🔥59

چگونه از شر پروانه ها در آشپزخانه خلاص شویم؟ | نحوه خلاص شدن از شر شب پره برای همیشه

نه تنها کتاب‌ها و لباس‌ها از پروانه رنج می‌برند، بلکه آشپزخانه شما نیز از این بیماری رنج می‌برد. آنها غلات و سایر غذاهای خشک را دوست دارند و می توانند لاروها را در مکان های ناخواسته رها کنند.


اول از همه، ضروری است بدانید که آنها واقعا سریع تولید مثل می کنند. بنابراین، در رسیدگی به مشکل معطل نکنید. هرچه سریعتر از بین بردن این آفت شروع شود، مبارزه با این آفت آسان تر خواهد بود. ببینید چه کاری باید انجام دهید:

مبارزه با پروانه ها هنوز در سوپرمارکت و در زمان خرید آغاز می شود. اگرچه خسته کننده و زمان بر است، اما ارزیابی وضعیت بسته بندی محصولاتی که خریداری می کنید ضروری است.

این به این دلیل است که اگر سوراخ کوچکی دارید، نشانه این است که احتمالاً قبلاً آلوده شده است و باعث می شود جوانه های جدیدی به خانه بیاورید. به غلات، دانه ها و غلات توجه ویژه ای داشته باشید.

خوب، اینها مفید و ارزان هستند، اما به خوبی کار نمی کنند. علاوه بر حفظ نکردن غذا، اجتناب از گیره لباس در مورد پروانه بسیار آسان است. ایده آل این است که غذا را در شیشه ها یا کیسه های محکم بسته با یک درب محکم مانند Ziplock نگه دارید.

هر ماه، کمدهای خود را جارو کنید، بسته ها را دوباره چک کنید و هر چیزی که سوراخ دارد را دور بیندازید. مخفی ترین گوشه ها را جاروبرقی بکشید و تمام قفسه ها را با مخلوطی از سرکه الکل و آب تمیز کنید.

واضح است که برای دور نگه داشتن آفت از آشپزخانه خود می توانید روی حمایت طبیعت حساب کنید! چند کیسه کوچک میخک و برگ بو را در اطراف کمدها و هر کجا که هستند پخش کنید. به این ترتیب می توانید آرامش خاطر داشتن یک آشپزخانه بدون پروانه را داشته باشید!

مرحله ۱. ما به دنبال محصولات آلوده هستیم
تخمهای شب پره هندی مانند دانه های چسبنده و سفید کوچک شبیه به سمولینا هستند. لاروها ابتدا مانند کرمهای سفیدی به نظر می رسند و سپس به ۱.۲۷ سانتی متر رشد می کنند و دارای سرهای سیاه یا قهوه ای هستند. یکی دیگر از نشانه های واضح مسمومیت با مواد غذایی ، عناصر عنکبوتی همانند تار عنکبوت است.

اولین کاری که باید انجام دهید:

بازرسی از کابینت ها و محصولات آشپزخانه است
تمام وسایلی را که در کابینت های آشپزخانه ذخیره می شوند ، بررسی کنید – شما باید نه تنها منبع را پیدا کنید ، بلکه محصولاتی را که قبلاً به لارو و تخم شب پره هندی آلوده شده اند نیز پیدا کنید. فراموش نکنید که بسته بندی کالاهای مواد غذایی را چک کنید ، زیرا شب پره هندی به راحتی مقوا ، فویل و پلی اتیلن می خورد.

به لبه های درب قوطی ها توجه ویژه ای داشته باشید – ممکن است آنها یک تار عنکبوتی از شب پره هندی داشته باشند. به یاد داشته باشید که نه تنها مواد غذایی می توانند آلوده شوند ، بلکه خوراک حیوانات ، دانه های پرندگان ، طعمه برای ماهیگیری ، یعنی تقریباً همه چیزهایی که در یخچال ذخیره نمی شوند.

بازرسی از سقف.
سقف ، گچبری های سقفی ، لبه های کاغذ دیواری و پایه لوستر. شب پره هندی دوست دارد در شکاف ها و گوشه های تاریک پنهان شود. بازرسی از روی کابینت ها. در اینجا می توانید پیله های پروانه را نیز مشاهده کنید. به هر حال ، اگر شک دارید که آیا اصلاً در آشپزخانه شما پروانه ای وجود دارد یا مثلاً آیا موفق شده اید پس از تمیز کردن آن را بیرون بیاورید ، سپس شب اتاق را بازرسی کنید – شب پره هندی بالغ در اطراف لوستر نوران جمع می شوند.

مرحله ۲. ما یک تمیز کردن کامل انجام می دهیم
منبع و محصولات دارای علائم واضح عفونت را از بین ببرید. به محض این که فهمید کدام محصول به منبع گسترش حشرات تبدیل شده است ، آن را محکم در یک کیسه پلاستیکی بپیچید و بلافاصله آنرا دور بیندازید ، یا به جای آن کاملاً بسوزانید. کاملاً تمیز کنید. کابینت های آشپزخانه را خالی کرده و قفسه ها را برداشته و سپس آنها و دیواره های داخلی کابینت را خالی کنید و توجه خاصی به گوشه ها و شکاف ها کنید.

با جاروبرقی (بدون نازل یا با نازل کوچک) تمیز کنید. این روش بسیار مؤثر است ، بنابراین اگر جاروبرقی ندارید ، باید از دوستان بپرسید. نکته اصلی بعد از انجام این عمل ، بیرون انداخن کیسه جارو است. در مرحله بعد ، مبلمان را با محلول سرکه ، صابون لباسشویی و یا یک ماده مخصوص پاک کننده شب پره هندی مانند آنتیمول یا رپتور پاک کنید.

تمام ظروف و قوطی ها را بشویید. شما می توانید این کار را با سرکه یا صابون لباسشویی انجام دهید. ظرفی که محصولات آلوده در آن قرار داشتند باید ۳-۴ روز منجمد شود یا به مدت ۵ دقیقه در مایکروویو گرم شود. سقف راپاک کنید. اگر در سقف ،تاج های کابینت ، نزدیک لوستر و همچنین در زیر لبه های کاغذ دیواری سکونتگاه های پروانه ای پیدا کرده اید ، این مکان ها را خالی کنید.

مرحله ۳. بزرگسالان را بکشید و تله ها را بچسبانید
چگونه می توان بزرگسالانی را که قبلاً در گوشه و کنار کابینت ها و آشپزخانه ها پراکنده اند ، گرفت؟ نرها (اتفاقاً بی ضرر ، اما برای لقاح با ماده) را می توان با استفاده از دام چسب گیر گرفت. اصل عمل آن ساده است – یک تله پردازش شده توسط ترشحات ماده ها نرها را جذب می کند و آنها را “صید” می کند ، و بدون پروانه مذکر ، یک پروانه نمی تواند تولید مثل کند.

بنابراین ، تله های چسبناک به جلوگیری از ظهور مجدد حشرات کمک می کند. تله چسب شما می توانید چنین تله ای رادر فروشگاه های آنلاین و فروشگاه های مواد شیمیایی خریداری کنید. ماده ها باید با روش های سنتی کشته شوند – مانند یک مگس در حال پرواز یا یک روزنامه تاشو ، زیرا آنها ضعیف و به آرامی پرواز می کنند ، پس این کار چندان دشوار نیست.

مرحله چهارم: ما محصولات آلوده بالقوه را پردازش می کنیم
بنابراین ، شما منبع و محصولات دارای علائم واضح عفونت را دور ریختید ، اما بقیه لوازم مورد نیاز تمیز یا کمی آلوده به نظر شما چیست؟ همچنین دور انداختن آنها ساده تر است ، اما می توانید در صورت تمایل به دو روش زیر غذای آلوده بالقوه را ذخیره کنید: پس از الک کردن و مرتب سازی بر اساس غلات ، آرد یا کالای دیگر ، آن را حداقل در ۳-۴ روز در فریزر یا در بالکن (در زمستان) نگه دارید.

بعد از ریختن محصول روی ورق پخت ، حداقل ۴۰ دقیقه آن را در فر با دمای ۶۰ درجه گرم کنید. قبل از گرم کردن آن ، البته ، شما باید آن را تمیز کنید. به خاطر داشته باشید که اولین روش پردازش ، هرچند طولانی تر است ، اما تمام ویتامین ها و خواص غذایی مواد غذایی را حفظ می کند.

مرحله ۵. ما از محصولات پیشگیری و محافظت می کنیم
محصولات جدید را درون ظروف شیشه ای ، پلاستیکی ضخیم یا فلزی با درب های محکم بریزید. این امر باعث می شود مواد از نفوذ پروانه ها محافظت شود و از فرار آن در خارج از ظرف جلوگیری شود. به یاد بیاورید که مقوا ، کاغذ ، فویل و کیسه های پلاستیکی به راحتی توسط شب پره خورده می شود. نحوه ذخیره مواد غذایی در مبارزه با شب پره در آشپزخانه ، یک دستور العمل خانگی دارد.

با چند برگ خلیج؛ با سیر پوست کنده ، اما سیر خرد نشده (چند حبه کافی است)؛ با پوست پرتقال. برگ خلیج برای محافظت آرد از پروانه در قفسه ها می توانید چیزی از موارد فوق نیز بگذارید: شاخه های اسطوخودوس ، برگ توس رزماری ، صابون لباسشویی یا روغنهای اساسی بویایی. به عنوان مثال روغن صنوبر مناسب است که با استفاده از آن می توانید یک پنبه را مرطوب کنید و در کابینت بگذارید.

به یاد داشته باشید که این روش های درمانی پروانه بالغ را ترسانده و از تخم گذاری آن در محصولات و قفسه ها جلوگیری می کنند ، اما بر لاروها تاثیری نخواهد گذاشت. علاوه بر این ، اگر به طور ناگهانی بسته ای از غلات آلوده را روی یک قفسه با اسطوخودوس قرار دهید ، لارو پروانه در آن نمی میرد و پروانه هایی که بعدا ظاهر می شوند دیگر از بوی اسطوخودوس فرار نمی کنند.

به همین دلیل لازم است که به طور جامع با آفات خانگی برخورد شود. سعی کنید بیش از ۲-۴ ماه مواد غذایی را ذخیره نکنید و البته وسایلی را که منقضی شده است ، ذخیره نکنید. غذاهایی را که بندرت از آنها استفاده می کنید در یخچال نگهداری کنید. غذاهای خشک را به مقدار کم بخرید تا بتوانید آنها را برای چند ماه میل کنید.

فروشگاه های مواد غذایی را فقط از تولید کنندگان معتبر خریداری کنید و در صورت امکان کیفیت کالاهای موجود در فروشگاه را بررسی کنید. برای غلات ، آرد ، آجیل ، میوه های خشک شده و سایر محصولات خریداری شده به مدت ۳-۴ روز (به صورت خشک) منجمد شوند. خوراک دام مانند دانه های پرندگان یا به عنوان مثال طعمه های ماهیگیری را از آشپزخانه خارج کنید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید