🔥42

لاماری ایما با چهره اسپرت و فنوری جدید | معرفی لاماری ایما +مشخصات فنی و جزییات

نام اصلی لاماری ایما هیبرید forthing T5 HEV است که برای اولین بار توسط شرکت دانگ فنگ چین تولید و روانه بازار جهانی شد و به دلیل چهره اسپرت و جذاب خود و همچنین مصرف سوخت پایین خود میزان فروش به نسبت خوبی را تجربه کرد.


با توجه به گرانی سوخت های فسیلی در سراسر جهان و افزایش آلودگی هوا در کلانشهر ها، عرضه و استفاده از خودرو های برقی یا هیبرید بیش از پیش رونق گرفته است . کشور خودمان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و شرکت های خودروسازی و یا حتی وارد کننده نیز قدم های مهمی در این زمینه برداشته اند. به طور مثال پس از آن که شرکت آرین پارس موتور لاماری ایما و لاماری ایما ایکس را معرفی کرد به سراغ لاماری ایما هیبرید رفته است تا هم در این راستا قدم هایی برداشته باشد و هم اعضای خانواده لاماری ایما را تکمیل کند.

نام اصلی لاماری ایما هیبرید forthing T5 HEV است که برای اولین بار توسط شرکت دانگ فنگ چین تولید و روانه بازار جهانی شد و به دلیل چهره اسپرت و جذاب خود و همچنین مصرف سوخت پایین خود میزان فروش به نسبت خوبی را تجربه کرد.در ادامه بیشتر به بررسی لاماری ایما هیبرید می پردازیم.

با اینکه طراحی ظاهری لاماری ایما هیبرید تغییرات اندکی نسبت به نسخه های قبلی خود داشته است اما همین تغییرات اندک تاثیر خود را گذاشته است و ما شاهد طراحی خوب و زیبایی هستم.
در نما جلو چراغ های روشنایی روز، همان چراغ های کشیده و نواری شکلی است که در دیگر نسخه های لاماری استفاده شده است . این چراغ ها به وسیله نواری زاویه ای شکل به اسپلیتر ها نزدیک شده اند که جلوه خوبی را ایجاد کرده است. چراغ های اصلی لاماری هیبرید درون قابی مشکی رنگ و درون سپر قرار گرفته که موجب نوردهی بهتر این خودرو شده است.

در نما جانبی یک خط طراحی وجود دارد که از گلگیر جلو شروع شده و تا گلگیر عقب ادامه می یابد. رکاب های لاماری ایما هیبرید نسبت به نسل های قبلی این خودرو تغییر کرده است و طراحی آن جذاب تر شده است. در این نما رینگ های ۱۹ اینچی قابل مشاهده هستند که در آنها از تریم چند رنگ استفاده شده است و طراحی خود رینگ ها نیز بسیار جذاب شده اند.

نمای پشت لاماری ایما هیبرید

در نما عقب لاماری ایما HEV شاهد کمترین تفاوت نسبت به نسل های قبلی این خودرو هستیم. چراغ های عقب ، همان چراغ های دو تکه و به هم پیوسته نسخه های مختلف لاماری ایما است. در زیر چراغ ها شاهد مجرا هایی هستیم که بیشتر جنبه تزئینی دارند و به اسپرت تر به نظر رسیدن این خودرو کمک کرده است. از دیگر عواملی که به جذابیت این خودرو کمک کرده است می توانیم به تفاوت رنگ دیفیوزر عقب با سپر عقب این خودرو اشاره کنیم.

در کل در لاماری ایما هیبرید شاهد استفاده از المان های طراحی بروز و اسپرت هستیم که چهره ی این خودرو را جذابتر و بهتر کرده است.

لاماری ایما هیبرید از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم (GDI) با کد ۴E15T و یک پیشرانه الکتریکی با توان ۱۲۵ کیلوواتی بهره می برد که این دو پیشرانه می توانند نهایت قدرت ۱۶۸ الی ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۸۰ الی ۳۰۰ نیوتن متر را از طریق جعبه دنده E-CVT به چرخ های جلو منتقل کند.

مشخصات فنی لاماری ایما هیبرید

این نکته را نیز باید بدانیم که باتری های لاماری ایما هیبرید در محور عقب نصب شده و این خودرو دارای سیستم خنک کننده مجزا به جهت کنترل دما باتری ها است. سیستم تعلیق لاماری ایما هیبرید دقیقا مشابه دیگر نسخه های لاماری ایما است. در محور جلو سیستم تعلیق از نوع مک فرسون و در محور عقب از نوع مولتی لینک است که سواری نرم و خوبی را می توان با آن تجربه کرد. ظرفیت مخزن سوخت لاماری ایما اچ ای وی ۵۵ لیتر و مصرف سوخت میانگین این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۵.۳ لیتر است. همچنین شایان ذکر است که لاماری هیبرید توانسته ۵ ستاره ایمنی را از C_NCAP ( سیستم ارزیابی خودرو در چین ) کسب کند که امتیاز مثبتی برای این خودرو به حساب می آید.

برند                                       لاماری
مدل                                          ایما هیبرید
کلاس بدنه                                 کراس اوور
سال تولید                                   ۱۴۰۲
حجم موتو ر                                  ۱۴۸۱ سی سی
تعداد سیلندر                                          ۴
تعداد سوپاپ                                        ۱۶
فناوری موتور                                          هیبریدی
قدرت                                              ۱۷۴ اسب بخار
گشتاور                                              ۳۰۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰                                       ۸.۱ ثانیه
حداکثر سرعت                                     ۱۶۰ کیلومتر در ساعت
گیربکس                                                 e – CVT
انتقال قدرت دیفرانسیل                              جلو
تعلیق جلو                                               مک فرسون
تعلیق عقب                                       مولتی لینک
طول                                                   ۴۵۶۵ میلی متر
عرض                                              ۱۸۶۰ میلی متر
ارتفاع                                                    ۱۶۸۰ میلی متر
فاصله محوری                                ۲۷۱۵ میلی متر
وزن                                                     ۱۵۵۰ کیلوگرم
حجم باک                                                      ۵۵ لیتر
مصرف سوخت                                  ۵.۳ لیتر در هر صد کیلومتر ترکیبی
ابعاد رینگ و لاستیک                             ۲۳۵/۵۵R19
برند                                                  نشان مادر دانگ فنگ فورتینگ
کشور سازنده                                              ایران – چین

طراحی داخل کابین نسخه های مختلف لاماری ایما به طور کلی بسیار شبیه سوبا M4 است . علت این شباهت این است که هر دو خودرو توسط کمپانی دانگ فنگ در چین تولید می شوند. در داخل کابین چیزی که بیشتر از همه توجه ها را به خود جلب می کند استفاده از تریم دورنگ مشکی و فسفری است که نما بسیار زیبایی را به این خودرو داده است.

رو دری ها را به لحاظ متریال و سبک طراحی به سه بخش تقسیم می شوند . بخش بالایی رو دری ها از پلاستیک خشک با طرح دوخت استفاده شده است. در بخش میانی رو دری ها و دستگیره ها از چرم مصنوعی با دوخت فسفری و در مابقی بخش ها از پلاستیک خشک و بدون طرح استفاده شده است. در بالای بخش داشبورد از متریال پارچه ای نرم استفاده شده است که باعث شده است این خودرو در کنار روح اسپرت خود، احساس لوکس بودن را به سرنشینان منتقل کند. استفاده از پلاستیک با طرح فیبر کربن در کنار استفاده از تریم دو رنگ مشکی و فسفری در بخش میانی داشبورد همچنین استفاده از نورپردازی داخلی موجب ایجاد حس هیجان در سرنشینان می شود.

استفاده از پلاستیک پیانویی در بخش کنسول وسط و همچنین دسته دنده کریستالی این خودرو، طراحی لوکس این خودرو را تکمیل می کند. در پایین بخش دنده می توانیم به وجود محفظه خنک کننده اشاره کنیم که قابلیت خوبی است که این خودرو برای سرنشینان فراهم کرده است. غربیلک فرمان لاماری HEV از نوع دی کات بوده و از روی کلید های تعبیه شده بر روی آن می توان به سیستم مالتی مدیا و کروز کنترل و دیگر بخش ها دسترسی داشت. کلاستر لاماری هیبرید مانند دیگر نسخه ها، دیجیتالی بوده و به نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا چسبیده است و گرافیک خوب آن حس خوبی را به راننده منتقل می کند.

صندلی ها لاماری ایما هیبرید نسبت به دیگر نسخه هایی این خودرو تغییر کرده است و صندلی ها طراحی مسابقه ای شکل دارند و رویه آنها پارچه ای است. در بخش عقب ، لاماری ایما هیبرید به لطف فاصله محوری ۲۷۱۵ میلی متری خود فضای مناسبی را برای سرنشینان فراهم می کند. متریال مورد استفاده در رو دری ها و صندلی ها برای سرنشینان عقب مانند صندلی های سرنشینان جلو است و آپشن هایی مانند درگاه usb ، جا لیوانی ، چراغ مطالعه ، زیر آرنجی برای سرنشینان عقب از جمله امکاناتی است که این خودرو برای سرنشینان عقب فراهم کرده است. در کل اگر بخواهیم در مورد طراحی داخل کابین لاماری ایما HEV نظر fدهیم باید بگوییم که در بخش طراحی داخل کابین با طراحی زیبا ، اسپرت و جوان پسندانه روبرو هستیم.

مزایا مصرف سوخت پایین – شتاب مناسب – کیفیت متریال قابل قبول – امکانات رفاهی و ایمنی مناسب – پایداری قابل قبول – خنک کاری مستقل باتری ها
معایب ظرفیت محدود باتری ها – عدم امکان شارژ باتری ها با برق خانگی – پیچیدگی فنی
رقبا لاماری ایما هیبرید
لاماری ایما HEV با توجه به هیبرید بودن این خودرو، رده قیمتی و سطح امکانات وکلاس طراحی رقبای جدی دارد. از جمله رقبای لاماری ایما هیبرید می توانیم به ، فونیکس تیگو ۸ پرو e+ ، فیدلیتی XB1، هایما۶P اشاره کنیم.

آخرین خودرو

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید