین ۲۵ درصد اجرایی شده ،چرا در واریزی نمایان نمیشود ،این همه حاشیه پراکنی نکنید ،وقتی بحث اضافه شدن حقوق عنوان میکنید ،از همه چی گفتید به جز اضافه که چطور باید بشه ،وچه شد،وتصمیم نهایی هم خودتان نمیفهمید که چه گفتید،

  • یک بازنشسته

    من باحقوق7800دوتا پسر بالای 30سال دارم که مجرد هستن چه باید گرد

  • پلنگ خشمگین

    این روزها هم می‌گذرد همچنین که سال‌ها گذشته شرمندگی برای کسی که درست کار نکرده

  • دلاری خرج میکنیم ریالی حقوق میگیریم

  • متناسب سازی اصلأ اجرا نشده

  • M:
    بالاخره بعداز 45سال دقیقأمشخص شد که اکثر مسئولین ومدیران کارفرمایی بیش نبودندو همگی طرفدارلگدمالکردن حقوق کارگران وبالطبع بازنشستگان بوده اند و کاملأ با ارائه این رأی آشکارتر و نمایانتر شد. خداوند متعال که خودناظر گفتار وکردار نابجای اینها میباشد، که در اکثر صحبتها کمک به معیشت و سفره اکثر مردم وملت را تکیه کلام خودشان کرده اند و مشخص شد که به غیر از ریاکاری ودورویی و چندجانبه عمل کردشان، معلوم کرد که همگی به دور از صداقت و قانون گرایی عملکرد داشته وهمچنان هم دارند. وقتی سبدمعیشت، تورم واقعی، خط فقر و قوانین مصوب درنظر گرفته نمیشود، و حتی به سخنان رهبری، رئیس جمهور، تمکین نکرده و همچنان هم تکمین نمی کنند و خودسرانه به نوعی برای کارفرمایان و دولتیان و خصولتیها و خصوصیها، حکومتی راه انداخته و حکمرانی می کنند و برای تحریک و تهییج ملت ومردم و جامعه و ایجاد نابسامانی بیشتر از هیچگونه عملی مضایقه ندارند. حتی همین تمکیم نکردن به قوانین مصوب اسلامی کار، در مدت چندین سال نشانگر همین تفکر تفرقه افکنانه و منافقانه بوده و بازهم ادامه میدهند و چنانچه مشخص است، درآینده نیز همین رفتار معضل افکنانه خودرا ادامه خواهند داد. بایستی فکری اساسی تر و بنیادی تر صورت گرفته واجرایی شود.

    تامین اجتماعی مختص بازنشستگان و کارگران وکارفرمایان غیردولتی میباشدو از اندوخته و واریزی حق بیمه و همچنین از سرمایه گذاری و منافع آن میبایستی بیشتربه احوال و حال و روز وتامین معیشت وسایر هزینه های خود وخانواده انهامصرف وهزینه شود، اکثر مردم و جامعه راضی نیستندشناها از کیسه خلیفه ببخشید و خودرا آدم درسته زمانه و فیلم نشان بدهید. همچنین هیچیک از بازنشستگان هم راضی نیستند از داراییها و سپرده و سرمایه ایشان به دیگران حاتم بخشی بفرمایید. بیمه عموم جامعه بیمه سلامت است وبس. تمامی اصناف و کسبه را میبایستی درانجا بیمه گذاری بکنید نه اینکه، همه صنوف و مهاجرین و فصلیها و همه بیکاران و روستائیان را فوری سرازیر میکنیدسر سفره باصطلاح مدیران ورشکسته تأمین اجتماعی، اگر پولی هست معوقات 3ساله همسانسازی بازنشستگان را بدهید، اگرنیست اشخاص متفرقه را برای چی بدون احازه و رضایت صاحب سرمایه و اندوخته دعوت میکنید سرسفره دیگران (بازنشستگان و کارگران وکارفرمایان غیردولتی). عیدی بازنشستگان را اصلاح کنید وهمانند زمان اشتغال ایشام 2ماه حقوق بدهیدو ضمنأ 2%ماده 89 را که واقعأ یکنفر از بازنشستگان راضی به کسرآن از حقوقشان نیستند را حدف کرده و منبعد ازدرآمد ایشان کسر نگردد.

  • معلم بازنشسته

    ازمسیولان دولت محرومان تقاضاداریم برای جلوگیری ازتورم وگرانی وحل ریشه ای مشکلات محرومان وعدالت ورونق وشکوفایی اقتصادی نظارت وکنترل وساماندهی بازارخدمات وکالا ومصرف رادردستورکاری ادارات صمت وتعزیرات حکومتی وادارت مربوطه قراردهندتامشتریان ومصرف کنندگان باحقوق خوداشنا باشندوبا آگاهی زندگی خودرااداره کنندوجلوی کم فروشی وگرانفروشی و….رابگیرندتابازارمصرف کنترل نشودافزایش حقوق هاباافزایش گرانی ها دردی ازبازنشستگان ومحرومان دوا نمی کند

  • ناشناس

    فقط حرف تحویلت میدن از عمل خبری نیست

  • ناشناس

    سازمان برنامه و بودجه سازمانی ضد بازنشستگان کارگری ست که مدعی شده همسان سازی بطور کامل اجرا شده در حالیکه امسال 21% افزایش حقوق استثمارگرانه توسط شورایعالی کار و تأئید وزارت کار و مدیر عامل تأمین اجتماعی که حقوق های سوپر نجومی دریافت میکنند برای بازنشستگان کارگری اعمال شده ؟! همسان سازی چگونه اجرا شده که کسی بجز سازمان برنامه و بودجه متوجه نشده ؟! اگر چه با افزایش آن باز هم حقوق بازنشستگان کارگری فاصله 20میلیون تومانی با خط فقر خواهد داشت ؟!

  • سلام من ۳۰سال ثابقه بازنشستگی دارم ۴ساله بازنشسته شدم تازه امسال ۷۵۰۰حقوق میگیرم پسرم تازه دامادکردم برجی ۱۱میلیون فقط قسط وام میدم پس بقیه خرج زندگیم چی میشه بااین حقوق چیکارمیشه کردتوروخدابیشتربه فکرماباشین باتشکر

  • ناشناس

    در تاریخ 1402/05/30 مبلغ چهارصد هزار تومان هم از حقوق بازنشستگی بنده که کلا هشت میلیون تومان بوده کسر کردن این نحوه همسان سازی است احسنت به شما با این نوع برقراری عدالت در کشور اسلامی.

  • سلام چرا این ماه از حق عاله مندی وحق اولاد کم شده

  • نمیدونم چه باید گفت به مسئولین تامین اجتماعی با ۲۲ سال سابقه بیمه ۷۷۰۰ دریافتی حقوقمه با داشتن عروس و داماد و نوه ما نه شما بگید میتونین با این پول زندگی کنین

  • سلام گفتند حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش که کشوری هست درمردادماه همسان سازی میشود اما خبری نشد

  • علی کناره

    درود…امروز ۱ برج ۶. ساعت نه و نیم صبح هنوز از پرداختی خبری نیست.همین الان صاحب خونه زنگ زده که چرا اجاره رو واریز نکردی چی بگم بهش ..با حقوق ۷۳۰۰چکار کنم.دوتا دختر دانشجو دم بخت خودم دیسک کمر آرم خانمم قند خون داره .

  • مناسب سازی تامین اجتماعی اجرا شد ولی یک نوع کلا برداری بود چون قرار بود ۲۵ درصد را سال ۹۹ بدهند ولی سال ۴۰۲ دادند با پایه سال ۹۹ .
    به ۲۵ درصد ۳ سال اضافه سالیانه می خورد و عقب افتادگی ۳ سال هیچ کدام را ندادند
    فقط دهن بازنشسته ها بستند که پرداخت شد

  • معیشت و رفاه ما بازنشستگان مستمری بگیر تامین اجتماعی به فنا رفته است و زندگی ما در مسیر نابودی قرار گرفته است حقوق ما کفاف زندگی را نمیده فقط اجاره منزل است که پرداخت میکنیم سفره ما روز به روز فقیر وفقیر تر و شرمندگی ما بیشتر و بیشتر میشود چرا دولت بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی را نمیدهد تا حقوق ما را همسان سازی و متناسب سازی کنند کمر ما زیر بار تورم و گرانی افسار گسیخته شکست اما نمایندگان خانه ملت روزه سکوت گرفته اند چرا به فریاد ما نمیرسید ظلم و اجحاف در حق من بازنشسته مستمری بگیر مستاجر عیالوار با داشتن سه فرزند تحت تکفل و بیمار بس است از خدا بترسید

  • بعنوان سرپرست خانواده و شخصی که 37 سال صادقانه خدمت کرده و هنوز مستاجره و بچه های دم بخت داره و مجبوره دوباره بره کار کنه از وضعیت حقوق و زندگی ناراضی و نامیده.

  • ناشناس

    نما راضی هستیم خدا ازتون راضی باشه بازنشتگان تامین اجتماعی خیلی در سختی هستند حقوق ۷۵۰۰ با اجاره ۲ و وووو

    • مستمری بگیربا۳۵سال سابقه خدمتی وعضو
      جانبازان جنگ تحمیلی هستم وبخدابا
      ۹……حقوق مستمری زندگی میکنم مستجرهم
      هستم وحتی بخدایک ریال هم بنیادحقوق به
      نمیدصاحب نوه هم هستم.دختردم بخت هم
      دارم.آیاکسی هست بدادمابرسه ومشکل مارا
      به گوش مسئولین برسان.

  • دست همه مسولان درد نکنه من رزمنده هشت سال دفاع مقدس شما هستم خداوکیلی وعده میدهید خجالت نمیکشید حقوق هشت میلیون چکارش کنم حقوق من خدمت شما……شماخرج زندگی من بدهید متشکر میشوم.بقول خودتان من الله توفیق

  • جلیل راضی اردکانی

    با سلام ضمن تشکر از همه که اینقدر زحمت می کشند ولی یک سوال دارم آیا اینجوری مثل عدالت حضرت علی ع است یک کسی مرا راهنمایی کند با تشکر

  • ناشناس

    میگن متناسب سازی کامل انجام شده و از اول سال پرداخت شده اخه از خدا بیخبرا متناسب سازی از سال 99 بوده و ضریب این سه سال باید حساب بشه بعلاوه اینکه نزدیک دو سال هم معوقه را باید بپردازید یعنی این 25 درصد که شما حساب کردین یک سوم آنچه که باید میدادین هست بعلاوه سه سال معوقه .حق الناسه که میخورید

  • عبدالرسول

    درود بر شما ..ما باز نشستگان دیگر توان کار کردن نداریم که بتوانیم در امد دیگری داشته باشیم پس با این حقوق باز نشستگی امورات میگذرانیم خواهشن به نسبت تورم حقوق ما را در نظر بگیرید.با تشکر از مسئولین

  • ناشناس

    چرا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا نمی‌شود چرا نظر آتی که داده می‌شد ارسال نمی‌شود وقتی نظراتمان را می‌نویسیم وارسال نمی‌شود چرا ارسال دیدگاه میگذارید

  • ناشناس

    با سلام کی گفته بازنشسته اموزش و پرورش ۲۰ تومن میگیره؟ من خودم با ۲۵ روز سابقه ۹/۵میگیرم بخدا اون که ۳۰ سال سابقه داره شاید ۲ تومن بیشر بگیره نه ۲۰تومن

  • سلام آقای مسئول آخر با 7میلیون حداقل حقوق خودتون میتونین زندگی کنین که ما بتونیم همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی وسایر بازنشستگان کی انجام میشه؟

  • من یه زن بی سر پست با بچه معلول ذهنی چگونه زندگیم را با این حقوق کم بگذرونم

    من یه زن بی سرپرست با یه بچه معلول ذهنی چکار بکنم با حقوق کم

  • سلام دوست گرامی من من همیشه بعداز نماز دعا میکنم فقط به فقط خداوند متعال کمک کند معشیت کارگران برقرار شود و کارمندان دولت ایران اسلامی خداوند متعال نگهدار مسولان عزیز کشور اسلامی ایران ببخشید ممنونم باتشکر فراوان خداحافظ

  • ناشناس

    اصلا چیزی که برای دولت مطرح نیست حقوق بازنشستگان است وقتی معاون رئیس جمهور عملا میگه اینها یک مشت مفت خور هستند که کاری یاتولیدی ندارند تا آخرش را بخوانید انگار بازنشسته چون هنوز نخورده پول مفت میگیره وگرنه از صبح باید بره بیل بزنه این تفکر حاکم است در نتیجه وقتی در واقع تورم شاید از ۱۰۰٪ هم‌بالاتر باشه حساب کنید افزایش حقوق چه معنی دارد !!!

  • محسن دهقانی

    ای کاش بلدبودیم ازحقمان دفاع کنیم.وبانظرات غیرواقعی حق دیگران روضایع نمیکردیم.جناب علی آقای گل کدوم معلن با۳۰سال خدمت حقوق بازنشستگی ۲۰میلیون میگرد.من که خودیک معلم هستم حقوقم هنوزبعد۳۰سالبه۱۲میلیون نمیرسدتاچه رسد۲۰میلیون.الحق ولانصاف اگرحقوق کارگربعدازبازنشستگی ازحقوق معلمان بیشترنباشدکمترنیست

  • محسن دهقان

    متاسفانه یکی ازکارگران بزرگواربه نام علی نوشته بودکه یک معلم بازنشسته بعداز۳۰سال خدمت۲۰میلیون حقوقش است.من نمیدانم این آقای محترم برچه اساسی همچی صحبتی راکرده وانصاف رارعایت نکرده.من خودیک معلم بازنشسته هستم بعداز۳۰سال تازه حقوقم متاسفانه به۱۲میلیون هم نمی رسد.

  • واقعا درحق فرهنگیان بازنشسته ظلم شد بعد از 32دوسال خدمت ماهی یازده میلیون این کجای عدالت

  • قربانی

    سلام کدام همسان سازی صحبت می‌کنید از سال 90 بازنشسته شدم الان هم مستاجر هستم بنده آیا خودشان با این حقوق با دوتا بچه دم بخت میتونن زندگی کنن من فکر معیشت خانواده را بکنم یا فکر اجاره مسکن فکر کنم، حقوق را که از اونجا واریز میکنن منم به حساب صاحبخانه واریز میکنم تا آخر برج فقط برای صبحانه و ناهار و شام با نون پنیر میگزرانیم آیا این شد عدالت،

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید